2011-10-09, 09:18
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det handlar verkligen inte om att odla kulor. Jag skulle lätt kunna göra det men jag kommer framstå som en jävla partypooper i hans sällskap och då tar jag hellre upp det vid ett senare tillfälle. Men jag skulle gärna vilja ha funderingar på vad det kan vara. Kan det vara något speciellt spel eller kanske något Wii-aktigt?

Det handlar om att du är en tönt utan kulor. Ditt resonemang om partypooper är typiskt loosertänk.
23:00 ska det vara tyst och inget annat. En person med vett hade ringt störningsjouren eller polis.
Sista alternativet är att ringa på och be idioten att stänga av musiken. Fungerar inte det går man hem och hämtar basebollträt.

Jag har själv en gång i tiden bott i lägenhet och det gäller att tidigt markera vad som gäller.

Du är mer patetisk än vad jag trodde, sluta trycka i dig pommes frites dagarna i ända och skaffa dig ett liv för h-vete.
Citera
2011-10-09, 09:41
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Jävla lipsill, hatta grannar som endast lever för att klaga på oss osm har rollit.

Och vi hatar grannar som inte har respekt nog att kunna sköta sig normalt gentemot oss andra. Det är väl inte svårare än så att om du nu vill partaja osv så köp en villa eller ett hus på landet, om du inte har råd till det så lev ett lugnare liv tills du får råd.
Citera
2011-10-09, 09:54
Medlem
Mystiqes avatar
Så vad har hänt...har han blivit mördat eller? Han har inte gjort något inlägg ett jävla tag.
Citera
2011-10-09, 09:57
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Så vad har hänt...har han blivit mördat eller? Han har inte gjort något inlägg ett jävla tag.
Sista inlägget var från 04:22. Ingen normal människa är uppe igen klockan 10 nästa morgon då.
Citera
2011-10-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Och vi hatar grannar som inte har respekt nog att kunna sköta sig normalt gentemot oss andra. Det är väl inte svårare än så att om du nu vill partaja osv så köp en villa eller ett hus på landet, om du inte har råd till det så lev ett lugnare liv tills du får råd.
Eller så kan ju ni som vill ha det lugnt flytta till landet, till en villa utan grannar som bor över en, så ni slipper oss grannar som har rollit. Bor man i lägenhet och är ute efter lugn och ro, ja då är man dum i huvudet.
Citera
2011-10-09, 12:25
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Eller så kan ju ni som vill ha det lugnt flytta till landet, till en villa utan grannar som bor över en, så ni slipper oss grannar som har rollit. Bor man i lägenhet och är ute efter lugn och ro, ja då är man dum i huvudet.

Jag kan inte mer än kommentera det som att du faktiskt är dum i huvudet.
Citera
2011-10-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Jag kan inte mer än kommentera det som att du faktiskt är dum i huvudet.
Vill man ha lugn och ro är det väl lämpligast att bo lite mer avskilt, t.ex. i en enskild villa i något samhälle, än i en lägenhet där man ofta har grannar både över och under och till höger och till vänster om sig. Eller är du en sån som drar på semester till ett partyställe, och kräver lugn och ro?
Citera
2011-10-09, 15:26
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det handlar om att du är en tönt utan kulor. Ditt resonemang om partypooper är typiskt loosertänk.
23:00 ska det vara tyst och inget annat. En person med vett hade ringt störningsjouren eller polis.
Sista alternativet är att ringa på och be idioten att stänga av musiken. Fungerar inte det går man hem och hämtar basebollträt.

Jag har själv en gång i tiden bott i lägenhet och det gäller att tidigt markera vad som gäller.

Du är mer patetisk än vad jag trodde, sluta trycka i dig pommes frites dagarna i ända och skaffa dig ett liv för h-vete.

Jag vet inte om du inte läste mitt inlägg eller om du har problem med läsförståelsen. Jag har alltså inte problem med musiken, utan problemet är dunk-ljudet.

Om det är något som är losertänk är det att hålla på regler som att det ska vara tyst 23:00. Du låter som en gammal gubbe som börjar bli trött på frugan hängpattar.

Tyvärr, äter inte pommes frites.
Citera
2011-10-09, 18:31
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Vill man ha lugn och ro är det väl lämpligast att bo lite mer avskilt, t.ex. i en enskild villa i något samhälle, än i en lägenhet där man ofta har grannar både över och under och till höger och till vänster om sig. Eller är du en sån som drar på semester till ett partyställe, och kräver lugn och ro?

En bostad är inte ett partyställe, det är en bostad för familjer som jobbar och ska gå upp, sova, har barn osv osv osv.. Sluta knappra dina tabletter seriöst. Man visar väl fan respekt där man bor och åt andra. Vill du partaja med hög musik osv så är det väl fint med nån gång då och då, men annars är det väl du som ska söka dig till semester eller uteklubbar som är avsett för det.
Citera
2011-10-09, 19:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag vet inte om du inte läste mitt inlägg eller om du har problem med läsförståelsen. Jag har alltså inte problem med musiken, utan problemet är dunk-ljudet.

Om det är något som är losertänk är det att hålla på regler som att det ska vara tyst 23:00. Du låter som en gammal gubbe som börjar bli trött på frugan hängpattar.

Tyvärr, äter inte pommes frites.

Jag må låta som en gammal gubbjävel, men jag har ballar nog att säga ifrån, vilket du uppenbarligen inte har. Du väljer att ligga sömnlös och tiga, medan avskummen ovanför dig dunkar sönder skallen på dig. Jag hoppas att din granne börjar ha fest varje fre-lördag i fortsättningen det kanske leder till att du skaffar dig kulor.

WP!!!
Citera
2011-10-23, 00:21
Medlem
Min granne spelar musik från kl 22 till minst 01. Detta på vardagar! Minst 1 gång i veckan. På helgerna spelar han till 3, i snitt varje helg. Det är så väldigt irriterande nu! Han spelar så hög musik att det skakar i väggarna och jag hör ekot från trappuppgången. Musiken är hemsk! Tung hiphop. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Känner mig alldeles för blyg för att ringa på och prata md honom. Ska man kontakta hyresvärden? Störningsjour?

Nu står de i trappuppgången och skriker. Smäller saker i väggarna med. Ibland hör jag hur han skriker åt sina vänner. Musik tål jag, absolut. Fest på helger med, självklart. Men så högt som han har det är fruktansvärt. Respektlöst. Vad ska jag göra?
Citera
2011-10-23, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfraga
Min granne spelar musik från kl 22 till minst 01. Detta på vardagar! Minst 1 gång i veckan. På helgerna spelar han till 3, i snitt varje helg. Det är så väldigt irriterande nu! Han spelar så hög musik att det skakar i väggarna och jag hör ekot från trappuppgången. Musiken är hemsk! Tung hiphop. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Känner mig alldeles för blyg för att ringa på och prata md honom. Ska man kontakta hyresvärden? Störningsjour?

Nu står de i trappuppgången och skriker. Smäller saker i väggarna med. Ibland hör jag hur han skriker åt sina vänner. Musik tål jag, absolut. Fest på helger med, självklart. Men så högt som han har det är fruktansvärt. Respektlöst. Vad ska jag göra?
Ring snuten så att dom kan komma och röja lite... Troligtvis så knarkar dom med... Rökar bras och sådan skit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in