2012-09-18, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
En varm dusch är väldigt ångestdämpande. Nej man är inte efterbliven! man är psyksjuk. Varmvattnet har aldrig tagit slut. Och jag får själv bestämma hur länge jag vill duscha. tvivlar starkt att det låter lika mycket som högmusik. Och då är 30 min inte lång tid alls. Jag står för min vattenräkning själv! Men du kanske är en sådan som grannen som antar massa saker istället för att fråga direkt?

Om en person behöver duscha för att dämpa sin ångest rekommenderas annan terapi. Lyssna på grannen, ni gör fel och vet inte om det själva. Det är inte normalt att duscha 1-3 timmar och 30 minuter är inte heller okej med full sula. Sök hjälp, innan din granne börjar ta till större artilleri. Det är ni som kommer att råka illa ut. Allt som går utom ramen för "normalboende" kan leda till uteslutning ur föreningen. Att ni betalar vattnet har ingen betydelse, och timslånga duschar kan orsaka fuktskador på sikt. Blir det fuktskador kommer ni att få betala en saftig räkning, ingen lya klarar så hög belastning på ett badrum, om det pågår 3 timmars ångduschande dagligen. Se bostäderna i Lindängen i Malmö, där kör hyresgästerna sönder sina lägenheter med sanitära problem som följd.
Senast redigerad av hammocken 2012-09-18 kl. 04:17.
Citera
2012-09-18, 04:18
Medlem
Måste skriva att det är 30 min PER dag. inte PER dusch
Citera
2012-09-18, 04:18
Medlem
subutexs avatar
tack hammock.. jag hade aldrig orkat förklara det där lika tålamodigt o pedagogiskt..

TS du är en idiot. din granne förvarar plaströret på sin balkong PÅ GRUND AV ER!!!!
Citera
2012-09-18, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subutex
tack hammock.. jag hade aldrig orkat förklara det där lika tålamodigt o pedagogiskt..

TS du är en idiot. din granne förvarar plaströret på sin balkong PÅ GRUND AV ER!!!!

En idiot för att jag/ min sambo nu duschar normalt nu. som edit 30 min per dag!
Citera
2012-09-18, 04:25
Medlem
subutexs avatar
ursäkta, men är du helt efterbliven med tanke på att du ändrar din story?

"Själv kommer jag väll upp i 45 min (10-15min/dusch) dusch per dag om jobbet gjort mig smutsig. duschar då 3 gånger per dag." samt: "men nu duschar vi max 30 min per/person. Om det inte är att raka benen hon gör. då kan det ta lite längre tid."

du verkar ju totalt förvirrad. fattar du inte att er granne är trött på era vanor? försöker du påstå att han slår på erat fönster helt utan anledning eller kommer ner o ringer på för skojs skull..? du skrev ju själv att ni förut kunde dusha i upp till tre timmar, då får du väl fan stå för det också. ni har uppfört er som dårar, tvivlar på att din sambos ångestattacker som ledde till långdushar enbart inträffade 07-22, jävla pucko nu gör du mig skitirriterad oxå för du vrider o vänder ditt scenario.. säger mkt om vilken sorts människa du är.
Senast redigerad av subutex 2012-09-18 kl. 04:28.
Citera
2012-09-18, 04:28
Medlem
Citat:

"Själv kommer jag väll upp i 45 min (10-15min/dusch) dusch per dag om jobbet gjort mig smutsig. duschar då 3 gånger per dag." samt: "men nu duschar vi max 30 min per/person. Om det inte är att raka benen hon gör. då kan det ta lite längre tid."

du verkar ju totalt förvirrad.

Ja det blev lite fel. Men jag menade såhär 30 min hemma och 15 min på jobbet. är det rätt nog?

