2011-01-15, 14:41
Medlem
Annelis avatar
Har ett rätt helvete,är hyresgäst i in bostadsrätt,Bott här sedan det blev (15år).Ny granne klagar på allt som tex igår kl 20:30 din bas är för hög....alltså ja hade knappt på biosystemet bjöd in sällskapet.Ingen klagan då,Förklarade tunna väggar hör allt denna person gör,Men ändå.Fanskapet springer med klackskor inomhus hus ca 45 min innan lämnar hemmet.Spelar även musik så ja kan höra exakt vad som spelas.Vad Fan gör man??
Senast redigerad av Anneli 2011-01-15 kl. 14:55.
Citera
2011-01-15, 20:59
Medlem
brianmolkos avatar
Varför ställer de sopor i trappen ?
Citera
2011-01-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
"Terve Muustalainen! Kakka vaipat on hävitettävä bin eikä varastoida rapussa! SELVITTÄÄ!" (Utifall dina grannar är finska zigenare)

Vad betyder detta?

Litar inte helt på google

Citat:
Ursprungligen postat av Google
Välkommen Muustalainen! Poo soppåsen skall bortskaffas eller förvaras i trapphuset! Ta reda på!
Citera
2011-01-16, 18:01
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Vad betyder detta?

Litar inte helt på google
Haha ja den var snygg. Jag tror att min google-översättare är berusad ibland . Det jag ville få sagt var: "Hej svartmuskingar! Bajsblöjor hör hemma i soptunnan och inte i trapphuset. BEGRIPS!"
Citera
2011-01-16, 21:49
Medlem
Divvehs avatar
Problem med grannar? Hjälp.

Hej. Vet inte riktigt vad jag och min familj ska göra.
Vi har bott i en 3:a nu i nästan 1.5 år, och allt har vart frid och fröjd tills sommaren 2010 anlände.
Då fick vi ett par nya grannar. -Fine tänkte vi och inte var det mer med det.
Men vi upptäckte snart att dom inte var särskilt normala. Vi började få klagomål över att vi inte plockade upp avföringen efter våra hundar på gården, vilket var ganska underligt, eftersom vi alltid gjort det.
Tiden gick och vi fick lite klagomål då och då för saker vi inte gjort, så tillslut var vi tvugna att fråga vem som klagar?
Då var det dom hära grannarna, vi kan kalla dom för "Familj B", varav min familj är "Familj A", och snart kommer en "Familj C" in.
Tänker hålla detta relativt kort, så jag listar upp några grejor;
  • Dom hänger ut min familj på Facebook och påpekar våra "fel och brister" dom själv kommit på.
  • Dom anklagar oss för att inte plocka upp avföringen av våra djur.
  • Dom försökte sno våran garage plats, och när vi fick tillbaka den så koppla dom in en kupe värmare Som tokblåste på 2000watt, enbart för att vara jävliga.
  • Dom skottar över familj C's bil.
  • Dom har skrikit åt "frun" i familj C idag, och sagt att "hennes jävla hundjävel skiter och hon plockar inte upp det", fastän hon bara var hemma en snabbis idag på förmiddagen. Han "visste" att det var henne, eftersom han kände igen hennes "fotavtryck".
  • Dom anklagar min familj för stöld.
  • Dom sliter ut våran tvätt mitt i natten, fastän det är våran tvätt tid.
  • Dom kedjar fast bänkar och föremål vid sin port, så att vi (porten bredvid) inte får ta tillbaka det.

Det är bara NÅGRA av sakerna dom gör.
Trots detta verkar hyresvärden inte se något fel i det hela, hon ignorerar det.
Hjälp och tips tack på hur vi kan lösa detta, och slippa all denna skit? Flytta tänker vi inte göra, men dom kan ju för i helvete inte hålla på såhär.
Tack på förhand.

Kommer med EDIT om det händer mer grejor.
Senast redigerad av Divveh 2011-01-16 kl. 21:51.
Citera
2011-01-16, 21:55
Medlem
Lingongrottas avatar
Hatar såna idioter. Vars bor du? Ska jag komma och skita i deras brevlåda?

Börja filma och ta bilder för mer konkreta bevis. Då kan väl inte hyresvärden ignorera det nå mer?

Se till att familj C också klagar på hyresvärden. Då kanske hyresvärden förstår att det verkligen är något fel på dessa människor då det är inte bara ni som klagar.

