2009-02-23, 17:41
Medlem
Korgs avatar
Alla dessa troll....
Citera
2009-02-23, 17:41
Medlem
bessies avatar
det var väl en snygg tjej som studerade, de har väl blivit ihop och delar på allt inklusive tvättmedel nu.
så det blir nog ingen hämd.
Citera
2009-02-23, 17:43
Medlem
Korgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bessie
det var väl en snygg tjej som studerade, de har väl blivit ihop och delar på allt inklusive tvättmedel nu.
så det blir nog ingen hämd.
En snygg utländska som pluggar juridik?
Skulle inte tro det
Citera
2009-02-23, 18:17
Medlem
saltfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliclock
Absolut. Jag dristar mig till att gissa att du är äldre än mig och förmodligen inte heller är lika intresserad av musik/fest.

Det är helt ok, men då tror jag inte heller du väljer att bosätta dig i ett område med yngre/studenter utan letar upp en HRF och köper en hyresrätt.

Jag bara måste kommentera, då detta är andra gången. Att köpa en hyresrätt är olagligt och det skulle inte hjälpt om din granne betalat pengar under bordet, du hade agerat likadant..
Bostadsrätt antar jag att du är ute efter..
Citera
2009-02-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliclock
Absolut. Jag dristar mig till att gissa att du är äldre än mig och förmodligen inte heller är lika intresserad av musik/fest.

Det är helt ok, men då tror jag inte heller du väljer att bosätta dig i ett område med yngre/studenter utan letar upp en HRF och köper en hyresrätt.
Jo jag är säkert en hel del år äldre än dig, och erkänner att mina erfarenheter från hyreslägenter är begränsad. I den hyreslägenhet jag bodde i var det dock ingen tvekan om vilka regler som fanns, men den hyresfastigheten var liten. Visst tycker jag att man måste acceptera ett visst mått av aktiviteter och ljudnivå, oavsett bostadsform, om man bor inne i en stad. Nu tolkade jag inte ditt första inlägg som om det var majoritet ungdomar i ditt hus (kanske läste slarvigt) men om så är fallet och det är allmänt känt i staden så kanske man tar sånt med i beräkningarna när man flyttar dit.
Tycker att du gör något väldigt positivt som pratar med kvinnan och verkar ta henne på allvar, om man inte kan kommunicera med varandra så är läget låst, hoppas ni kan mötas någonstans på vägen bara.
Citera
2009-02-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltfisk
Jag bara måste kommentera, då detta är andra gången. Att köpa en hyresrätt är olagligt och det skulle inte hjälpt om din granne betalat pengar under bordet, du hade agerat likadant..
Bostadsrätt antar jag att du är ute efter..
Tolkade det som att det var BRF han menade.
Citera
2009-02-24, 15:02
Medlem
litlamins avatar
Hm. Jag kan ingenting om reglerna och har aldrig bott såpass nära andra att musik har stört varken mig eller grannarna.

Men, skulle det kanske gå att kompromissa?
Skulle det funka för henne om du hade lite röj hemma mer sällan, kanske en gång varannan vecka eller en gång i månaden? Så blir det ju väldigt många tysta dagar för henne - då kanske hon kan vara tillmötesgående och "stå ut" någon gång ibland?
Citera
2009-02-24, 19:51
Medlem
Vad är det med folk egentligen. Kan man inte tåla lite om man valt att bo i lägenhet. Låter som en riktig satmara det där. Det finns folk som blivit vräkta för att de klagat för mycket. Så kör på den linjen. Skriv till värden att hon stör dig med sitt ständiga klagande och att det är påfrestande. Antyd att hon inte är frisk.
Citera
2009-02-25, 17:45
Medlem
Tänkte på detta med missfärgningsmedel (hrmm..) lämnar det inte typ kvar rester i maskinen eller försvinner det ut med vattnet?

Det jag menar är ifall man skulle råka ut för samma sak som Lillen gjorde och vill hämnas, men sen kanske det sitter kvar i maskinen och karman slår tillbaka?
Citera
2009-02-25, 18:03
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Tänkte på detta med missfärgningsmedel (hrmm..) lämnar det inte typ kvar rester i maskinen eller försvinner det ut med vattnet?

Det jag menar är ifall man skulle råka ut för samma sak som Lillen gjorde och vill hämnas, men sen kanske det sitter kvar i maskinen och karman slår tillbaka?

du har rätt man vill ju inte jävlas med andra grannar eller sig själv,. jag har ett nytt förslag, han tömmar kartongen på tvättmedel och har det hemma sedan kan han stoppa annat i det tomma tvättmedels paketet, jordnötter ,pasta ,grus , eller vad fan som helst. det vore kul att se henne komma för att stjäla och det är fel innehåll.
Citera
2009-02-25, 21:04
Medlem
Remol inköpt och utblandat med tvättmedlet, tack för tipset!

Och som sagt, jag bor på olika orter helg/vardag, därav kan jag ej uppdatera med massa ny info.

Edit: Stod ingen info om att man skulle köra en tom maskin efteråt för att få bort allt blekmedel, men har också haft samma tankar... Och ja, jordnötter vore förbannat kul
Senast redigerad av Lillen. 2009-02-25 kl. 21:08.
Citera
2009-02-25, 22:19
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen.
Remol inköpt och utblandat med tvättmedlet, tack för tipset!

Och som sagt, jag bor på olika orter helg/vardag, därav kan jag ej uppdatera med massa ny info.

Edit: Stod ingen info om att man skulle köra en tom maskin efteråt för att få bort allt blekmedel, men har också haft samma tankar... Och ja, jordnötter vore förbannat kul

Haha! ÄNTLIGEN!!!!

På tiden att det hände något Nu vill vi ha en utförlig rapport, uppskattad decibelstyrka på tjyvens avgrundsvrål när hon ser resultatet t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in