Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
Rätt och rätt... Visst får man spela musik och sjunga men samtidigt säger lagen att man ska visa hänsyn till sina grannar, det gäller hela dygnet utan några tids angivelser.
Prata med henne som du tänkte göra är oftast det som löser sånna här problem, hjälper inte det så bör du gå till värden och kolla deras inställning.
Exakt rätt det du säger. Jag är medveten om lagens ordalydelse men vill veta mer vad som är praxis. Lagrummet (som jag citerade delar av ovan) är ju ganska öppet.
Har som sagt dessutom varit uppe tidigare, när hon hade flyttat in, och snackat med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Hur tyst är hon själv? Ett alternativ kan ju vara att du skaffar hörlurar så slipper du hennes klagande.
Hon är "30år-singel-gör-inget-en-lördag-tyst". Samma sak med min förra granne (som var en kille i min ålder). Hör när de går och så men inget annat, varav jag trodde att det inte alls var lyhört.
När jag var uppe och pratade med henne, precis när hon flyttat in, sa hon att värden hade sagt att det var lyhört (vilket han inte uppmärksammat mig om).