2019-07-01, 20:54
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Problemet löst. Ringde upp grannen för att höra efter igen. Fick ungefär detta svar:

”Har sett att du skriver på internet. Såga ner skiten. Kapa till ved och lämna veden till mig. Sen är det färdigbråkat”.

Se vad en tråd på Flashback kan åstadkomma.
Du inser att din granne inte kommer ha något som helst förbarmande över dig i fortsättningen? Du kommer såga grannsämjan längs fotknölarna och när han flyttar kanske du får landslide i present.

Man sågar inte ner fina träd för att kunna gå barfota på en liten del av en stor gräsmatta, det är att skövla. Du är en vandal.
Citera
2019-07-01, 20:56
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Problemet löst. Ringde upp grannen för att höra efter igen. Fick ungefär detta svar:

”Har sett att du skriver på internet. Såga ner skiten. Kapa till ved och lämna veden till mig. Sen är det färdigbråkat”.

Du är verkligen sjuk. Hade önskat att du var min granne! Du hade inte önskat detsamma vill jag lova.
Citera
2019-07-01, 21:19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Skulle låta annorlunda om det var dina barn som fick sylvassa avklippta rotskott i undersidan av fötterna när dom lekte i trädgården.

Idiot.

Förbanna inte, pensla med Roundup istället.
Citera
2019-07-01, 21:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Sen när du gjort det så anmäler han dig för egenmäktigt förfarande och kräver ersättning för sina kära tallar
Citera
2019-07-01, 22:08
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Sen när du gjort det så anmäler han dig för egenmäktigt förfarande och kräver ersättning för sina kära tallar
Och planterar därefter en 10m hög granhäck för att slippa se mongot.

https://www.byggahus.se/forum/threads/granhaeck-precis-pa-tomtgraens.116591/
Senast redigerad av Krugerrand 2019-07-01 kl. 22:10.
Citera
2019-07-01, 22:09
Medlem
ms18s avatar
Stör mig på att grannen är så snygg och har söt hund.

Annars pizzerian som ligger vägg i vägg.
Citera
2019-07-02, 02:13
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Rätt att ha tallar... han fördärvar ju stora delar av min gräsmatta. Dels lägger tallarna skugga över stora delar av tomten. Men värst är ändå alla tallkottar och allt barr. Går inte att gå barfota.

Vad kan straffet blir för att såga med 8 st stora tallar?

Han kanske tycker saker och ting ska låtas vara, vilket är mest naturligast.

Du däremot, du vill döda vuxna träd. Vet du hur lång tid det tar för ett träd att bli vuxen, i det här fallet en tall? Ny gräsmatta kan du så på en vår, eller köpa rullgräs på direkten. Lite svårare med fullvuxna tallar kanske, men det har du förmodligen inte tänkt på din idiot.
Citera
2019-07-02, 05:38
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Tycker samma sak här... TS har bara olagliga alternativ som bara gör att han har en jävla tur som grannen är reko. Det beror på hur grannen reagerar kanske inte alls i bästa fall.

Japp exakt så... Verkar vara ett jäkla krångel, jag har bestämt i min hjärna att jag måste kunna gå barfota vid den här metern vid min tomtgräns och dom här vassa stumparna som, tar fem minuter att hugga av med en spade ska inte jag göra... Så nu är jag jätteirriterad.

Dramaqwen.

åh jag kan inte använda den här delen av min gräsmatta som jag i min hjärna måste göra så, nu slår det tillt: Vårt förslag gör om så att du kan nyttja en annan del av tomten.

å nej det vill inte jag ! Jag trodde att jag skulle få mer stöd av er...

Idiot.

Ja en fullständig idiot och jobbig jävel. Inte roligt att ha en sån som granne.
Citera
2019-07-02, 05:57
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenneolle
Jag är en sånndär som dunkar på för kung och fosterland när ja känner för det, har ressulterat i en smäll av en arab och kanske 100 tillsägelser från grannar de senaste åren. Fattar faktiskt inte hur dom står ut, för ibland har jag fest till kl 11-12 dagen efter. Eftersom jag själv brukar ha hög volym har jag allrig klagat på nån av mina grannar, även fast jag velat en del gånger.

😂👍
Citera
2019-07-02, 07:11
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Rätt att ha tallar... han fördärvar ju stora delar av min gräsmatta. Dels lägger tallarna skugga över stora delar av tomten. Men värst är ändå alla tallkottar och allt barr. Går inte att gå barfota.

Vad kan straffet blir för att såga med 8 st stora tallar?
Det stora problemet är inte kottarna utan barren Växter är inte så snälla som det står i Bamse utan de utkämpar ett ständigt kemiskt krig. Tallbarr innehåller garvsyra som gör att gräset får allt svårare att växa och med tiden komme du att få skogstomt även på din sida.

Kan problemet vara att tallarna har växt till sig med åren och nu det nu är dags att gallra?

Jag tycker att du skall kontakta kommunen och ta upp probablet
Citera
2019-07-02, 08:02
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaell
För att det är respektlöst mot oss andra i huset. Isåfall kan jag ge fan i regeln om att det ska va tyst om kvällarna då jag troligtvis har en annorlunda dygnsrytm.

När jag inte kan sova om nätterna p.g.a. unken cigg-doft, och hon ger fan i saken så kan jag kräma på stereon när jag känner för de också? Kanske med öppen dörr till och med?

Håller med dig fullt ut. Ni ska inte behöva ha det å där. Kärringjäveln kan väl röka under köksfläkten ?
Citera
2019-07-02, 08:06
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaell
Jag bor på våning 1, och tanten på våning 1. Ett par på våning 3 som också har framfört klagomål.

Vid köp av bostadsrätt så kan man inte anpassa sig efter om föreningen tillåter rökning eller ej. Alla BRF tillåter i stortsett rökning i egna lägenheten. Men innan jag köpte lägenheten så tittade jag på flera där de rökts i lägenheten, och dessa är tyvärr inget alternativ för mig, då det verkligen sätter sig i väggarna.

Hade de varit en hyresförening så hade möjligheten varit att flytta, ja. Men nu är inte fallet så. Tror att de flesta här har svårt att förstå vad jag menar, men låt säga att någon lägger en hög bajs på din dörrmatta varje morgon (för att ta ner nivån på FB-nivå), det är stanken vi pratar om.

En fråga som du kanske kan svara på som är yngre. Röker ungdomar mindre nu tror du ? Jag är i medelåldern och får se intrycket. Tycker även att rent generellt är det så att man ser färre som röjer nu än för bara några år sedan. För att inte tala om då jag var ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in