2011-02-17, 00:22
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Enligt lag får man aldrig störa grannen, dvs man får inte väsnas så mycket att grannen blir störd, i detta fall blir du störd.

Det bästa du skulle kunna göra förutom en anmälan till din fastighetsägare att din granne stör är att faktiskt gå ner och ringa på dörren för fullt när dom har samlag, finns inget mer irriterande under akten när något stör och killen håller på komma, detta kan du göra upprepade ggr varje gång dom har samlag, till slut kommer dom vara så störda själva att dom vet inte om du ringer på eller ej vilket kommer störa deras sexförhållande, problem få orgasm genom att dom kommer tänka på om du hör eller inte.

Det är mitt bästa tips.
Jo,man får störa grannen enligt lag.Om jag spikar upp en tavla så lär jag störa grannen,även om det är dagtid.Likväl är det fullt tillåtet att spika upp en tavla under dagtid.Eller om jag ska renovera köket,då lär jag störa.Men likafullt lagligt.
Däremot ska jag alltid visa hänsyn mot mina grannar,och extra hänsyn på nätterna.
Senast redigerad av roel 2011-02-17 kl. 00:42.
Citera
2011-02-17, 21:10
Medlem
Tvättstugeproblemet löste jag genom att köpa mig en egen tvättmaskin.
Knarksäljande grannen löste jag genom att ringa snuten, som satte span på lägenheten..
Nu har jag fått fest-hela-veckan-lång-grannar, och det har jag löst genom att hitta en lägenhet utan grannar. Halleluja!
Citera
2011-02-18, 00:05
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Jo,man får störa grannen enligt lag.Om jag spikar upp en tavla så lär jag störa grannen,även om det är dagtid.Likväl är det fullt tillåtet att spika upp en tavla under dagtid.Eller om jag ska renovera köket,då lär jag störa.Men likafullt lagligt.
Däremot ska jag alltid visa hänsyn mot mina grannar,och extra hänsyn på nätterna.

Nope, om grannen tycker du stör så bryter du mot lagen och du får aldrig störa någon annan.

Det har inte med hänsyn att göra utan det står klart och tydligt i lagtexten.

Att spika upp en tavla är inte störande men att sitta spela piano varje dag flera timmar är fogd för lagbrott.
Citera
2011-02-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlem123
Tvättstugeproblemet löste jag genom att köpa mig en egen tvättmaskin.
Knarksäljande grannen löste jag genom att ringa snuten, som satte span på lägenheten..
Nu har jag fått fest-hela-veckan-lång-grannar, och det har jag löst genom att hitta en lägenhet utan grannar. Halleluja!

Hur fan hittar man en lägenhet utan grannar?
Citera
2011-02-18, 00:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Köper hus ute på vischan
Citera
2011-02-18, 19:29
Medlem
Grannar anklagar mig - oskyldig

Har en 80-årig granne som bor två våningar under mig och som konstant anklagar mig för att spela hög musik och låta på nätterna. Det är bara det att jag gör inte det. Jag sover på nätterna, stiger upp vid 6 varje morgon och går till jobbet och hon påstår att det förs liv varje natt runt 3-5 på natten.

Jag bor tillsammans med en kompis som jobbar på samma ställe som mig, så vi går båda och lägger oss ganska tidigt, runt tio elva. Ingen av oss festar, sist vi faktiskt hade fest var nyår för två år sen. Min kompis är nykterist.
Vi har haft ett möte med representanter från bostadsföreningen, tanten och hennes dotter. Dom var väldigt respektlösa och nedlåtande och oavsett vad vi sa så hjälpte det inte, det var vårt fel bara och dom har bostadsrättsföreningen på sin sida.

Vi var väldigt diplomatiska och trevliga och försökte verkligen förklara att det omöjligt kunde vara vi och att vi naturligtvis inte ville störa och om det nu var så att dom hörde ljud så fick dom gärna ringa på och säga till eller ringa oss och gav dom våra telefonnummer.
Ingen har ringt, ingen har knackat på. Vi har pratat med grannarna ovanför och under och ingen av dom har hört oss, nånsin.

Vi har kompisar över ganska ofta och kollar på typ fotboll och andra sporter, med väldigt låg volym och tänker på att vara så tysta som möjligt, men det är tidigt på kvällen och tanten påstår att vi låter på nätterna, vilket vi omöjligt kan göra, vi sover då.

Nu ska vi återigen ha ett möte om samma grej och tanten påstår att hon fortfarande hör ljud och har hört det från dagen efter vårat förra möte, som var för 9 månader sen.

Vad har vi för rättigheter? Vad kan jag säga? Är det inte upp till dom att bevisa att det är vi som låter? Kan jag anmäla dom för kränkning och förtal?

Är så trött på tantens anklagelser och framförallt den nedlåtande och respektlösa tonen dom har mot oss, det är som dom har bestämt sig för att allt som händer och allt som låter är vårat fel. Men vi låter inte.
Citera
2011-02-18, 19:35
Medlem
mingtians avatar
Kärringen är väl antagligen senil gör henne en tjänst o skjut henne.
Citera
2011-02-18, 19:35
Bannlyst
ja du lilla gubben beror på om du och din "kompis" (gay sex buddy) är invandrare eller inte. är ni de så ska ni ut, annars så tycker jag tanten är mycket otrevlig och jag skulle kontakta en jurist för att lösa denna synnerligen beklämmande situation
Citera
2011-02-18, 19:39
Medlem
Denoms avatar
Be henne hålla käften och lämna dig ifred.
Citera
2011-02-18, 19:40
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinscent
ja du lilla gubben beror på om du och din "kompis" (gay sex buddy) är invandrare eller inte. är ni de så ska ni ut, annars så tycker jag tanten är mycket otrevlig och jag skulle kontakta en jurist för att lösa denna synnerligen beklämmande situation

haha det mest sjuka svaret jag läst här inne....undersöka hjärnan kanske?

OnT: har du varit i kontakt med hyresvärden? Är det någon mer som upplever er som "stökiga" i huset? För gärna anteckningar om precis när hon klagat, och tider ni lägger er, för att få bevis eller vad man ska säga det. Skulle det då visa sig att hon klagar på att ni stökar, har ni ju svart på vitt vad ni gjorde just då ,eller om ni sov eller vad ni gjorde.
Citera
2011-02-18, 19:43
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Ha med dig namn och nummer till grannarna som bor över, under, sidan om er. Säg till bostadsföreningsfolket att ringa grannarna och höra vad dem tycker om ert förande av oväsen innan dem kommer med falska anklagelser. Be kärringen att dra åt helvete i samma veva.
Citera
2011-02-18, 19:44
Medlem
56ks avatar
En surgubbe som bor lite längre bort i huset alltså inte i min port var på mig och skällde på mig för små saker men sen kom den dagen då jag fann ett tillfälle att ge han en ordentlig utskällning tillbaks, vilket jag gjorde och efter det har han inte sagt ett ljud.
Det roliga är att han sitter i föreningen men vad ska han göra jag gav han en utskällning med alla moraliska och etiska regler bakom mig.
Min poäng är att man ska stå på sig och välja sina strider samt ha ett vårdat språk så man kan tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in