Hoppas jag lagt tråden rätt annars får mod gärna flytta den!
ont: Asså hur mycket ska man stå ut med eller vad kan man göra för att sträcka upp grannar på ett mindre elakt sätt? Tankarna har ju flugit runt i skallen om att ta järnfemman och gå medevil men det är nog inte så passande, jag har testat att gå upp och halvt slå in dörren men det hjälper ju fan inte för inte en jävel vågar öppna.
Jag bor i en privatägd äldre hyresfastighet med noll isolering mellan väggarna, så man hör allt plus lite till vilket är jävligt irriterande, hade jag inte gillat läget som lyan ligger så hade jag flyttat på studs.
I veckorna kommer grannen under hem ca: 22-23.00 och drar igång o tjatar, lyssnar på musik och slänger i dörrarna (en yngre herre som har sin första lgh) Detta är ju skitbra med tanke på att jag har ett sjukt krävande jobb som kräver absolut fokus så jag behöver ju min sömn.
På helgerna kommer grannen bredvid hem lagom efter krogen och joddlar, svär åt någon och är allmänt störig, hade detta varit en gång så hade jag inte brytt mig men när det blir konstant så är det jävligt jobbigt.
Jag hatar att klaga men snart har det fan nått sin gräns. Lägenheten är sweindyr och jag vill fan känna att jag får valuta för pengarna.
Så vad göra, någon som har lite tips?
1. slå in dörren
2. ringa snuten
3. banka på dörrarna
4. hyra en PA:rigg med 6st dubbel 18" basar och fläska på
5. sätta upp gulliga "arga lappar"
6. ringa fastighetsägaren
7. spela lite "fastighetsgolf"
8. ringa hyresnämnden
9. skriva ett brev
Alla tips är av intresse även de av mer humoristisk karaktär
Vad har ni själva för grannar, erfarenheter och lösningar?