2013-07-17, 13:06
Medlem
nedboys avatar
Ärligt talat, det här är ju så dumt så hälften hade räckt!

Du har svårt för att klaga på grannen eftersom du är rädd att du inte kommer undan som anonym. Men du beskriver också att du och din wt-pojkvän lever rövan på ett sätt så jag känner mig säker på att precis hela huset stör sig som fan på er. Saken är att de är precis som dig. Inte ens som anonyma vågar de säga till er.

Om det luktar så fruktansvärt att du inte ens kan öppna din balkongdörr och hon bor på första våningen så lär det stinka runt huset också. Alla grannar måste känna det. Grannarna skulle också stört sig på kattflickan om det inte var så att ni var värre, hon kommer antagligen undan helt bara därför. Alla grannar är nog fullt upptagna med att diskutera era fyllefester som förstör för alla i huset. De har säkert sagt 100 gånger att "nästa gång ringer jag störningsjouren!" Men de vågar inte eftersom de antagligen är svenskar. När du möter grannarna så kolla noga efter om de håller en knuten näve i fickan, ganska troligt.

EDIT:
Nästa gång du ser kattflickan så frågar du henne om hon känner att det luktar kattpiss och frågar om hon kan tro att det bor någon katt i trappan eller så. När hon säger att "nä, det tror jag inte", så säger du att det stinker så fruktansvärt att du mår dåligt. "Vi kanske borde ringa någon som får kolla var kattpisset kommer ifrån?" och se sen hur hon reagerar.
Jävla miffo!
Senast redigerad av nedboy 2013-07-17 kl. 13:09.
Citera
2013-07-17, 13:34
Medlem
Jeff.Becks avatar
Jag hade blivit tokig om min granne hade rökt på balkongen. Det hindrar mig att vara ute och röken går direkt in i luftintagen vid fönstren.

Kattkvinnan må vara ett problem men i min förening så räcker det med fest varannan månad för att styrelsen ska agera. Och rökande på balkongen, big no no. Era grannar måste vara Sveriges fegaste lägenhetsinnehavare.
Citera
2013-07-17, 13:39
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Vi går ut ungefär en gång i veckan så det blir 4 gånger i månaden, okej vi har inte värsta horhuset här men vi brukar ha över en del folk, och alla blir fulla och det är relativt hög musik oftast fram till midnatt (det ska ju vara tyst efter 22:00 enligt husets regler) men ifall någon skulle ringa Securitas så kan det ju vara vem som helst som stört sig på musiken, men blir hon anmäld för sin stinkande äckellukt så tro fan att hon kommer misstänka oss först...

Hon verkar vara ett riktigt white trash fall annars också. Fet och sönderpiercad. Bor ensam, eller ja, med sina katter då. Är alltid hemma så antar att hon inte jobbar. Antar att hon är socfall eller förtidspensionerad, hur fan skulle hon ha råd och bo här annars?

Ledsen, men jag kan inte låta bli att dra på smilbanden när jag läser dina inlägg. Du tycker hon är white trash, men när jag läser hur ovårdat du skriver så får jag samma känsla om dig.

Nog om det. Ta nu och kontakta din granne och berätta i vänlig men bestämd ton hur ni upplever odören från henne. Skulle inte det hjälpa så får du ju kontakta styrelsen för bostadsrättsföreningen.
Citera
2013-07-17, 13:43
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Herregud vi vill bara ha lite kul så länge vi är unga , vi luktar gott i alla fall Hahaha, nej men vi har antagligen jävligt mycket tur eller fullständigt döva grannar, och tro mig det är vi medvetna om

Men vi har också självklart sagt det att om någon någonsin skulle klaga skulle vi inte sura och vi skulle hålla käften eller åtminstone lugna ner oss vid våra kommande fester
Ni verkar ju hur sköna som helst, hade lätt velat bo granne med er
Citera
2013-07-17, 13:47
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ironiskt att det är du som klagar, men det är du/ni som stör allra mest......
Ni STÖR lika mycket om inte mer med era fjortisfester varje helg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cancer
Du tar för givet att folk stör sig på det, men du har ingenting som backar upp det. Om detta har pågått i 4 år tror jag faktiskt någon hade klagat ifall de faktiskt störde sig på det.

