2013-01-28, 00:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffboy
Nu har jag fått nog av grannarna på våningen ovan!

Varannan timme ungefär bankar de nåt på golvet,alltid minst 3 gånger. Vete fan vad de håller på med.

Orkar heller snacka med hyresvärden,blir bara mer problem. Börjar känna mig lite som ben stiller i komedin "duplex".

Tänker köpa en slägga och banka sönder taket snart,hoppas allting rasar ner.

Seriöst altså, orkar inte med de längre,dessutom trampar de sönder taket när de går barfota,har de inte råd med tofflor eller ? Eller gillar de flesta gå som barfota hedningar?

Hur kan man skydda sitt tak så det inte blir skador när man slår med släggan ?
Gud, vad jag skrattade när jag läste det här! Fråga vad de har för skostorlek och införskaffa tofflor till hela familjen!
Citera
2013-02-01, 05:52
Bannlyst
Skrikande ungjävel tvärs över vägen

Irriterande.

I huset mittemot så bor det en familj med en hel drös ungar. Minst tre stycken. Det är en förhållandevis smal väg som korsar våra hus, så de ligger relativt nära varandra, 15-20 meter max. Och visst fan gillar de att ha sina fönster öppna, liksom jag. Skillnaden är att jag inte lägger mig ner på rygg och gallskriker i minst en timme om dan, vilket den här jäkla ungen verkar göra. Ungen gapar och skriker på ett sätt man bara tror att plågade djur gör, och av vad jag kan se inte av en egentlig orsak. Skulle barnen fara illa i hemmet så skulle ju knappast just den här ungen bröla, eller hur?

Frågan är vad man kan göra åt grannar som till och med lyckas störa sina medmänniskor på andra sidan gatan. Jag kan ju liksom inte ringa snuten eller jour för att en unge gapskriker, eller hur? Speciellt inte om ungen är bosatt i ett helt annat hus.

Ungen är väl i 3-årsåldern, alltså inget spädbarn. Vad gör man i en sån här sits?

Att snacka med föräldrarna tror jag inte skulle ge nåt, för jag tror inte det själva uppskattar sin unges gapande.
Citera
2013-02-01, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dswwwwdwd
Irriterande.

I huset mittemot så bor det en familj med en hel drös ungar. Minst tre stycken. Det är en förhållandevis smal väg som korsar våra hus, så de ligger relativt nära varandra, 15-20 meter max. Och visst fan gillar de att ha sina fönster öppna, liksom jag. Skillnaden är att jag inte lägger mig ner på rygg och gallskriker i minst en timme om dan, vilket den här jäkla ungen verkar göra. Ungen gapar och skriker på ett sätt man bara tror att plågade djur gör, och av vad jag kan se inte av en egentlig orsak. Skulle barnen fara illa i hemmet så skulle ju knappast just den här ungen bröla, eller hur?

Frågan är vad man kan göra åt grannar som till och med lyckas störa sina medmänniskor på andra sidan gatan. Jag kan ju liksom inte ringa snuten eller jour för att en unge gapskriker, eller hur? Speciellt inte om ungen är bosatt i ett helt annat hus.

Ungen är väl i 3-årsåldern, alltså inget spädbarn. Vad gör man i en sån här sits?

Att snacka med föräldrarna tror jag inte skulle ge nåt, för jag tror inte det själva uppskattar sin unges gapande.

testa nagot gift av nagot slag, enkelt att applicera i en nappflaska eller mat
Citera
2013-02-01, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ioio
testa nagot gift av nagot slag, enkelt att applicera i en nappflaska eller mat

Nej, jag vill inte skada flickan på nåt sätt, jag har inget emot henne, likaså hennes föräldrar så klart. Det måste vara ett helvete även för dem att ha en unge som skriker i flera timmar om dan. Dock så kvarstår ju problemet.
Citera
2013-02-01, 06:52
Medlem
Juggernawts avatar
Ring socialen och tala om att du är bekymrad över att grannungen gråter och skriker jämt. Om inte annat så kanske grannarna får en liten pekare och håller fönstret stängt när ungen får frispel.
Citera
2013-02-01, 07:19
Medlem
LeperJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Ring socialen och tala om att du är bekymrad över att grannungen gråter och skriker jämt. Om inte annat så kanske grannarna får en liten pekare och håller fönstret stängt när ungen får frispel.

Fungerar inte så bra. Då måste man göra en "orosanmälan" och den kan man aldrig göra anonymt. Så det är risk för lite dålig grannsämja. Då skulle det vara bättre att prata med grannarna.
Citera
2013-02-01, 07:53
Medlem
Uberfuhrers avatar
grattis, dina grannar är WT.
Producerar ungar på ett icke ansvarsfullt sätt till den grad att när de sen är missnöjda, finns det ingen tid eller ork att ta hand om det.
Citera
2013-02-01, 08:21
Medlem
borrizs avatar
Finns det minsta misstanke så är det din skyldighet att göra som Juggernawt sa:
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Tänk om det verkligen är så att ungen får sin dagliga omgång, det är ingen som kan anmärka på att du reagerar för att du misstänker att ett barn misshandlas.

Anser du å andra sidan att allt är i sin ordning så får du stå ut med lite barnskrik, barn måste trots allt få vara barn. Trösta dig med att är ett övergående problem och att det låter än värre inne hos grannen. Det kunde vara värre; du skriver att det pågår "...minst en timme om dan..." , tänk om konceten hade pågått någon gång på småtimmarna.
Citera
2013-02-01, 12:08
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
grattis, dina grannar är WT.
Producerar ungar på ett icke ansvarsfullt sätt till den grad att när de sen är missnöjda, finns det ingen tid eller ork att ta hand om det.
Tror inte att det finns någon tydlig korrelation mellan barnens skrik och samhällsklass. Barn är som de är. En god anledning att inte ha några...
Citera
2013-02-01, 23:14
Bannlyst
Nu blev det nog lite fel här. Tråden hette väl ändå "Grannar från helvetet"?
Citera
2013-02-02, 12:14
Medlem
enfindams avatar
En del människor är så tappade så att dom inte klarar av att bo i lägenhet! Man undrar hur dom klarar sig i livet. Mina grannar verkar ha vuxit upp under en sten, helt ociviliserade. Jag brukar skrika att dom ska skaffa sig ett tält att bo i, ingen dum idé alls för vissa...( Sådär, nu fick jag gnälla av mig lite igen ).
Citera
2013-02-02, 20:38
Bannlyst
Stora tråden om störiga grannar (grannar från helvetet)

Jag stör mig som fan på idioter som lägger sig så de slukar all banbredd på mit trådlösa nätverk. Får byta kanal regelbundet för att inte mitt trådlösa ska tyngas ner av dessa personer som kör på auto channel

Ni som stör byt genast kanal och visa lite hänsyn! Jag hade -28. -28!!!
http://oi49.tinypic.com/1494foo.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in