2013-01-24, 20:16
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Jag ska ju inte behöva dra för alla fönster pga att en kärring glor på mig, lite dagsljus vill jag allt ha!

Dra ner brallorna och visa din röv så kanske hon lägger av med att glo in till dig

Skämt å sido kan du inte göra så mycket mer än möjligen be henne lägga av men det är inte olagligt eller ses ej som en störning att hon tittar in i din bostad ibland.
Citera
2013-01-24, 20:19
Medlem
christerys avatar
Sluta med kaffet! Vänner/grannar ovanför får väl leva åxå.

Jag löste det problemet med att flytta till ett boende högst upp.

Dom såg lite trött på mig när jag utfört lite indiandans en natt då jag testat propavan och fått myrkryp.

Men annars tar jag hänsyn till dom, skulle dom ha ett problem så tar jag gärna emot deras synpunkter.

Jag klagade på att dom spikade taklister efter 24.00 och hittade på att efter 22.00 så ska det vara tyst.
Funkade skitbra

Live and let live. Mellan 06.00 och 22.00 får dom leva om.
Citera
2013-01-25, 13:55
Medlem
DoobaTroopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Sluta med kaffet! Vänner/grannar ovanför får väl leva åxå.

Jag löste det problemet med att flytta till ett boende högst upp.

Dom såg lite trött på mig när jag utfört lite indiandans en natt då jag testat propavan och fått myrkryp.

Men annars tar jag hänsyn till dom, skulle dom ha ett problem så tar jag gärna emot deras synpunkter.

Jag klagade på att dom spikade taklister efter 24.00 och hittade på att efter 22.00 så ska det vara tyst.
Funkade skitbra

Live and let live. Mellan 06.00 och 22.00 får dom leva om.

från 06.00 och ända till 22.00 brukar jag ha stereon på maxvolym även om jag inte är hemma.
varför ? för att jag får.
Citera
2013-01-25, 14:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoobaTroopa
från 06.00 och ända till 22.00 brukar jag ha stereon på maxvolym även om jag inte är hemma.

Om vi förutsätter att det du skriver stämmer så har du antigen lomhörd eller väldigt snälla grannar som inte hör eller bryr sig om att du spelar musik med hög volym. Dock är det ej tillåtet att störa grannarna oavsett tid på dygnet och dit hör även att spela musik på hög volym dagtid m.m det kan leda till att man blir vräkt så förslagsvis drar du ner på volymen om du inte vill råka ut för problem på sikt.
Citera
2013-01-25, 19:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoobaTroopa

Finns andra regler att luta sig mot för sånt.

Skrikiga ungar däremot är svårare att bli av med.

För dig: Man skall visa hänsyn oavsett tid på dygnet. Men klart - har du OK från hyresvärd eller styrelse så kör på bara.
Citera
2013-01-25, 19:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ge henne en liten lapp där det står att du spelar in hennes stön varje natt, det bör tysta henne en stund
Jag tappade humöret en natt och skrek: - Håll käften! Då blev det knäpptyst och sedan dess har jag inte hört någonting.
Senast redigerad av enfindam 2013-01-25 kl. 19:40.
Citera
2013-01-25, 19:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Dra ner brallorna och visa din röv så kanske hon lägger av med att glo in till dig

Skämt å sido kan du inte göra så mycket mer än möjligen be henne lägga av men det är inte olagligt eller ses ej som en störning att hon tittar in i din bostad ibland.
Precis vad jag tänkte. En liten "mooning" gör nog susen.
Citera
2013-01-26, 09:15
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Hej!

Det finns en kärring på andra sidan gatan som glor in i våran lägenhet från sitt fönster varenda dag.
Ungefär 3 ggr per dag händer detta. Hon stirrar på en fastän hon ser att man ser henne, det är inte förrän man vinkar på henne som hon springer ifrån fönstret eller drar ner persiennerna.

Det börjar kännas ganska obekvämt att känna sig uttittad jämt och ständigt. Vad bör jag göra för att få kärringen att förstå gränser?
Det är pågrund av sånt där som jag är jävligt glad över att jag bor riktigt högt upp utan insyn.
Senast redigerad av beerklunker 2013-01-26 kl. 09:19.
Citera
2013-01-27, 02:22
Medlem
Umbreons avatar
Jaha, då hade någon av grannarna bestämt sig för att ha efterfest med hög musik och dylikt. Hör klart och tydligt toner från Swedish House Mafia kl. 02:20. Och detta passar ju mig perfekt då jag har tenta klockan 09:00 i morgon . Blir så jävla trött på människor som inte visar hänsyn!

Sådär, då har jag gnällt färdigt för i natt. Ska försöka somna om trots den höga musiken. Godnatt Flashback
Citera
2013-01-27, 10:19
Medlem
GrandMaster-Ps avatar
Då har man fått träffa grannen från bottenvåningen då.
Hade lite folk över, ca 8 pers. Vi lyssnade på musik, drack lite granna, inget röjarparty på något sätt. När hälften ska bege sig så får jag i samma veva besök av bottengrannen. En dryg kortklippt feministfitta, verkligen en stereotyp. Hon letar först upp den som bor i lägenheten (jag) och säger direkt "klockan är (lite oklart, runt tolv), det är inte första gången. Jag ska anmäla till styrelsen"
Jag svarade något i stil med att hon hade kunnat be oss sänka, vänligt, lite tidigare, eller vid något annat tillfälle då hon påstod att det ej var första gången.
Hon gaggade på om att det var skitkonstigt att mina grannar på samma våning (trevligt folk) inte hade klagat.
Bra "start" på en grannrelation. Sa till henne att hon hade kunnat ge mig en varning eller något innan hon hoppar på direkt o hotar med någon anmälan till styrelse. Men hon upprepade ordet varning flera gånger i ilska och sa att hon inte ska behöva dela ut varningar blabla.
Vad är det för anmälan hon kan göra? Vad kan möjligtvis hända? Känns som bortkastad tid för hennes del.
Citera
2013-01-27, 20:38
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandMaster-P
Bra "start" på en grannrelation.

Det är väl du som är orsaken till den dåliga starten i och med att du spelar störande musik vid midnatt.

Det hon kan göra är att anmäla händelsen till styrelsen. Denna kan ge dig en varning för att du har brutit mot föreningens ordningsregler. Vid upprepade överträdelser kan du uteslutas ur föreningen och tvingas sälja lägenheten. Om du vägrar sälja kan föreningen vända sig till kronofogden för att få till en tvångsförsäljning.
Citera
2013-01-27, 23:49
Medlem
Ja, vad kan man göra med idioter till grannar? Mina grannar lät som en bisonflock ilväll under sisådär en timme, undrar varje gång vad människorna gör. Innan de flyttade in så hade vi en familj bredvid som vi aldrig hörde någonting från, i princip. Både jag och tjejen har pratat med mongon om problematiken, det blir bättre ett tag men sedan är man tillbaka på samma spår igen. Iofs spelar de inte någon hög musik men likt jobbigt med dunsar och stamp ifrån dem. Mitt tålamod håler dock på att tryta och jag är rädd för att jag kkan komma att sopa golvet med dem när jag ser någon av dem nästa gång. Vad gör man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in