Eller så kan du terrorisera dom tills dom flyttar men det kan sluta i en så kallad "backfire" och ni får flytta istället.
Citera
2011-01-16, 21:58
Medlem
saak07s avatar
Om hyresvärden skiter i allting,
Kör samma stil mot dom som dom gör mot er, få med er familj C och gör livet till ett helvete fast på ett sånt sätt som dom inte kan få er utslängda för!
Citera
2011-01-16, 21:59
Medlem
Divvehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongrotta
Hatar såna idioter. Vars bor du? Ska jag komma och skita i deras brevlåda?

Börja filma och ta bilder för mer konkreta bevis. Då kan väl inte hyresvärden ignorera det nå mer?

Se till att familj C också klagar på hyresvärden. Då kanske hyresvärden förstår att det verkligen är något fel på dessa människor då det är inte bara ni som klagar.

Eller så kan du terrorisera dom tills dom flyttar men det kan sluta i en så kallad "backfire" och ni får flytta istället.

Haha, man tackar, jo, du får gärna skita i deras brevlåda!
Jag bor i Älvsbyn, Norrbottens län. Grannkomunen till Piteå och Luleå.
Har faktiskt funderat på att börja göra det, ja.
Hyresvärden e nog inte den smartaste heller, men hon måste ju fatta någon gång.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Divveh
Hej. Vet inte riktigt vad jag och min familj ska göra.
Vi har bott i en 3:a nu i nästan 1.5 år, och allt har vart frid och fröjd tills sommaren 2010 anlände.
Då fick vi ett par nya grannar. -Fine tänkte vi och inte var det mer med det.
Men vi upptäckte snart att dom inte var särskilt normala. Vi började få klagomål över att vi inte plockade upp avföringen efter våra hundar på gården, vilket var ganska underligt, eftersom vi alltid gjort det.
Tiden gick och vi fick lite klagomål då och då för saker vi inte gjort, så tillslut var vi tvugna att fråga vem som klagar?
Då var det dom hära grannarna, vi kan kalla dom för "Familj B", varav min familj är "Familj A", och snart kommer en "Familj C" in.
Tänker hålla detta relativt kort, så jag listar upp några grejor;
  • Dom hänger ut min familj på Facebook och påpekar våra "fel och brister" dom själv kommit på.
  • Dom anklagar oss för att inte plocka upp avföringen av våra djur.
  • Dom försökte sno våran garage plats, och när vi fick tillbaka den så koppla dom in en kupe värmare Som tokblåste på 2000watt, enbart för att vara jävliga.
  • Dom skottar över familj C's bil.
  • Dom har skrikit åt "frun" i familj C idag, och sagt att "hennes jävla hundjävel skiter och hon plockar inte upp det", fastän hon bara var hemma en snabbis idag på förmiddagen. Han "visste" att det var henne, eftersom han kände igen hennes "fotavtryck".
  • Dom anklagar min familj för stöld.
  • Dom sliter ut våran tvätt mitt i natten, fastän det är våran tvätt tid.
  • Dom kedjar fast bänkar och föremål vid sin port, så att vi (porten bredvid) inte får ta tillbaka det.

Det är bara NÅGRA av sakerna dom gör.
Trots detta verkar hyresvärden inte se något fel i det hela, hon ignorerar det.
Hjälp och tips tack på hur vi kan lösa detta, och slippa all denna skit? Flytta tänker vi inte göra, men dom kan ju för i helvete inte hålla på såhär.
Tack på förhand.

Kommer med EDIT om det händer mer grejor.

Du missade den klistrade tråden om besvärliga grannar gissar jag på...
Citera
Medlem
Att dom skriver saker om er på Facebook kan anses som förtal och kan därför antagligen tas till domstol.
För en liten loggbok över vad de gör och ta bilder etc efter en månad eller när ni känner att ni har tillräckligt mycket kött på benen lämnar ni över det till hyresvärden och kräver en ändring eller vräkning.
Det skulle ju vara bra om familj C gjorde detta också så att ni är 2 mot 1 så att säga...
Citera
2011-01-16, 22:05
Medlem
Divvehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Du missade den klistrade tråden om besvärliga grannar gissar jag på...

Oj, ja, förlåt. Var väldigt frustrerad när jag skrev detta.
Citera
2011-01-19, 04:01
Medlem
Det kanske har löst sig dessa dagar? Men i alla fall, jag hade en polare som sov över hos mig 4 dagar, och han snarkade vissa stunder rejält.. så jag sa det och vi bestämde oss för att tejpa fast en tennisboll på ryggen så han inte skulle hamna på ryggen och snarkningarna försvann.

Köp hon en tennisboll och tejp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in