Men efterbliven? idiot? Tror du kan dra från tråden, för du tillför inget...
Senast redigerad av ProvV 2012-09-18 kl. 04:31.
Citera
2012-09-18, 04:30
Medlem
subutexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Ja, det blev lite fel

fy fan för dig. lögnare och böjare.

förstår din granne väldigt väl nu.
Citera
2012-09-18, 04:34
Medlem
Citat:

du verkar ju totalt förvirrad. fattar du inte att er granne är trött på era vanor? försöker du påstå att han slår på erat fönster helt utan anledning eller kommer ner o ringer på för skojs skull..? du skrev ju själv att ni förut kunde dusha i upp till tre timmar, då får du väl fan stå för det också. ni har uppfört er som dårar, tvivlar på att din sambos ångestattacker som ledde till långdushar enbart inträffade 07-22, jävla pucko nu gör du mig skitirriterad oxå för du vrider o vänder ditt scenario.. säger mkt om vilken sorts människa du är.

*07-22* Ja de gjorde de. eftersom det har med ätstörning att göra. för hon fick dem efter måltid, åt aldrig efter 22 så. Trött på dusch vanor och inte klarar att ta en normal disskution ist för att bara göra saken värre än en dusch?

Vad är det jag vrider och vänder på? att jag glömde skriva per dag och att det var 15 min på jobbet.... snacka om lätt irriterad...
Citera
2012-09-18, 04:39
Medlem
subutexs avatar
ungefär så här ser jag händelseförloppet.

1. du startade din tråd.
2. folk genomskådade din idioti
3. du försöker reparera skadan genom att tona ned dushtiderna.
4. du gjorde egentligen bara bort dig ännu mer.

rätta mig gärna om jag har fel.

edit "åt aldrig efter 22" epic jävla troll du är.
Senast redigerad av subutex 2012-09-18 kl. 04:42.
Citera
2012-09-18, 04:41
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
fy fan för dig. lögnare och böjare.

förstår din granne väldigt väl nu.

Hur jävla vattentät story måste man ha egentligen? Vi vet ju hur situationen ser ut (att dom duschar länge och grannen klagar). Frågan är ju hur han ska agera.

Självklart håller jag med om att dom gör fel. Men det är ett gammalt hus och dom behöver inte vara den enda orsaken till ljuden. Kan låta lika mycket från grannarna på 3a som 2a våningen för den som bor på bv vilket jag själv vet av egen erfarenhet.

Jävla skithus man kan hamna i.
Citera
2012-09-18, 04:44
Medlem
Citat:
ungefär så här ser jag händelseförloppet.

1. du startade din tråd.
2. folk genomskådade din idioti
3. du försöker reparera skadan genom att tona ned dushtiderna.
4. du gjorde egentligen bara bort dig ännu mer.

rätta mig gärna om jag har fel.

Jag rättar dig gärna. Men jag vet inte vart vi kommer med det? Att glömma skriva saker, det är ju samma tid vi pratar om. inte att jag säger att vi bara duschar 5 min per dag... Jag säger ju att det är lång tid för henne. Men förstår du inte att det inte är samma långa tid längre? Förstår om han kom och klagade när man duschade så länge, men så är ju inte saken längre. utan att han ska komma och vara hotfull när man tagit en vanlig dusch?
Citera
2012-09-18, 04:44
Medlem
subutexs avatar
Bbobi.. storyn behöver väl inte vara så tät men det underlättar väl om man inte bevisar sig som att man böjer på sanningen hit och dit vartefter den respons man får.. och dessutom ha mage o påstå att andra inte "tillför" något till tråden bara för att man inte uppskattar responsen. vill man bara ha svar som säger "jippi du har helt rätt ts duscha hur mkt du vill du gör inget konstigt!" varför ens starta tråden?

TS nu får du fan ge dig.. ja säger ju att ni byggt upp massa irritation hos er granne pga era skeva dushvanor som du själv berättat om (upp till tre timmar)... bästa sättet är så klart att prata med honom o beskriva problemen ni haft men att ni nu kommer tänka på hur ni använder er av dushen.. visa bara lite jävla normal grannrespekt så löser det sig.. det är ju han som är irriterad så ge han en chans att förstå erat märkliga beteende..

(även om jag själv aldrig skulle störa mig på nåns dushande så kan man ju FÖRSTÅ att det finns andra som stör sig på småsaker som detta och då är ju bästa sättet kanske en liten förklaring så grannen kan lugna ner sig?)
Senast redigerad av subutex 2012-09-18 kl. 04:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in