2011-09-25, 09:41
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Problemet ligger lite i att jag bor i en studenlägenhet. Just för stunden är det ~ 20 mindre fulla 25-åringar rakt under mig, har ingen aning om vilka de är.

Har börjar kolla på några andra lägenheter.

Jag har med vänner blivit tillsagd när vi har rökt där vissa finner det olämpligt.
Vi brukar således flytta på oss. Under förutsättningen att det hela går till på ett trevligt sätt.

Vi brukar även vara dyngfulla när detta inträffar och det här inte varit några problem.
Citera
2011-09-30, 17:23
Medlem
Igloons avatar
Nu är det så att jag bor i en etta, brevid mig bor en familj med son. Denna son verkar ha sitt rum vägg i vägg med min lgh vilket innebär att han spelar hög musik av värsta sort (eminem och dålig elektronisk musik likt scooter) kan tom höra när idioten klappar i takt till vissa låtar.
Jag har bott här länge dom flytta in efter mig för ca 1 år sen, först nu sista månaden detta har blivit jobbigt.
Ska jag, som jag funderat på att göra som jag tror är det bästa, koppla in mina datorhögtalare 6 högtalar och en baslåda och sätta den intill väggen och dra igång musik på hög volym när han spelar som värst och isåfall låttips på det!
Citera
2011-10-02, 02:00
Medlem
Filipstadsmaffians avatar
Tråden där vi diskuterar störiga grannar och annat som har med grannar att göra!

Hoppas jag lagt tråden rätt annars får mod gärna flytta den!

ont: Asså hur mycket ska man stå ut med eller vad kan man göra för att sträcka upp grannar på ett mindre elakt sätt? Tankarna har ju flugit runt i skallen om att ta järnfemman och gå medevil men det är nog inte så passande, jag har testat att gå upp och halvt slå in dörren men det hjälper ju fan inte för inte en jävel vågar öppna.

Jag bor i en privatägd äldre hyresfastighet med noll isolering mellan väggarna, så man hör allt plus lite till vilket är jävligt irriterande, hade jag inte gillat läget som lyan ligger så hade jag flyttat på studs.

I veckorna kommer grannen under hem ca: 22-23.00 och drar igång o tjatar, lyssnar på musik och slänger i dörrarna (en yngre herre som har sin första lgh) Detta är ju skitbra med tanke på att jag har ett sjukt krävande jobb som kräver absolut fokus så jag behöver ju min sömn.

På helgerna kommer grannen bredvid hem lagom efter krogen och joddlar, svär åt någon och är allmänt störig, hade detta varit en gång så hade jag inte brytt mig men när det blir konstant så är det jävligt jobbigt.

Jag hatar att klaga men snart har det fan nått sin gräns. Lägenheten är sweindyr och jag vill fan känna att jag får valuta för pengarna.

Så vad göra, någon som har lite tips?

1. slå in dörren
2. ringa snuten
3. banka på dörrarna
4. hyra en PA:rigg med 6st dubbel 18" basar och fläska på
5. sätta upp gulliga "arga lappar"
6. ringa fastighetsägaren
7. spela lite "fastighetsgolf"
8. ringa hyresnämnden
9. skriva ett brev

Alla tips är av intresse även de av mer humoristisk karaktär

Vad har ni själva för grannar, erfarenheter och lösningar?
Citera
2011-10-02, 02:05
Medlem
smides avatar
Stör mig ytterst sällan på grannarna. En gång jobbade jag helg, och då skulle dom under givetvis ha fest. Kunde inte sova på många timmar tack vare dunkandet från musiken.

OnT: Jag hade valt alternativ 6.
Citera
2011-10-02, 02:06
Medlem
linnros24s avatar
Vet du vad? Jag är en ung kille, nyrik och har min första lägenhet. En snorvalp kan tyckas.. likt din granne. Mest överrumplad och påverkad skulle jag nog bli om du helt enkelt knackade på en söndag förmiddag, presenterade dig och frågade om du fick prata om en sak. Var trevlig och lägg upp allt på ett bra sätt så ska du se att han får någon konstig slags respekt för dig sen.. om han är någorlunda funtad.

Annars kan du ju hänga upp ett katthuvud på hans dörrhandtag. Men det min vän, är plan B.
Citera
2011-10-02, 02:07
Medlem
Asså hur mycket ska man stå ut med eller vad kan man göra för att sträcka upp grannar på ett mindre elakt sätt? Tankarna har ju flugit runt i skallen om att ta järnfemman och gå medevil men det är nog inte så passande, jag har testat att gå upp och halvt slå in dörren men det hjälper ju fan inte för inte en jävel vågar öppna.

Jag bor i en privatägd äldre hyresfastighet med noll isolering mellan väggarna, så man hör allt plus lite till vilket är jävligt irriterande, hade jag inte gillat läget som lyan ligger så hade jag flyttat på studs.

I veckorna kommer grannen under hem ca: 22-23.00 och drar igång o tjatar, lyssnar på musik och slänger i dörrarna (en yngre herre som har sin första lgh) Detta är ju skitbra med tanke på att jag har ett sjukt krävande jobb som kräver absolut fokus så jag behöver ju min sömn.

På helgerna kommer grannen bredvid hem lagom efter krogen och joddlar, svär åt någon och är allmänt störig, hade detta varit en gång så hade jag inte brytt mig men när det blir konstant så är det jävligt jobbigt.

