Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
En varm dusch är väldigt ångestdämpande. Nej man är inte efterbliven! man är psyksjuk. Varmvattnet har aldrig tagit slut. Och jag får själv bestämma hur länge jag vill duscha. tvivlar starkt att det låter lika mycket som högmusik. Och då är 30 min inte lång tid alls. Jag står för min vattenräkning själv! Men du kanske är en sådan som grannen som antar massa saker istället för att fråga direkt?
Om en person behöver duscha för att dämpa sin ångest rekommenderas annan terapi. Lyssna på grannen, ni gör fel och vet inte om det själva. Det är inte normalt att duscha 1-3 timmar och 30 minuter är inte heller okej med full sula. Sök hjälp, innan din granne börjar ta till större artilleri. Det är ni som kommer att råka illa ut. Allt som går utom ramen för "normalboende" kan leda till uteslutning ur föreningen. Att ni betalar vattnet har ingen betydelse, och timslånga duschar kan orsaka fuktskador på sikt. Blir det fuktskador kommer ni att få betala en saftig räkning, ingen lya klarar så hög belastning på ett badrum, om det pågår 3 timmars ångduschande dagligen. Se bostäderna i Lindängen i Malmö, där kör hyresgästerna sönder sina lägenheter med sanitära problem som följd.