2013-02-02, 22:13
Medlem
Mitt nästa boende kommer kanske att vara ett hus ute på vischan eller på landet, även om det kommer att innebära en del resande in och ut vår vackra stora stad. Vissa människor är så vridna att det inte funkar att bo bredvid dem, helt enkelt. Mina grannar driver mig ibland till vansinne så jag nästan inte får en blund i ögat bara av ren irritation. Bättre då att flytta på sig än att hamna i ett läge då man kan göra något dumt.
Senast redigerad av starshipp 2013-02-02 kl. 22:17. Anledning: Fel
Citera
2013-02-05, 11:40
Medlem
Problem med granne som går genom våran trädgård!

Tjenare!

Mina föräldrar bor i ett fint villaområde där alla kommer överens med alla och allting är frid och fröjd, men nu är de så att våran ena granne hyr ut sitt hus och där har det nu kommit en familj som har noll respekt.
Dom tror att dom kan använda trädgården som en gångbana, dom går ständigt igenom, både med cykel och barnvagn, vi har sagt till dom gång på gång att det är våran trädgård och att vi inte vill att några bara skall gå igenom, dom har gått där så ofta att det blivit märken i gräset lite som en stig, vi la nytt gräs förra sommaren så det känns väldigt irriterande.
Senaste gången jag skulle åka ifrån mina föräldrars hus så står mannen i hushållet bakom en högre buske och gömmer sig med en barnvagn för att sedan springa igenom när jag har kört förbi med bilen, jag vänder och kör ikapp honom och säger till honom för femte gången att han skall ge fan i att gå genom trädgården men det verkar ju tydligen inte gå in i hans skalle.
Har även försökt att ställa våra bilar ivägen för att "spärra av" men det hjälper ju inte, skulle inte förvåna mig om dom strax går rakt över bilarna.

Har tänkt att sätta upp fisktråd över trädgården och filma när dom snubblar för att senare lägga ett samlingsklipp på youtube och skicka länken till dom men känns lite dumt om deras barn skulle trilla och slå sig, för man kan ju inte hjälpa att barnen har idioter till föräldrar...

Hur skall man göra för att få dom att verkligen förstå?
Citera
2013-02-05, 11:54
Medlem
BaldiNs avatar
Fixa fram lite minor som används vid paintball eller airsoftspel. Ganska harmlöst och det borde få dom att tänka en extra gång innan dom tar en genväg.
Citera
2013-02-05, 11:55
Medlem
mindgasms avatar
polisanmäl dem för intrång, Allemansrätten gäller inte då de stör....sätt ut en vattenspridare och dra på....kallt vatten denna årstid är alltid effektfullt!
Citera
2013-02-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Fixa fram lite minor som används vid paintball eller airsoftspel. Ganska harmlöst och det borde få dom att tänka en extra gång innan dom tar en genväg.
Haha låter ju helt perfekt! vad är det som händer? blir dom helt nerkladade med färg? vart kan man köpa dessa minor?

Citat:
Ursprungligen postat av mindgasm
polisanmäl dem för intrång, Allemansrätten gäller inte då de stör....sätt ut en vattenspridare och dra på....kallt vatten denna årstid är alltid effektfullt!
Mina föräldrar vill inte behöva polisanmäla men om det fortsätter såhär så kommer det nog sluta på det sättet, att sätta upp en vattenspridare låter väldigt bra, ett enkelt sätt att få dom att fatta, blir till att åka över till päronen i helgen och sätta upp, undra om man skulle kunna ha någon rörelsedetektor på så att den bara går igång när någon går förbi haha!
Senast redigerad av NickG 2013-02-05 kl. 11:59.
Citera
2013-02-05, 11:56
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Men vad säger dom när du säger åt dom då?
Vad är det för familj?
Citera
2013-02-05, 12:08
Medlem
ColaKexs avatar
Vart fan är respekten?!? Skulle bli helt jävla galen om jag hade grannar som inte respekterade att ge fan i att gå på min tomt

Kontra med samma medel då! Börja klampa på deras tomt.
Citera
2013-02-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Vart fan är respekten?!? Skulle bli helt jävla galen om jag hade grannar som inte respekterade att ge fan i att gå på min tomt

Kontra med samma medel då! Börja klampa på deras tomt.

Skulle jag gärna gjort men grejjen är att på andra sidan av våran trädgårn ligger en gångbana som dom gärna vill över till även om man kan gå en annan väg som tar 3 sekunder mer och deras trädgård ligger vid sidan av gatan så finns ingen mening med att gå på deras tomt, skulle bara se ut som en psykopat om jag stampa runt på deras haha, sen hyr dom huset så dom lär inte bry sig om det lika mycket.
Senast redigerad av NickG 2013-02-05 kl. 12:27.
Citera
2013-02-05, 13:07
Medlem
[quote=NickG]Haha låter ju helt perfekt! vad är det som händer? blir dom helt nerkladade med färg? vart kan man köpa dessa minor?

http://shop.wizeguy.se/se/art/master-mine-ateranvandningsbar.php vore sjukt roligt!
Citera
2013-02-05, 13:50
Medlem
sprid ut gödsel... kylan håller doften borta... tills de kommer in och det börjar spridas en härlig odör Billigt som sjutton också. Ta kycklinggödsel, det luktar värst.
Citera
2013-02-05, 14:05
Medlem
Ring till grannen som hyr ut huset och prata med han eller hon, funkar inte det så är det nog bara att sätta upp ett staket eller att bygga en mur som hjälper.
Undvik att sänka dig till deras nivå.

Måste fråga, tillhör dom kategorin som går med barnvagn och röker?
Citera
2013-02-05, 14:09
Medlem
Låna en kamphund som ni placerar bunden inom räckhåll där de brukar gå.

Alt. dra ett stängsel eller blockera deras stig så att det blir omöjligt att ta sig fram där. Då tröttnar de till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in