2012-05-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det spelar ingen roll vad du gör för oväsen, du får inte ha sex, du får inte spela på djungeltrumman, du får inte spela piano och du får inte spela opera efter 22:00 så att det stör grannarna. Förstår du inte det är du korkad, ha respekt för grannarna!!

Okey att sex är en naturlig grej, men du kan ju inte komma och hävda att eftersom det är naturligt och ni gör det "tyst enligt er" så skall ni få fortsätta störa grannen?

Och vad fan är det för problem egentligen? Dra ut sängen från väggen, ha sex nån annanstans i lyan. Ni MÅSTE ju faktiskt inte göra så att sängen dunkar i väggen?

Finns ingen tidsram för detta regeln är att du får aldrig störa någon anledningen till att folk ofta tror att det är 22:00 som gäller är för att hyresbolag och bostadsrättsföreningar sätter denna gränsen i sina egna regler.
Citera
2012-05-19, 00:33
Bannlyst
Arne Anaka har rätt den där retarden som inte förstår verkar just vara en retard.
Citera
2012-05-19, 00:35
Medlem
"Sexdunkar", vilket jävla ord. Helt klart värdigt den slaskigaste slaskpressen.

Ni ska självklart sluta knulla på nätterna, fattar du väl själv? Du hade lika gärna kunnat fråga om du ska sluta spela musik på nätterna för att grannen inte kan sova

Knulla på dagen, det går faktiskt, och sov på natten som din granne försöker göra.

Citat:
Ursprungligen postat av craniumet
Hahaha my bad! Men man kan ju hoppas på det! Så slipper man pinsamma möten i hissen framöver...

Så du hoppas att ditt knullande ska driva iväg en granne? Vilken underbar människa du måste vara...
Senast redigerad av 0910SS 2012-05-19 kl. 00:38.
Citera
2012-05-19, 00:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Finns ingen tidsram för detta regeln är att du får aldrig störa någon anledningen till att folk ofta tror att det är 22:00 som gäller är för att hyresbolag och bostadsrättsföreningar sätter denna gränsen i sina egna regler.
Att det ska va tyst efter 22.00/23.00 är en del av ordningsreglerna och de ska följas även om de inte är inskrivet i lagboken, finns inget vad jag vet som automatiskt hindrar hyresvärdar från att ha striktare regler än vad som står i jordabalken.
Citera
2012-05-19, 00:49
Medlem
craniumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
"Sexdunkar", vilket jävla ord. Helt klart värdigt den slaskigaste slaskpressen.

Ni ska självklart sluta knulla på nätterna, fattar du väl själv? Du hade lika gärna kunnat fråga om du ska sluta spela musik på nätterna för att grannen inte kan sova

Knulla på dagen, det går faktiskt, och sov på natten som din granne försöker göra.

Så du hoppas att ditt knullande ska driva iväg en granne? Vilken underbar människa du måste vara...

Du hade visst svårt för det här med att förstå saker och ting, så jag underlättar det för dig lite. Jag går i skolan dagtid, killen kommer hem från jobbet 22. Undrar när vi ska ha tid om inte på kvällen..? Vi kanske ska leva i celibat istället. Nej, vi kommer fortsätta ha sex, men jag tänker (som redan nämnt) ta hänsyn till grannen och försöka komma på något sätt så hon inte störs av sexdunkandet.

Och det där citatet, ja det var ett skämt. Men du kanske har svårt att uppfatta ironi.
Senast redigerad av craniumet 2012-05-19 kl. 00:54.
Citera
2012-05-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Att det ska va tyst efter 22.00/23.00 är en del av ordningsreglerna och de ska följas även om de inte är inskrivet i lagboken, finns inget vad jag vet som automatiskt hindrar hyresvärdar från att ha striktare regler än vad som står i jordabalken.

Alltså jag börjar betvivla din mentala kapacitet. Vilka ordningsregler? Tror du att det finns gemensamma ordningsregler för alla hyresrätter och bostadsrätter i Sverige? Ifall du läser inlägget som du citerade så skriver jag att hyresrätter och bostadsrätter ofta har denna regel. Och nej det finns ingenting som hindrar en hyresvärd eller en bostadsrättsförening att ha hårdare regler än Jordabalken.

Förresten så motar jag fortfarande gladligen intressanta rättsfall inom området.
Citera
2012-05-19, 00:56
Medlem
Citat:
Du har visst en jäkla massa skruvar lösa. Så jag underlättar det för dig lite. Jag går i skolan dagtid, killen kommer hem från jobbet 22. Undrar när vi ska ha tid om inte på kvällen..? Vi kanske ska leva i celibat istället. Nej, vi kommer fortsätta ha sex, men jag tänker (SOM JAG NÄMNT) ta hänsyn till grannen och försöka komma på något sätt så hon inte störs av sexdunkandet.

