2011-01-22, 17:22
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Dagens I-landproblem. Säg till hund ägarna i området att plocka upp efter sig och ge fan att kissa på din snö. Det är ju för fan din snö. Ingen får urinera på din snö.

Alla problem jag har är av I-landstypen, och det glädjer mig.

Jag tänker inte gå runt och säga till folk. Det är dessutom inte min snö, gör dig inte dummare än vad du är.

Citat:
Ursprungligen postat av getz
Det finns speciella nät som ger en elstöt när djur går på dem som du kan lägga ut. Vet dock inte om det är lagligt i sverige men hundcoachen på discovery har använt nätet.

Att elektrifiera hundar låter som en bra idé för att stärka grannsämjan
Citera
2011-01-22, 18:00
Medlem
8bitrages avatar
Annars är en väldigt bra och effektiv lösning att fylla en hink med glykolvatten och bara vänta.
Citera
2011-01-22, 18:54
Medlem
Tips på hur jag ska lösa problem med granne

tHar en granne ovanför mig som går med hälarna i golvet så in i helvete.
Huset jag bor i är gammalt och det är ganska lyhört och det gör ju inte saken bättre.
Har redan varit uppe 2 gånger och bett snällt att hon kan väl försöka gå lite försiktigare för att det väsnas så, men utan resultat. Hon verkar bara oförstående när jag säger till.
Hon e en gammal pundare och är arbetslös vilket innebär att hon går omkring hela dagarna och kvällarna fram till kanske 23.00-00.00.
Jag har sovit med öronproppar från dag ett sedan jag köpte lghtn.
Har bott här i 7 månader nu men vill nästan inte åka hem från jobbet pga jag vet att hon e där hemma och för sånt jävla liv ( Vad man nu gör i en lght på 47kvm när man går fram och tillbaka oavbrutet )

Tips på vad jag kan göra för att lösa detta problem...förutom att döda henne då som jag säkert hade fått som tips annars.
Citera
2011-01-22, 18:56
Medlem
isolera taket
Citera
2011-01-22, 18:56
Medlem
rullstolsbundens avatar
Köp ett par filttofflor åt henne
Citera
2011-01-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
isolera taket

Har kollat det, men skulle kosta 50k.
Citera
2011-01-22, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
Tips på vad jag kan göra för att lösa detta problem...förutom att döda henne då som jag säkert hade fått som tips annars.

Då har jag inga tips
Citera
2011-01-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsbunden
Köp ett par filttofflor åt henne

Har faktiskt funderat på det också, men bara om hon e villig att ha på sig dem så hade jag gjort det direkt.
Citera
2011-01-22, 18:59
Medlem
z00ls avatar
vänta tills hon har slutat gått runt och ta då fram något att slå med upp i taket! kommer hon ner och frågar vad fan du håller på med säger du att du skurar taket!
Citera
2011-01-22, 19:05
Medlem
Ring Slobodan och hans bror Slåpådig... de brukar lösa sådant!
Citera
2011-01-22, 22:00
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
tHar en granne ovanför mig som går med hälarna i golvet så in i helvete.
Huset jag bor i är gammalt och det är ganska lyhört och det gör ju inte saken bättre.
Har redan varit uppe 2 gånger och bett snällt att hon kan väl försöka gå lite försiktigare för att det väsnas så, men utan resultat. Hon verkar bara oförstående när jag säger till.
Hon e en gammal pundare och är arbetslös vilket innebär att hon går omkring hela dagarna och kvällarna fram till kanske 23.00-00.00.
Jag har sovit med öronproppar från dag ett sedan jag köpte lghtn.
Har bott här i 7 månader nu men vill nästan inte åka hem från jobbet pga jag vet att hon e där hemma och för sånt jävla liv ( Vad man nu gör i en lght på 47kvm när man går fram och tillbaka oavbrutet )

Ta kontakt med föreningen och förklara läget, helst med en logg över när och hur hon har stört dig. I de flesta föreningar så gäller ju 2200 som en tid då det bör vara än tystare än övrig tid, dvs du ska inte behöva bli störd regelbundet. Sen är det ju extremt subjektivt vad som stör någon, jag sitter själv med en idiot en våning upp som inte heller har hyfs nog att varken sänka sin "absolut hits" med Michael Jackson eller lugna sina steg som påminner om en neandertalare som stampar sitt jordgolv.
Senast redigerad av theloin 2011-01-22 kl. 22:12.
Citera
2011-01-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Annars är en väldigt bra och effektiv lösning att fylla en hink med glykolvatten och bara vänta.
Ja om man vill döda hundarna så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in