2011-04-18, 12:57
Medlem
Skriv en lapp och lägg i brevlådan om du inte vågar prata med honom.
Citera
2011-04-18, 13:13
Medlem
Kroesmanns avatar
Se till att bara använda bestick som är väl gömda. Olla alla bestick som inte är väl gömda. Marinera därefter besticken i baconfett.
Citera
2011-04-18, 13:21
Medlem
suryoyos avatar
Till er glädje kan jag dela med mig vad som hände första...eller kanske andra dagen?
Vi presenterade oss, jag som vill vara lite diskret sa att jag kommer från turkiet utan att nämna min syrianska (kristna) bakgrund. Han tror antagligen jag är muslimäckel som honom.
Jag steker några bitar karré och han frågar om han kan låna min stekpanna.
Sure säger jag, varvid han börjar värma bröd i grisfettet i min panna, jag kollar på med fasa först men inser snabbt att det kan bli en kul grejj om jag håller käften ett tag till. När han tar första tuggan gör jag allt för att hålla mig för garv, men halvvägs i mackan hojtar jag till "the grease in my frying pan is from pig".
Citera
2011-04-18, 13:45
Medlem
hær kan du få tips: http://www.argalappen.se/
Citera
2011-04-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliecokes
Någon som INTE är efterbliven som känner sig manad till att svara?

haha, vet inte vad jag ska svara på en sån här situation.

Men som sagt så verkar dom som svarat tidigare tämligen efterblivna.
Citera
2011-04-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Till er glädje kan jag dela med mig vad som hände första...eller kanske andra dagen?
Vi presenterade oss, jag som vill vara lite diskret sa att jag kommer från turkiet utan att nämna min syrianska (kristna) bakgrund. Han tror antagligen jag är muslimäckel som honom.
Jag steker några bitar karré och han frågar om han kan låna min stekpanna.
Sure säger jag, varvid han börjar värma bröd i grisfettet i min panna, jag kollar på med fasa först men inser snabbt att det kan bli en kul grejj om jag håller käften ett tag till. När han tar första tuggan gör jag allt för att hålla mig för garv, men halvvägs i mackan hojtar jag till "the grease in my frying pan is from pig".
haha klockrent
Citera
2011-04-18, 15:30
Medlem
Eclecticys avatar
Ja, jag tror ett brev är det bästa. Att ringa på och prata kan nog bli lite jobbigt, du vet ju t ex inte på förhand om det är han som kommer att öppna och inte heller hur han kommer att reagera. Adressera det till just honom så slipper han generas inför sin familj om det skulle vara så. Och var öppen med att det är du, skriv ut namn och lgh.

Skriv bara lite vänligt att "jag har lagt märke till att du spelar gitarr och då gärna en viss slinga men eftersom jag ofta råkar vara hemma vid den tiden så börjar det bli lite enerverande att höra den så ofta som jag faktiskt gör" typ och "vill du ha tips på nåt annat du kan spela så kan du fråga mig, jag spelar själv gitarr".
Citera
2011-04-18, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Jag har ingen aning, jag har även bild på den kycklingen som jag kan lägga upp om några dagar (den var helt fylld av vit svampliknande gegga som hade flytit till ytan i kastrullen som den låg i). Han har "pannkakssmet" i rumsvärme i flera veckor utan att bli sjuk. Har fått köpa flera uppsättningar bestick för att denna jäveln snor dom.

Livet med en muslim.

"livet med en muslim"

Jag har också bott med en muslim och umgås mkt med muslimer och han jag bodde med klagade på mig för att han tyckte jag städade för lite och sånt, jag är svensk förövrigt.
Dom som jag umgås med har fan i mig nästan kliniskt rent hemma, så att din situation är ngtsorts typexempel på "livet med en muslim" är ju bara utomordentligt korkat.
Citera
2011-04-18, 16:33
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
"livet med en muslim"

Jag har också bott med en muslim och umgås mkt med muslimer och han jag bodde med klagade på mig för att han tyckte jag städade för lite och sånt, jag är svensk förövrigt.
Dom som jag umgås med har fan i mig nästan kliniskt rent hemma, så att din situation är ngtsorts typexempel på "livet med en muslim" är ju bara utomordentligt korkat.

Det kan ha varit förhastat att dra paralleler till islam kanske. Men jag har inte bott såpass nära muslimer innan.
Har bott med Syrianer och svenskar utan att någonsin stött på liknande problem.
Citera
2011-04-18, 16:37
Medlem
suryoyos avatar
Måste nämna en sak till angående toapapper, vi blev äcklade en gång, efter att ha sett ett fingeravtryck med ngt brunt på toapappret. Därför förvarar vi allt sånt på rummen för vi kan inte dela det med honom. I mer än 1 månad har han klarat sig utan toapapper, vi har funderat på saken länge innan vi kom fram till att det luktar avföring varje gång han duschar i vår gemensamma dusch. Det ledde till att jag köpte 2 st stora flaskor klorin som jag desinficerar med varje gång jag skall duscha eller gå på toa.
Citera
2011-04-18, 17:17
Medlem
8bitrages avatar
enklaste lösningen är väl ändå att bara ta och flytta därifrån?
Citera
2011-04-18, 17:25
Medlem
Eclecticys avatar
En slinga på "kanske 2-3 sekunder" förresten - kvalificerar det ens in som en slinga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in