Skulle undvika propplösare och andra frätande ämnen eftersom maskinen antagligen kommer att skadas, bättre att ta något färgande eller blekmedel som är anppassat just för tvätt.
Klotterborttagningsmedel lär vara duktigt aggressivt mot det mesta i färgväg. Kan du hitta något i den stilen i pulverform vore det ju helt perfekt
Gamma-butyrolakton (GBL) lär fungera ypperligt till ändamålet. Är dock osäker på om detta finns i pulverform, har själv bara stött på vätska. Med andra ord någonting att blanda ut i sköljmedlet.
Gamma-butyrolakton (GBL) lär fungera ypperligt till ändamålet. Är dock osäker på om detta finns i pulverform, har själv bara stött på vätska. Med andra ord någonting att blanda ut i sköljmedlet.
jag har inte hört att tjuven stjäl sköljmedel , det vat nått nytt. så läs en gång till själv.
Nu menade jag ju inte att vara otrevlig på något sätt. Vet att det inte skrivits av Lillen, men risken är väl ganska hög att tjuven även använder av sköljmedlet om det finns på samma plats?
GHB finns i pulverform men är inte i närheten lika frätande som GBL vilket det kan härledas ifrån, och är dessutom narkotikaklassat.
Metylenblått låter annars trevligt. Bromtymolblått (ett färgämne som ofta används som ph-indikator) kanske också kan vara ett alternativ. Vet inte hur det färgar tyg och liknande, dock. Får testa när jag hittar påsen.