2013-01-20, 11:06
Medlem
enfindams avatar
Har fått världens fånigaste granne som jag retar mig på något oerhört. Hon springer runt och gapar med en äcklig hund, snaggad, ser ut som en feministisk batikhäxa och dessutom är hon rödhårig! Nu har hon skaffat sig en kille som hon ljudligt "gör" det med dag och natt. Trodde att hon precis hade passerat tonåren, men det visade sig att hon var närmare fyrtio. Jag står inte ut längre!
Senast redigerad av enfindam 2013-01-20 kl. 11:58.
Citera
2013-01-24, 14:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Har fått världens fånigaste granne som jag retar mig på något oerhört. Hon springer runt och gapar med en äcklig hund, snaggad, ser ut som en feministisk batikhäxa och dessutom är hon rödhårig! Nu har hon skaffat sig en kille som hon ljudligt "gör" det med dag och natt. Trodde att hon precis hade passerat tonåren, men det visade sig att hon var närmare fyrtio. Jag står inte ut längre!
Glömde tillägga att hon har en morsa som är likadan som kommer på besök varje dag. Suck!
Citera
2013-01-24, 19:22
Medlem
Jävligt irriterande grannar!

Nu har jag fått nog av grannarna på våningen ovan!

Varannan timme ungefär bankar de nåt på golvet,alltid minst 3 gånger. Vete fan vad de håller på med.

Orkar heller snacka med hyresvärden,blir bara mer problem. Börjar känna mig lite som ben stiller i komedin "duplex".

Tänker köpa en slägga och banka sönder taket snart,hoppas allting rasar ner.

Seriöst altså, orkar inte med de längre,dessutom trampar de sönder taket när de går barfota,har de inte råd med tofflor eller ? Eller gillar de flesta gå som barfota hedningar?

Hur kan man skydda sitt tak så det inte blir skador när man slår med släggan ?
Senast redigerad av stiffboy 2013-01-24 kl. 19:23. Anledning: Felstavning
Citera
2013-01-24, 19:24
Medlem
Varför slå sönder ditt egna tak? använd din fantasin och använd släggan till nått annat.!
Citera
2013-01-24, 19:26
Medlem
Ring störningsjouren eller lev rövare själv...
Citera
2013-01-24, 19:27
Medlem
ColaKexs avatar
Gå upp och knacka på dörren och fråga vad fan de är frågan om!
Citera
2013-01-24, 19:36
Medlem
Hysteri90s avatar
Hej!

Det finns en kärring på andra sidan gatan som glor in i våran lägenhet från sitt fönster varenda dag.
Ungefär 3 ggr per dag händer detta. Hon stirrar på en fastän hon ser att man ser henne, det är inte förrän man vinkar på henne som hon springer ifrån fönstret eller drar ner persiennerna.

Det börjar kännas ganska obekvämt att känna sig uttittad jämt och ständigt. Vad bör jag göra för att få kärringen att förstå gränser?
Citera
2013-01-24, 19:39
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

Ge henne en liten lapp där det står att du spelar in hennes stön varje natt, det bör tysta henne en stund
Citera
2013-01-24, 19:42
Medlem
VVeeDs avatar
Slå lite lätt på elementen med en skiftnyckel så låter det i hela huset.
Citera
2013-01-24, 19:57
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffboy
Nu har jag fått nog av grannarna på våningen ovan!

Varannan timme ungefär bankar de nåt på golvet,alltid minst 3 gånger. Vete fan vad de håller på med.

Orkar heller snacka med hyresvärden,blir bara mer problem. Börjar känna mig lite som ben stiller i komedin "duplex".

Tänker köpa en slägga och banka sönder taket snart,hoppas allting rasar ner.

Seriöst altså, orkar inte med de längre,dessutom trampar de sönder taket när de går barfota,har de inte råd med tofflor eller ? Eller gillar de flesta gå som barfota hedningar?

Hur kan man skydda sitt tak så det inte blir skador när man slår med släggan ?

Prata direkt med grannen och förklara att de låter som en hjort elefanter när de går där uppe. Då är chansen stor att de inte går lika mycket på hälarna och det blir tystare hos dig.
Citera
2013-01-24, 19:59
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Hej!

Det finns en kärring på andra sidan gatan som glor in i våran lägenhet från sitt fönster varenda dag.
Ungefär 3 ggr per dag händer detta. Hon stirrar på en fastän hon ser att man ser henne, det är inte förrän man vinkar på henne som hon springer ifrån fönstret eller drar ner persiennerna.

Det börjar kännas ganska obekvämt att känna sig uttittad jämt och ständigt. Vad bör jag göra för att få kärringen att förstå gränser?

Det är inte olagligt att titta som hon gör så länge hon inte ägnar sig åt att stalka er men det är knappast fallet, dra för persiennerna lite om du har sådana så ser hon inte in till er lika lätt.
Citera
2013-01-24, 20:10
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det är inte olagligt att titta som hon gör så länge hon inte ägnar sig åt att stalka er men det är knappast fallet, dra för persiennerna lite om du har sådana så ser hon inte in till er lika lätt.

Jag ska ju inte behöva dra för alla fönster pga att en kärring glor på mig, lite dagsljus vill jag allt ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in