2017-04-16, 22:25
Medlem
Har en granne som:

- Går med skor inomhus hela tiden som låter ner till mig.
- Har dubbelt så hög volym på tvn så det är ett konstant mummel in till mig som är riktigt jobbigt.
- Drar stolar i golvet 20-30 gånger/dag, låter mycket högt ner till mig och han vägrar använda filtkuddar.
- Kastar saker i golvet 10-30 gånger/dag.

Trots jag pratat med honom så har han eskalerat och jag börjar undra om han är psykopat.

Är detta tillåtet att göra som han gör? Kan jag sätta dit honom på något sätt eller få honom vräkt?

Vid 22.00 är han knäpptyst sen så han vet han håller på med. Jag kan inte ha det såhär.
Citera
2017-04-16, 22:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsnorren
Har en granne som:

- Går med skor inomhus hela tiden som låter ner till mig.
- Har dubbelt så hög volym på tvn så det är ett konstant mummel in till mig som är riktigt jobbigt.
- Drar stolar i golvet 20-30 gånger/dag, låter mycket högt ner till mig och han vägrar använda filtkuddar.
- Kastar saker i golvet 10-30 gånger/dag.

Trots jag pratat med honom så har han eskalerat och jag börjar undra om han är psykopat.

Är detta tillåtet att göra som han gör? Kan jag sätta dit honom på något sätt eller få honom vräkt?

Vid 22.00 är han knäpptyst sen så han vet han håller på med. Jag kan inte ha det såhär.
Generellt är det aldrig ok att störa däremot är gränserna högre dagtid, har du frågat hyresvärden hur dom ser på det?
Citera
2017-04-17, 18:53
Medlem
Störiga grannar! Nu är det KRIG!!!

Tja, har nyligen fått problem med ett par riktigt störiga grannar! de spelar musik dygnet runt.
Har inte pratat med dom än då det är olika trappuppgångar och planerar inte på de heller.... att ringa störningsjouren vill jag inte heller så..... min plan i nuläget är att jävlas tillbaka tillräckligt så dom slutar....

Jag är på jakt efter någon apparat som kan skicka in JÄVLIGT hög musik till dom utan att det hörs i min eller någon annan förutom deras lägenhet.
Är det någon som har erfarenhet eller vet hur man skulle kunna få tag i någon sådan apparat?

( BTW det är 2 st unga tjejer som bor där, inga barn eller äldre i lägenheten)
Citera
2017-04-17, 18:58
Medlem
Knacka på och säg till = problem löst.

Men nej, du ska vara efterbliven och störa alla andra grannar för att tro att tjejerna ska fatta vad du menar. Du är ju efterblivnare än dina grannar.
Citera
2017-04-17, 18:58
Bannlyst
Det är inte högtalare du ska ha utan en slagborr!

Köp en billig på Biltema sätt en träskiva mellan väg och borrmaskin och börja terrorisera, att det inte ska låta till andra lägenheter kan du glömma!

Som fettot ovan säger, snacka med tjejerna!

Eller så kan du vara efterbliven och köra på min metod ovan!
Citera
2017-04-17, 19:03
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedskruvatsnille
Jag är på jakt efter någon apparat som kan skicka in JÄVLIGT hög musik till dom utan att det hörs i min eller någon annan förutom deras lägenhet.
Du kan sluta jaga, eftersom det du söker inte finns. Detta pga att det är fysiskt omöjligt att uppnå ditt önskade resultat.
Citera
2017-04-17, 19:04
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedskruvatsnille

Hur hade du tänkt att det ska höras till dom men inte till dig eller övriga grannar?
Citera
2017-04-17, 19:06
Medlem
technoisbests avatar
Har du någon duglig högtalare så kan du ju spela din musik när dom spelar, och höjer dom så höjer du med. Det brukar funka, speciellt om ni har olika musiksmak.
Citera
2017-04-17, 19:09
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Hur hade du tänkt att det ska höras till dom men inte till dig eller övriga grannar?

Han vill hacka sin in i deras högtalarsystem och väcka dem 03:00 med Enter Sandman på högsta volym. Skulle han lyckas så blir iallafall jag imponerad.
Citera
2017-04-17, 19:14
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Han vill hacka sin in i deras högtalarsystem och väcka dem 03:00 med Enter Sandman på högsta volym. Skulle han lyckas så blir iallafall jag imponerad.

Verkar enklare att bara gå ner och snacka med dom
Citera
2017-04-17, 19:24
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Verkar enklare att bara gå ner och snacka med dom

Jag håller faktiskt med, men somliga vill principiellt alltid hämnas, även om det rör sig om en bagatell.
Citera
2017-04-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest

Om dom har en BT/WIFI uppkoppling så är det inte speciellt imponerande att få sin egen musik i deras system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in