Och det där citatet, ja det var ett skämt. Men du kanske har svårt att uppfatta ironi.

Om det stör grannen så får du väl flytta? Du säger att du och killen din inte är sambos? Vad är det för fel på att knulla hemma hos honom? Bor han hos mamsen? Hoppas grannen får dig vräkt.

Ljug inte, du var inte ironisk.

Edit: Sluta skriv "sexdunkandet". Dunkandet duger gott. Eller är tråden bara ett försök att lansera ett nytt ord?
Citera
2012-05-19, 00:59
Medlem
Citat:
Du hade visst svårt för det här med att förstå saker och ting, så jag underlättar det för dig lite. Jag går i skolan dagtid, killen kommer hem från jobbet 22. Undrar när vi ska ha tid om inte på kvällen..? Vi kanske ska leva i celibat istället. Nej, vi kommer fortsätta ha sex, men jag tänker (som redan nämnt) ta hänsyn till grannen och försöka komma på något sätt så hon inte störs av sexdunkandet.

Det är helt rätt inställning försök vara så hänsynstagande ni kan men ifall det funkar som i din beskrivning så ser jag inte att ni behöver oroa er. Men vill du vara helt säker så kan ni ju ringa den lokala störningsjouren och fråga hur de ser på saken... Fast det är kanske ett halvjobbigt samtal.
Citera
2012-05-19, 01:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
...
allvarligt talat, vad är det du inte förstår med att bankande mitt i natten är en störning man inte behöver acceptera? börjar mest kännas som du är grälsjuk och trollar med tanke på att det står klart och tydligt i jordabalken störningar i boendet inte är ok och nattligt bankande är tveklöst en sån störning.
Citera
2012-05-19, 01:05
Medlem
craniumets avatar
Citat:
Om det stör grannen så får du väl flytta? Du säger att du och killen din inte är sambos? Vad är det för fel på att knulla hemma hos honom? Bor han hos mamsen? Hoppas grannen får dig vräkt.

Ljug inte, du var inte ironisk.

Edit: Sluta skriv "sexdunkandet". Dunkandet duger gott. Eller är tråden bara ett försök att lansera ett nytt ord?

Vi knullar hos honom också! Vi är alltså inte alltid hos mig och gör sexdunkningar. Jag var ironisk. Jag är lika ironisk när jag påstår att du har något att tillföra den här diskussionen. Jag behövde hjälp med tips för att undvika att störa grannen, och du hade inget vettigt att komma med.

Jag skriver sexdunkar eftersom det är det som grannen skrev på lappen. Det är hon ska ha cred för att ha kommit på det ordet. Jag tänker i alla fall fortsätta använda mig av det.
Citera
2012-05-19, 01:09
Medlem
Citat:
Vi knullar hos honom också! Vi är alltså inte alltid hos mig och gör sexdunkningar. Jag var ironisk. Jag är lika ironisk när jag påstår att du har något att tillföra den här diskussionen. Jag behövde hjälp med tips för att undvika att störa grannen, och du hade inget vettigt att komma med.

Jag skriver sexdunkar eftersom det är det som grannen skrev på lappen. Det är hon ska ha cred för att ha kommit på det ordet. Jag tänker i alla fall fortsätta använda mig av det.

Mitt tips är att ni inte har sex hos dig. Så ni får alltså knulla hos din pojkvän? Alltså ljög du tidigare då du sa att ni skulle få leva i celibat om ni slutade knulla hos dig. Du är med andra ord en lögnerska. Dessutom är du otroligt självisk som får knulla men ändå inte kan avstå vissa kvällar så att grannen din får sova. Har vi uppfattat dig korrekt rätt?
Citera
2012-05-19, 01:12
Medlem
Flammbars avatar
Måste vara rekord i gnälliga jävlar på flashback. Grannen stör mig på många sätt bla hund/rökning/barn, jag kan störa han med extremt sällsynt högre musik. Är väl bara att acceptera att man måste få leva också och att detta ofta sker på olika sätt.

Ta och snacka med han om problemen och försök lösa det, brukar oftast gå mycket bättre om man pratar om det.

Citat:
Står du med dB-mätaren och kontrollerar om kvällarna? Lugna ner dig lite nu behöver inte vara så förbannat otrevlig.
Senast redigerad av Flammbar 2012-05-19 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in