Citat:
Ursprungligen postat av Cliclock
Absolut. Jag dristar mig till att gissa att du är äldre än mig och förmodligen inte heller är lika intresserad av musik/fest.
Det är helt ok, men då tror jag inte heller du väljer att bosätta dig i ett område med yngre/studenter utan letar upp en HRF och köper en hyresrätt.
Jo jag är säkert en hel del år äldre än dig, och erkänner att mina erfarenheter från hyreslägenter är begränsad. I den hyreslägenhet jag bodde i var det dock ingen tvekan om vilka regler som fanns, men den hyresfastigheten var liten. Visst tycker jag att man måste acceptera ett visst mått av aktiviteter och ljudnivå, oavsett bostadsform, om man bor inne i en stad. Nu tolkade jag inte ditt första inlägg som om det var majoritet ungdomar i ditt hus (kanske läste slarvigt) men om så är fallet och det är allmänt känt i staden så kanske man tar sånt med i beräkningarna när man flyttar dit.
Tycker att du gör något väldigt positivt som pratar med kvinnan och verkar ta henne på allvar, om man inte kan kommunicera med varandra så är läget låst, hoppas ni kan mötas någonstans på vägen bara.