2008-12-17, 02:36
Medlem
mMss avatar
kom igen nu ts, öka
Citera
2008-12-17, 08:59
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Ja, kom loss nu, man vill ju höra hur hämden gått till :P
Citera
2008-12-17, 14:27
Medlem
klybans avatar
Han kanske inte hunnit än

Man brukar färga i tvättmaskiner men sen efter kör man en tom omgång för dra ur all färg, och då är maskinen ren sen igen.
Kastiksoda är jävligt potent, kläderna kommer trilla i bitar.
Men bästa är nog att dela vittvätt med blått som nån sa och kulör med nått bra blekande,

Men TS du inser sen att du aldrig kan ha tvättmedlet där du har det nu, är den person som snott det minsta lilla jävlig så kommer ha retunera det.
Sen finns det stor risk att en sådan person kommer hämnas på dig genom att förstöra din tvätt.
Då kommer du få ha lås på tvättstugan varje gång.
Det är inte säkert du någonsin kommer få veta vem som snodde ditt tvättmedel.

Och för guds skull använd inget som förstör tvättmaskinen det kommer garanterat skapa massor av jobbigt tjafs.
Men du kan ju skydda dig lätt pga genom att berätta att förpackningen gick sönder så hällde jag över det i ett gammalt tvättmedelspacket.
Och säg titta jag skrev ju tom att det var "xxx" så det är faan inte mitt fel att tjuvar snor fel grejor och använder i maskinen.
Citera
2008-12-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Kaustiksoda hade man förr i tiden för att rensa avlopp *he,he*
Förr i tiden? Det används väl i högsta grad fortfarande?
Citera
2008-12-17, 17:06
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn

....det funkar dock skitdåligt till avloppsresning
Citera
2008-12-18, 02:21
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn

Jo, av de som inte vet att det finns bättre grejor nu

Oh TS, TS, whereforth art thou, my TS?!?!?!??!?!?!
Citera
2008-12-18, 11:55
Medlem
Update!

Jag har varit runt lite på stan och frågat mig runt. Tyvärr är många färgmedel i flytande form, eller att de ska blandas med stora mängder salt. Blekmedel i form av pulver/saltform har jag inte hittat, ska försöka bege mig till k-rauta idag.

Men en sak jag noterat är iaf att möss eller annan ohyra kan uteslutas. Mina tvättkartonger har flyttats runt! De två tomma kartongerna är fortfarande tomma, och den oöppnade, vågar de inte öppna. Men som sagt, någon är där och pillar och fipplar!

I mitt hus är det hela 36 hyresgäster. Har studerat tvättbokningstavlan den senaste tiden när jag varit och tvättat och tvättmedlet "rört på sig". Av dessa 36 personer kan jag utesluta ett par, 3 st pga nyinflyttning, ty detta har pågått säkert 6 månader. Flertalet hyresgäster verkar ha egen tvättmaskin då deras bokningsgrejj står som "parkerad", så dessa utesluts likaså.

Dock är det två lägenhetsnummer som är med vid de två tillfällen då mitt tvättmedel rört på sig... 3 huvudmisstänkta...

#16 - Antingen en 41 årig man alternativt en 50 årig adlig man. (Vet ej vem som är lägenhet nr 16 ty den är ihopbyggd med antingen #15 eller #17)

#29 - 29 årig tjej, utländska namn, tycks plugga juridik.

Tyvärr reser jag bort i dagarna och kommer hem i mitten av Januari, men ska försöka få tjejen att fortsätta spioneriet. I annat fall så kommer nästa stora uppdatering, med förhoppningsvis blekmedel i Januari.

God Jul på er.
Citera
2008-12-18, 12:07
Medlem
Gothenburgers avatar
Juridikstudenterna...alla gånger
Citera
2008-12-18, 12:08
Medlem
Cohibas avatar
Ett sådant avskräde till granne du har Lillen. Om man stjäl andras tvättmedel har man nått botten av usel moral. Stjäl man en dyr pyjamas är man ett svin, men man kan åtminstone förvänta sig, att en sådan usling lämnar tvättmedel ifred.

Du helt enkelt måste hämnas!

Lycka till och jag ser fram emot fortsättningen i januari.
Citera
2008-12-18, 15:28
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Men hur svårt skall det vara?

Köp en burk kaustiksoda (vitt pulver) på ica och häll ner i tvättmedlet,
och ett starkt doftande mjukmedel som du häller ner så pass mycket klorin i som du kan innan det börjar lukta för misstänkt.

Jag har tillochmed börjat prenumerera på denna tråd för flera dagar sedan,
bara för att få se hur det går.
Nu vill vi bannemej få läsa om lite resultat!

Äsch, läste nu att du reser bort, fegis.
Citera
2008-12-18, 15:41
Medlem
klybans avatar
Någon får la komma fram till ett praktiskt exempel på vad du kan köpa.
Färg och blek medel behöver ju inte funka fullt ut för att göra den skada du önskat.
Är bara och komma ihåg vad ett plagg som färgar av sig lite kan göra med en maskin och dess kläder.

Sen förbered en av tvättmedelkartongerna och skriv på vad det är.
Denna kartong behöver ju du inte ha med dom andra, för den dagen(om den kommer) när personen ifråga kommer och skäller ut dig så har du full trumf på handen.
Som att dom har stulit och att du hade skrivit på tvättmedelskartongen vad som fanns i.
Sen om det blir diskussion om hon/han har absolut inte tagit därifrån(den märkta), så svarar man bara att du av misstag nästan tog denna kartong och därför flyttade på den.
Citera
2008-12-18, 17:00
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Någon får la komma fram till ett praktiskt exempel på vad du kan köpa.
Färg och blek medel behöver ju inte funka fullt ut för att göra den skada du önskat.
Är bara och komma ihåg vad ett plagg som färgar av sig lite kan göra med en maskin och dess kläder.

Sen förbered en av tvättmedelkartongerna och skriv på vad det är.
Denna kartong behöver ju du inte ha med dom andra, för den dagen(om den kommer) när personen ifråga kommer och skäller ut dig så har du full trumf på handen.
Som att dom har stulit och att du hade skrivit på tvättmedelskartongen vad som fanns i.
Sen om det blir diskussion om hon/han har absolut inte tagit därifrån(den märkta), så svarar man bara att du av misstag nästan tog denna kartong och därför flyttade på den.

Så du tocker TS ska stå och förklara/ursäkta sig när idioten stulit egendom ur hans privata förråd? Han behöver inte märka upp ett skit för ingen ska röra hans grejer. snarare idioten som ska förklara varför hans fingrar var i TS tvättmedelskartong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in