2011-08-28, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av friteradbanan
Jo det är så att min granne som är 65 + bor precis brevid bottenvåning och hennes lägenhet är väldigt ihålig så man ser igenom hela lägenheten. För att komma till huvudsaken så står hon jämt och ständigt i vardagrummet precis framför det stora fönstret och stryker sina kläder (varje dag) helt naken med rediga tag så att tuttarna slänger och far. Om hon inte stryker naken så lagar hon mat naken i köket där man också ser allt.. Mår illa varje gång jag går förbi men har lärt mig att inte titta in i hennes lägenhet. Dock är det väldigt genant när man tar hem gäster osv. Då hon alltid gärna vill öppna fönstret och hejja och prata med mig..

Vad göra?

Pic or it didnt happen!

Ont:

Flytta
Be henne flytta
Be henne klä på sig
Be dina gäster att inte titta dit
Köp en rullgardin etc...möjligheterna är oändliga
Senast redigerad av LOKO_MOTIV 2011-08-28 kl. 22:48.
Citera
2011-08-28, 22:51
Medlem
Harpo.Marxs avatar
filma och lägg upp filmen här ,nej men hon är ju hemma och vill hon gå naken hemma så får hon väl göra det,du kan ju dra för gardinerna.
Citera
2011-08-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpo.Marx
filma och lägg upp filmen här ,nej men hon är ju hemma och vill hon gå naken hemma så får hon väl göra det,du kan ju dra för gardinerna.
Går inte att dra för några gardiner då man måste gå förbi hela hennes lägenhet för att komma in i porten. Och hon bor på bottenvåningen.
Citera
2011-08-28, 22:59
Medlem
sommarlovs avatar
Låter som det är jag som är din granne.

Det är så varmt inne hos oss!
Men långkarlsongerna kommer på till hösten!
Citera
2011-08-28, 23:04
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Citat:
Går inte att dra för några gardiner då man måste gå förbi hela hennes lägenhet för att komma in i porten. Och hon bor på bottenvåningen.
ja just så var det ju,men gå till myrorna så köper du billigt en morgonrock och ger henne detta,säg att tanten ser ut att frysa om dagarna och sen ger du henne detta.
Citera
2011-08-28, 23:13
Medlem
dinobarcelonas avatar
Citat:
Jo det är så att min granne som är 65 + bor precis brevid bottenvåning och hennes lägenhet är väldigt ihålig så man ser igenom hela lägenheten. För att komma till huvudsaken så står hon jämt och ständigt i vardagrummet precis framför det stora fönstret och stryker sina kläder (varje dag) helt naken med rediga tag så att tuttarna slänger och far. Om hon inte stryker naken så lagar hon mat naken i köket där man också ser allt.. Mår illa varje gång jag går förbi men har lärt mig att inte titta in i hennes lägenhet. Dock är det väldigt genant när man tar hem gäster osv. Då hon alltid gärna vill öppna fönstret och hejja och prata med mig..

Vad göra?
Dra för gardinerna/persiennerna om du vet att du skall ha gäster hemma. Är nog ganska pinsamt att gå dit o tala med tanten om det men om du inte skäms så är även detta ett alternativ.
Citera
2011-08-29, 06:45
Medlem
Kalimaars avatar
Njut av att få se lite naket, kanske kommer en dag då du uppskattar henne?
Citera
2011-08-29, 09:45
Bannlyst
Få känslan att problemet är du.
Citera
2011-08-29, 12:18
Medlem
SmileuronTVs avatar
Hjälp, det har flyttat in en tjack-pundare i min port.

För att göra en lång historia kort, så såg jag idag från balkongen att det flyttade in en tjack-pundare i min port. Hur vet jag detta? Jo för vi har för många år sedan gått på behandling tillsammans (dock inte tjack i mitt fall). Då var hon extremt jobbig, gapig och spattig. Jag vet mycket om henne (och hon om mig tyvärr).
Har ingen lust att möta henne i trappen. Jag har ju varit nykter och drogfri i många år, och vill helst glömma den perioden av mitt liv.
Hon såg lika trasig ut som hon gjorde då. Jag vet ju att det räcker med en pundare för att förgifta en hel gård. Det kommer bli en jälva massa "spring", och i min port dessutom.
Skall jag flytta trots att jag trivs väldigt bra med mina övriga grannar och i området?
Citera
2011-08-29, 12:28
Medlem
7noll4s avatar
Ajajaj..

Låter inget vidare det där..

Men börja ring och klaga till värden direkt, om att det springer massa löst drägg i trappan till henne, och att du tror att hon tjackar..

Försök få dit polisen för påhälsning hos henne också..

Alternativt, hyr in en stor jävla belgien-blue-gymmare som skrämmer iväg henne på flykt
Citera
2011-08-29, 12:35
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7noll4
Ajajaj..

Låter inget vidare det där..

Men börja ring och klaga till värden direkt, om att det springer massa löst drägg i trappan till henne, och att du tror att hon tjackar..

Försök få dit polisen för påhälsning hos henne också..

Alternativt, hyr in en stor jävla belgien-blue-gymmare som skrämmer iväg henne på flykt

Fast värden måste ju ha tyckt att hon var ok eftersom de gav henne kontrakt. Det finns inga soc lägenheter på min gård. Kan vara hyrd av henne i 2:a, 3:e hand också.

Kan man anmäla sånt anonymt till vädren då? Vill ju inte att hon skall veta att det är jag iaf. Vill undvika "drama" eftersom mina andra grannar inte känner till min "historia".
Citera
2011-08-29, 12:37
Medlem
chaoswithins avatar
Gå över och prata med henne, eller försök iaf.

Förklara för henne att du har pratat med grannarna och att ni inte kommer acceptera massa spring, hög musik etc. (Bara bre på, ser du ut som en svensson nu så lär hon gå på det.).

Kan ju vara värt ett försök, annars är det en lång väg du har att vandra -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in