Vi får ju utgå ifrån informationen vi får given, inte några irrelevanta möjligheter.

OnT: Tror faktiskt detta är ett fall för miljöförvaltningen, fast det går nog lika bra att kontakta BRF.
Citera
2013-07-17, 14:17
Medlem
Lejsas avatar
Blir så trött på dagens ungdom "se mig - hör mig - jag skiter i alla/t ..." ! Du e ju fan medveten om erat festande bryter mot BRF stadgarna i ert hus så hur fan kan du störa dig på nån annan !? Städa framför egen dörr först och ge fan i att spela musik å leva om efter 22:00 !!! Och ett litet råd - ge fan i å öppna balkongdörren så slipper du lukten !!! VÄX UPP och lär er att respektera era grannar !!!
Citera
2013-07-17, 14:25
Medlem
Ni bor i bostadsrättslägenhet = bostadsrättslagen

Bostadsrättslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19910614.HTM

Rekommenderar dig att kolla på 7 kap 9 §.

Det är uppenbarligen en störande lukt som försämrar er boendemiljö väsentligt.

1. Hör av dig till föreningen

Föreningen varnar den boende och ber henne åtgärda problemet.

Om inte hon åtgärdar problemet kan den bostadsrätten bli förverkad enligt 7 kap 18 § 5 p

Dock om hon åtgärdar problemet innan uppsägning så har bostadsrätten inte juridisk rätt att säga upp henne 7 kap 21 §

Så som många tidigare har skrivit, hör av dig till brf och säg att det väsentligt försämrar din boendemiljö. Lycka till!
Citera
2013-07-17, 14:46
Medlem
Nocets avatar
Som sagt, ta upp det med din förening men var samtidigt ödmjuk ifall det samtidigt kanske kommer på tal om era fester. Om ni har så många "förfester" som ni beskriver så antar jag att era grannar även fått stå ut med efterfester och livade hemgångar som väsnas även efter kl 00, men vad vet jag.

Allt jag menar är att ni bör vara förstående om någon klagar på ert festande men samtidigt påtala att stanken från grannen måste åtgärdas då det inte är bra för någon i föreningen att ha en granne som uppenbarligen vansköter sin bostad.

/Nocet
Citera
2013-07-17, 14:54
Medlem
surfacings avatar
Men det var väl ett jävla stönande över att TS "festar"? Kärringar! Naturligtvis ska man bära friheten att kunna grisa loss som fan etc, exakt lika gärna som någon skum lägenhetsgranne kan vilja bo i en håla som luktar rutten sälunge.

Svårighetsgrader: 1) Diskutera med mister äckelgranne. 2) Diskutera med Bostadsrättsförening. 3) Death metal. 4) Mer Death metal. 5) Överlagt mord.
Senast redigerad av surfacing 2013-07-17 kl. 14:57.
Citera
2013-07-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Men det var väl ett jävla stönande över att TS "festar"? Kärringar! Naturligtvis ska man bära friheten att kunna grisa loss som fan etc, exakt lika gärna som någon skum lägenhetsgranne kan vilja bo i en håla som luktar rutten sälunge.

Svårighetsgrader: 1) Diskutera med mister äckelgranne. 2) Diskutera med Bostadsrättsförening. 3) Death metal. 4) Mer Death metal. 5) Överlagt mord.

Ja man kan tycka som du gör Men Svenska lag tycker inte som dig
Citera
2013-07-17, 15:04
Medlem
ElegantlyInDespairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
För att vissa inte fattar förrän de får en faktura för sitt uppförande.
Är det inte polisen man ringer? Securitas är väl ett företag som erbjuder säkerhetstjänster till företag?
Citera
2013-07-17, 15:05
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Ja man kan tycka som du gör Men Svenska lag tycker inte som dig

Ja? Jag tycker svensk lagstiftning kan föra upp sitt regelverk i rövhålet rent symboliskt talat. Nå, vad tycker du om det ditt lilla ändtarmskvalster?
Senast redigerad av surfacing 2013-07-17 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in