2012-03-22, 00:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad händer om du täpper igen så röken inte kan komma ut genom köksfläkten?
Provat bordsfläkt i fönstret när du vädrar?
Citera
2012-03-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad händer om du täpper igen så röken inte kan komma ut genom köksfläkten?
Provat bordsfläkt i fönstret när du vädrar?
Det är just det, jag har försökt täppa till fläkten, det gav inte mycket, röken tog sig igenom. Sedan är det ju jobbigt att behöva ta bort spärren varje gång man skall laga mat.

Jo, jag provade borsfläkt en gång. Det hjälpte föga, jag bor relativt högt upp och vindens riktning brukar vara motsatt, så fläkten blåste omkull.

Jag tycker vi skulle införa rökförbud totalt, egentligen. Snus och tuggtobak är betydligt bättre, då slipper vi andra lida så jävligt (jag vrider mig i hostattacker av röken här)
Citera
2012-03-22, 00:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollat om det finns sprickor i ventilationen röken sipprar ut genom?
Annan ventilation i lägenheten röken kan komma genom?
Citera
2012-03-22, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kollat om det finns sprickor i ventilationen röken sipprar ut genom?
Annan ventilation i lägenheten röken kan komma genom?
Javisst, huset är ju rena fuskbygget (så mycket för att man skaffade sig en nybyggd lägenhet). Det finns ett par ventiler som skall ventilera (bland annat en i badrummet) som är seriekopplade mellan lägenheter. Och det måste finnas någon öppning mellan min och grannen under, för jag hör vad som händer i hans sovrum (mindre trevligt) varje kväll också. Det verkar gå genom värmesystemet. Nu vet jag inte hur våra element fungerar, men...

Jag provade att täppa igen ventilerna en gång. Det gick inget vidare. Efter en timme var luften slut här hemma och det gick knappast att andas.
Citera
2012-03-22, 23:09
Medlem
popeondopes avatar
Grannen har börjat odla svin vid vår tomt!

Jag har just fått veta att grannen på mitt landställe ska börja föda upp vildsvin 100 meter ifrån min tomt. Han ska dumpa ut massor med majs på hans mark men väldigt nära min potatisodling. Meningen är att grisarna ska äta och föröka sig i massor så grannen kan skjuta och äta svinen.

Jag vill absolut inte ha en massa hungriga svin som springer runt på min tomt och äter potatis och bökar upp gräsmattan. Grannen är 40 år och bor på mammas loft. Han har aldrig haft ett jobb och är socialt bisarr. Hur fan grissäkrar jag området?
Citera
2012-03-22, 23:11
Bannlyst
Staket?
Citera
2012-03-22, 23:13
Medlem
Skyishs avatar
Elektriskt stängsel? Taggtråd?

?
Citera
2012-03-22, 23:13
Medlem
Fan vad grisigt av honom, bygg en mur!
Citera
2012-03-22, 23:16
Medlem
Kusinen5s avatar
Ähh men vafan är det för svar som hjälp grabbar?

TS, ta ett gevär och skjut svinen, WHERE IS THE PROBEM NOW? On your table bitch
Citera
2012-03-22, 23:19
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Fan vad grisigt av honom, bygg en mur!
Tomten är på 7000 kvadrat. Det är ganska dyrt och jobbigt att mura in skiten. Sen är vi ofta borta därifrån i en månad. Grisarna måste bort.

Skjuta dem är jag inte inställd på. Har inte vapen och kan inte skjuta där folk kan höra.
Citera
2012-03-22, 23:21
Bannlyst
Om du inte har så köp bössa du har gratis kött hela livet, men skjut bara svinen inte grannen då får du nog inget mera kött
Citera
2012-03-22, 23:23
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope

Skjuta dem är jag inte inställd på. Har inte vapen och kan inte skjuta där folk kan höra.
Bli en Assassin hunter, klä ut dig till en soldat och ge dig ut i det vilda, ha med dig pilbåga och kniv, sätt dig uppe på ett träd och vänta till ett svin går förbi, när du plockat svin nr1 som heter karlbengtjögen persson-bergskurvasrondell britt så äter du den ute där du startat upp en egen brasa. Sen gör du samma sak med svin nr2 som heter Svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in