2011-01-19, 04:06
Medlem
RoaldDahls avatar
Be henne byta rum.
Citera
2011-01-19, 10:03
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Bor i lägenhet på det nedre planet, i ett lugnt och bra område. Dock ett problem, damen som bor ovanför snarkar nåt så brutalt så de fan känns som att tallrikarna ska hoppa ur köksskåpen.. Speciellt om man kommer hem efter 10 när damen gått å lagt sig så är de fan helt omöjligt att somna utan att ha tvn på skaplig volym för att slå ut damens vilda näs-symfoni..

Har flera gånger varit på vippen att gå upp och väcka damen och fråga om hon kan försöka göra någonting åt det, men har inte tillräckligt med balls (gamla tanter är farliga)

Så vad ska man göra egentligen? Måste jag gå upp och ta samtalet med henne, eller ska jag kontakta hyresvärden? Men börjar ju då fundera vad denne ska göra åt saken..

Klart störande, någonting måste ju göras åt det eftersom att jag jobbar sent ganska ofta
Det är inte mycket man kan göra människor har rätt att snarka,skaffa öronproppar det gjorde jag.
I en lägenhet jag bodde i vaknade jag första natten av ett o hyggligt snarkande,ja det här var också en granntant,detta fortsatte natt efter natt ja det kändes fan som hon låg brevid en. Flyttade sen.
Citera
2011-01-19, 16:32
Medlem
Svårt det där, det är ju inget hon gör med flit heller...Men om det bara håller på en timme så är det väl inte så farligt?

Bara försöka tajma det så att du lägger dig en timme före eller en timme efter henne, många äldre har väldigt fasta rutiner och lägger sig samma tid varje kväll...
Citera
2011-01-19, 21:09
Medlem
Trinnits avatar
Vad förväntar du dig att hon ska göra om du knatar upp till henne och säger åt henne att sluta snarka? Det är ju knappast något hon kan styra över. De anti-snarkgrejor som finns är inte särskilt effektiva. Det är nog en av de störningar du får ta om du bor i flerfamiljshus. Möjligtvis skulle du kunna tjata till uthyraren/föreningen om bättre ljudisolering. Köp öronproppar. Alternativt flytta.
Citera
2011-01-19, 21:20
Medlem
Hoppa på golvet lite random mitt i natten. Bara för att jävlas med han
Citera
2011-01-22, 12:28
Medlem
Skällande hundar - regler?

Har dom senaste 4-5 åren haft väldigt stora problem med mina grannars hundar. Jag bor i ett villa kvarter och har mitt sovrum mot mina grannars trädgård. Dessa grannar vet i stort sett inte vad rastning utav hund är utan man släpper bara ut dom i trädgården där dom får göra sina behov och hela tiden står dom hysteriskt och skäller eller ylar. Man låter hundarna vara ensamma hemma och likadant då står dom bara och skäller och ylar, väldigt irriterande. Man släpper ut hundarna precis när man vill, det kan vara mitt i natten och väldigt tidigt på morgonen.

Jag har gått så pass länge nu och bara tuggat för mig själv men nu måste något göras. Jag orkar inte stå ut med att väckas mitt i natten och väldigt tidigt på morgonen utav att deras hundar står och skäller hysteriskt. Att dom sedan låter hundarna göra sina behov i trädgården är inte speciellt fräscht på sommarhalvåret då jag har min uteplats precis intill deras trädgård, ni kan ju själva tänka er lukten när solen står på en hel dag på hundurin och avföring.

Det jag undrar är om det finns några regler eller rekommendationer i ett villa område när man får/kan släppa ut sina hundar? Jag vet att dessa finns i lägenheter och dylikt. Att prata med grannarna är i stort sett omöjligt, dom visar noll respekt och bryr sig inte alls. Det är förmodligen inte bara jag som har märkt detta då jag har pratat med andra grannar som har samma uppfattning. Mina planer är att lägga ett brev i deras brevlåda men därav måste jag ha lite bakgrundsfakta och lite regler att luta mig mot.

Så vet ni får ni gärna hjälpa till

Tack på förhand!
Citera
2011-01-22, 12:32
Medlem
Qweasd123s avatar
I mitt område får dom vara ute från 9:00-22:00
Citera
2011-01-22, 12:33
Medlem
OffensiveShits avatar
http://www.sjv.se/presskontakten/pressmeddelanden/pressmeddelanden/nyadjurskyddsreglerforhundochkatt.5.1c72e95711857a 2245380004648.html
står i jordbruksverkets hemsida att en hund ska rastas var 6:e timme..eller regelbundet om hunden vistas hemma vilket dina grannars hundar gör. Så det är väl bara ta och anmäla
Citera
2011-01-22, 17:11
Medlem
tältpinnes avatar
Hur hindra hundar från att skita på uppfarten? (bajskaoz)

Där jag bor har 90% av hushållen någon form av hund. Detta är ju trevligt, jag gillar hundar, men inte när de kissar och bajsar på uppfarten och mot staketet.

Det är som om kvarterets hundar har hållit stormöte där de bestämt sig för att göra precis alla sina behov här. Varje morgon när tidningen hämtas så måste man ta bort frusen skit med en spade och rensa bort urinstänkt snö. Hundar från mils avstånd vallfärdar hit efter att ha hållit sig i veckor, detta är hundarnas motsvarighet till Mekka, fast med piss och skit.

Senast i går stod jag och pysslade med någonting utanför huset när jag såg en av marodörerna. En minimal strävhårig tax smög förbi bakom mig och tog sikte mot den gula snön. Denna gång var jag dock med på noterna och gick fram till honom och gav honom "blicken". Han lommade iväg, men jag är övertygad om att han återvänder senare i dag när jag inte har koll.

Hussar och mattar verkar inte bry sig över huvud taget, eller så låter de helt enkelt hundarna springa som de vill, och övervakar inte deras toalettbestyr.

Hur i helvete stoppar jag detta? snart kommer väl vilda djur, pundare och byggarbetare börja skita i buskarna också, detta håller på att gå över styr.

En skylt hade fungerat om jag var en surkärring på 80 bast, men nu är jag ju inte det.

Förslag som negerurin, landminor, brinnande bensin, vapen, lasrar och jaktfalkar undanbedes.
Senast redigerad av tältpinne 2011-01-22 kl. 17:14.
Citera
2011-01-22, 17:13
Medlem
Häl ut en flaska klorin längst din tomt kant. Det borde hålla vovvsingarna borta.
Citera
2011-01-22, 17:17
Medlem
Dagens I-landproblem. Säg till hund ägarna i området att plocka upp efter sig och ge fan att kissa på din snö. Det är ju för fan din snö. Ingen får urinera på din snö.
Citera
2011-01-22, 17:18
Medlem
Det finns speciella nät som ger en elstöt när djur går på dem som du kan lägga ut. Vet dock inte om det är lagligt i sverige men hundcoachen på discovery har använt nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in