2012-04-18, 18:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det är svårt och krångligt att ljudisolera en befintlig lägenhet men prova med ljudabsorberande material som ex: rejäl matta.
Citera
2012-04-18, 18:55
Medlem
lesnejtass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det är svårt och krångligt att ljudisolera en befintlig lägenhet men prova med ljudabsorberande material som ex: rejäl matta.
Ska ju inte isolera, bara dämpa så att man kan prata högre än normal samtalston utan att dom ska klaga. Funderade också på det. Typ fästa på väggen som en massiv tavla.
Citera
2012-04-18, 21:27
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Om de lyssnar och förbättrar sig enligt steg 1...prata med dem igen och tacka dem för att de lyssnat på dem, ge dem en flaska vin t.ex och visa din uppskattning...belöna dem så kommer de kanske tänka på dig och vilja samarbeta.
Haha det var det dummaste jag läst på länge.
Citera
2012-04-21, 00:22
Avstängd
Knivur-273s avatar
Schizofren grannkärring med alkoholmissbruk

Som ovan.

Hon stör mig. Ibland snackar hon med sig själv i tolv timmar så det hörs ned. Skrapar med möbler om nätterna, gör underliga ljud, skriker ibland, bonkar i golvet.

Har svårt att sköta jobbet faktiskt.

Har klagat till hyresvärden, ingen reaktion.

Skulle inte tveka en sekund, att gå upp och skjuta henne i huvudet, om det inte vore för att jag inte vill sitta i fängelse.

Om det vore på 1700-talet, skulle jag gå till prästen och säga att hon var häxa, och så skulle problemet lösas på en vecka.
Citera
2012-04-21, 00:27
Medlem
Har du pratat med henne, sagt att det hörs in till dig och bett henne dämpa sig?
Citera
2012-04-21, 00:29
Medlem
christerys avatar
Sånadär gula öronproppar och radion på låg volym i sovrummet dämpar problemen. Så slipper du hamna på sing-sing i alla fall.
Citera
2012-04-21, 00:33
Medlem
logitas avatar
Har du provat att prata med henne ?
Citera
2012-04-21, 00:54
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita

För en gångs skull ringde jag henne och bad henne att citat "håll käften" och "stäng av limpsaxen". Då hotade hon med Polisen minsann lol, det är sant.

Jag frågade: vad fan skall du säga till polisen då ?.

Det kom en osammanhängande svada av oförskämdheter.

Sen kom hon ned och ringde på.

Jag hade telefonen med mig och lät en annan person lyssna.

Hon sa att jag fan skulle lägga ned telefonen (för att hon ville det), och att jag var ful, fet och var efterbliven, och att mina söner var efterblivna med.

Jag svarade lugnt att jag har 128 IQ och att båda mina söner har en IQ över 110, den ena studerar på universitet.

Svär att allt är sant LOL

Skulle vilja ge henne hjälp att dö men vill inte sitta i fängelse.
Citera
2012-04-21, 01:00
Avstängd
Knivur-273s avatar
Nu sitter hon och håller monologer som hon brukar, denna sena timme. Det är nästan dygnet runt. Hon tystnar klockan 03.00 och vaknar igen 06.00.
Citera
2012-04-21, 01:03
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita

Har pratat med henne förr, ja
Citera
2012-04-21, 01:10
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Sånadär gula öronproppar och radion på låg volym i sovrummet dämpar problemen. Så slipper du hamna på sing-sing i alla fall.

Kan inte använda öronproppar, för jag har problem med öronvax som jag måste peta ut med tops regelbundet. Om jag använder öronproppar, så baxar de in vax i lurarna, så det blir allvarliga problem med hörseln.

Att sova med kåpor typ skyttekåpor, det är inte så bekvämt för dem som sover på sidan.
Citera
2012-04-21, 01:36
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
För en gångs skull ringde jag henne och bad henne att citat "håll käften" och "stäng av limpsaxen". Då hotade hon med Polisen minsann lol, det är sant.

Jag frågade: vad fan skall du säga till polisen då ?.

Det kom en osammanhängande svada av oförskämdheter.

Sen kom hon ned och ringde på.

Jag hade telefonen med mig och lät en annan person lyssna.

Hon sa att jag fan skulle lägga ned telefonen (för att hon ville det), och att jag var ful, fet och var efterbliven, och att mina söner var efterblivna med.

Jag svarade lugnt att jag har 128 IQ och att båda mina söner har en IQ över 110, den ena studerar på universitet.

Svär att allt är sant LOL

Skulle vilja ge henne hjälp att dö men vill inte sitta i fängelse.
Fast du verkar efterbliven om du tror att det hjälper med att ringa och säga "håll käft", prövat att be snällt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in