Jag hatar att klaga men snart har det fan nått sin gräns. Lägenheten är sweindyr och jag vill fan känna att jag får valuta för pengarna.

Så vad göra, någon som har lite tips?

1. slå in dörren
2. ringa snuten
3. banka på dörrarna
4. hyra en PA:rigg med 6st dubbel 18" basar och fläska på
5. sätta upp gulliga "arga lappar"
6. ringa fastighetsägaren
7. spela lite "fastighetsgolf"
8. ringa hyresnämnden
9. skriva ett brev

Alla tips är av intresse även de av mer humoristisk karaktär
Citera
2011-10-02, 02:08
Medlem
RadikalFails avatar
Enda jag kan klaga på är att mina grannar stönar då dom knullar. XD
För det blir ganska pinsamt då man har en karl som sover över och inte får sig knull av olika orsaker. XD

Annars kan jag inte klaga på nått.

Ja för att svara på din fråga: du ringer fastighetsägaren och pratar.
Om inte det funkar så ringer du tillslut poppo.
Senast redigerad av RadikalFail 2011-10-02 kl. 02:10.
Citera
2011-10-02, 02:10
Medlem
Kungensbordells avatar
Arga lappar är ju skitroliga. Man blir så glad när man ser dom. Men om lapparna inte fungerar så får du ta till mer drastiska metoder. Ta reda på när han sover och då ska du leva loppan. Dessutom så kan du lägga ner roliga random saker i hans brevlåda som får honom att undra vad som egentligen hände kvällen innan. Gurka med vaselin tex. Gärna med lite bajs på.

Han kommer sluta dricka omedelbums.

Min granne gnällde när jag lyssnade på metallica klockan 5 på morgonen, hade inte ens högt. Men deras jävla ungar springer som satan varje morgon som gör att man får kramp. Brukar sluta med att jag tar det mogna beslutet att hoppa som fan i golvet (dom bor i lägenheten under) och då brukar det bli tyst en stund.

Hon är så jävla ful att jag inte vill prata med hennes ansikte.
Citera
2011-10-02, 02:11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Spontan ide: rökbomb genom brevinkastet, helst på natten. Får inte du sova får inte de...

själv har jag inta större problem med grannarna...
Citera
2011-10-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Vet du vad? Jag är en ung kille, nyrik och har min första lägenhet. En snorvalp kan tyckas.. likt din granne. Mest överrumplad och påverkad skulle jag nog bli om du helt enkelt knackade på en söndag förmiddag, presenterade dig och frågade om du fick prata om en sak. Var trevlig och lägg upp allt på ett bra sätt så ska du se att han får någon konstig slags respekt för dig sen.. om han är någorlunda funtad.

Annars kan du ju hänga upp ett katthuvud på hans dörrhandtag. Men det min vän, är plan B.

Alltså jag är i runt 30års åldern och kan ju förstå att man vill leva lite, men jag förstår också att man måste respektera sina grannar också. Jag tål väldigt mycket väldigt länge men nu e fan snart gränsen nådd, ska definitivt ta och prata med grannen under en söndagsförmiddag och förklara för honom, jag kan ge han en lista på alla "incidenter" som är irriterande men jag hatar fan att framstå som värsta gnällspiken liksom..
Citera
2011-10-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Arga lappar är ju skitroliga. Man blir så glad när man ser dom. Men om lapparna inte fungerar så får du ta till mer drastiska metoder. Ta reda på när han sover och då ska du leva loppan. Dessutom så kan du lägga ner roliga random saker i hans brevlåda som får honom att undra vad som egentligen hände kvällen innan. Gurka med vaselin tex. Gärna med lite bajs på.

Han kommer sluta dricka omedelbums.

Min granne gnällde när jag lyssnade på metallica klockan 5 på morgonen, hade inte ens högt. Men deras jävla ungar springer som satan varje morgon som gör att man får kramp. Brukar sluta med att jag tar det mogna beslutet att hoppa som fan i golvet (dom bor i lägenheten under) och då brukar det bli tyst en stund.

Hon är så jävla ful att jag inte vill prata med hennes ansikte.

hahahaha fan vad ball, kanske ska utveckla den ideén lite mer.

Någon ide om vad det ska stå på arga lappen?
Citera
2011-10-02, 02:22
Medlem
LemPicas avatar
Du skriver i trådstarten att väggarna är tunna och oisolerade.
Då undrar jag om det är så att du stör dej även på s.k "normala" ljud från din granne och därmed blivit överkänslig för allt han tar sej för?

Jag menar inte att det är okej att leva fan varje vardagnatt, men kan det inte vara så att du även straffar honom för ljud som är okej egentligen?

Nu till din fråga, jag tycker absolut att du skall snacka med killen lugnt och sansat och förklara läget.
Om han inte visar lite mer hänsyn efter det kan du gott kontakta hyresvärden.

Men, försök vara lite objektiv och inte straffa honom för att väggarna är oisolerade.
Kan ju inte han hjälpa liksom.

Jag bor i ett äldre hus med lövtunna väggar så vi som bor här kan verkligen inte ha några hemligheter för varandra, så jag har absolut förståelse för din frustration.
Men ja vad skall man göra?
Man måste ju få leva ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in