Har dom senaste 4-5 åren haft väldigt stora problem med mina grannars hundar. Jag bor i ett villa kvarter och har mitt sovrum mot mina grannars trädgård. Dessa grannar vet i stort sett inte vad rastning utav hund är utan man släpper bara ut dom i trädgården där dom får göra sina behov och hela tiden står dom hysteriskt och skäller eller ylar. Man låter hundarna vara ensamma hemma och likadant då står dom bara och skäller och ylar, väldigt irriterande. Man släpper ut hundarna precis när man vill, det kan vara mitt i natten och väldigt tidigt på morgonen.
Jag har gått så pass länge nu och bara tuggat för mig själv men nu måste något göras. Jag orkar inte stå ut med att väckas mitt i natten och väldigt tidigt på morgonen utav att deras hundar står och skäller hysteriskt. Att dom sedan låter hundarna göra sina behov i trädgården är inte speciellt fräscht på sommarhalvåret då jag har min uteplats precis intill deras trädgård, ni kan ju själva tänka er lukten när solen står på en hel dag på hundurin och avföring.
Det jag undrar är om det finns några regler eller rekommendationer i ett villa område när man får/kan släppa ut sina hundar? Jag vet att dessa finns i lägenheter och dylikt. Att prata med grannarna är i stort sett omöjligt, dom visar noll respekt och bryr sig inte alls. Det är förmodligen inte bara jag som har märkt detta då jag har pratat med andra grannar som har samma uppfattning. Mina planer är att lägga ett brev i deras brevlåda men därav måste jag ha lite bakgrundsfakta och lite regler att luta mig mot.
Så vet ni får ni gärna hjälpa till
Tack på förhand!