2018-12-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Spelar det nån roll för dig? Lånen har ju tagits upp iår och har alltså INTE deklarerats än. Inkomståret 2018 deklareras år 2019.

Han ville låna 500k av BB redan sommaren 2017. Så han verkar ha lånat under en längre period.
Citera
2018-12-01, 23:56
Medlem
Citat:
Mycket spekulationer.
Jag vet några av de som lånat ut pengar till Hajen. Pratat själv med dem.
1. Hajen är skicklig teoretiskt. Men han har uppenbart inte gjort några överskott på sin handel senaste åren. Några blandar ihop deklarationsår med när man deklarerar. Senaste deklarationsåret är 2017.
2. Han har lånat av ganska många och över tid.
3. Månadsräntan är satt till 4 procent. Detta plussas enligt iaf några avtal på skulden.
4. Skuldebrevet löper några år. Men skulden förfaller till betalning tidigare om innehavaren av skuldebrevet kräver pengarna.
5. Nej det uppmärksammas inte av bankerna om pengarna överförs mellan privatpersoner. Det är inte ovanligt sexsiffriga belopp överförs. Men om pengarna blir väldigt stora ska de förklaras. Om då skuldebreven visas upp för banken är det sannolikt ok.
6. Hajen har gjort många av spekulationerna på CMC och det handlar om cfd kontrakt. I korthet så ställs säkerhet för en viss position. Och sen får man hävstång på positionen. Stor hävstång.
7. Hajen har enligt egna uppgifter främst handlat valuta eur/usd och dax (tyskt index 30 störst bolagen, volatilt).
8. Det är ju inte helt säkert att hela hans kapital är förbrukat..Även om mycket tyder att det mesta är borta.
9. Eftersom Hajen är duktig på analys, men verkar ha åkt dit på att ha tagit alldeles för stor risk, så är det inte helt uteslutet att han hittar en finansiär. Till goda villkor för finansiären.

Det här tycker jag bär sanningens prägel. Och VLCD har onekligen mer koll än dom flesta i övrigt.
Citera
2018-12-02, 00:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Hon sitter väl fö hvete inte och ljuger i media. Det är lätt att kolla upp. Det här handlar om att hennes fd pojkvän visade sig vara en sol o vårare, en mytoman, en psykopat som tom lånat pengar av andra..för att säga att de har gått upp i rök. Jag fattar bara inte hur han kunnat förlora så mycket pengar..

Det är inga större svårigheter. Det träliga är ju att en som förlorar ändå kan fortsatt få låna till att förlora ännu mera. Nu tar väl iofs dessa kriminella inga direkta kreditupplysningar men ändå. De kan ju inte låna ut på måfå. Eller var det kopplingen till Blondinbella som funkade som garant så att säga.
Citera
2018-12-02, 07:06
Medlem
Citat:
Mycket spekulationer.
Jag vet några av de som lånat ut pengar till Hajen. Pratat själv med dem.
1. Hajen är skicklig teoretiskt. Men han har uppenbart inte gjort några överskott på sin handel senaste åren. Några blandar ihop deklarationsår med när man deklarerar. Senaste deklarationsåret är 2017.
2. Han har lånat av ganska många och över tid.
3. Månadsräntan är satt till 4 procent. Detta plussas enligt iaf några avtal på skulden.
4. Skuldebrevet löper några år. Men skulden förfaller till betalning tidigare om innehavaren av skuldebrevet kräver pengarna.
5. Nej det uppmärksammas inte av bankerna om pengarna överförs mellan privatpersoner. Det är inte ovanligt sexsiffriga belopp överförs. Men om pengarna blir väldigt stora ska de förklaras. Om då skuldebreven visas upp för banken är det sannolikt ok.
6. Hajen har gjort många av spekulationerna på CMC och det handlar om cfd kontrakt. I korthet så ställs säkerhet för en viss position. Och sen får man hävstång på positionen. Stor hävstång.
7. Hajen har enligt egna uppgifter främst handlat valuta eur/usd och dax (tyskt index 30 störst bolagen, volatilt).
8. Det är ju inte helt säkert att hela hans kapital är förbrukat..Även om mycket tyder att det mesta är borta.
9. Eftersom Hajen är duktig på analys, men verkar ha åkt dit på att ha tagit alldeles för stor risk, så är det inte helt uteslutet att han hittar en finansiär. Till goda villkor för finansiären.

Förstår bara inte hur man kan låna ut pengar till 4% ränta PER MÅNAD. Alla varningsklockor borde ju ringa där, alternativt så har man från början tänk att med ett våldskapital se till att driva in skulden no matter what. Okej om det vore småsummor men tiotals miljoner, helt otroligt.
Citera
2018-12-02, 07:13
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Förstår bara inte hur man kan låna ut pengar till 4% ränta PER MÅNAD. Alla varningsklockor borde ju ringa där, alternativt så har man från början tänk att med ett våldskapital se till att driva in skulden no matter what. Okej om det vore småsummor men tiotals miljoner, helt otroligt.

Har man råd att förlora pengarna man lånar ut så fine, det är ju ännu dummare det som Blondinbellas kille gör - att låna andras pengar för att bränna på ingenting.. Han är ju dum i huvudet och folk har blivit mördade för 1/10 del av vad han är skyldig 😂😂😂

Han kommer inte ha det lätt framöver
Citera
2018-12-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är inga större svårigheter. Det träliga är ju att en som förlorar ändå kan fortsatt få låna till att förlora ännu mera. Nu tar väl iofs dessa kriminella inga direkta kreditupplysningar men ändå. De kan ju inte låna ut på måfå. Eller var det kopplingen till Blondinbella som funkade som garant så att säga.

Sluta tro att någon skulle vilja investera bara för att han var tillsammans med Bella. Det är helt orimligt.
Citera
2018-12-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Ja, det skulle vara intressant att veta. "Arbetat på bank" har det ju hänvisats till i flera artiklar. Känns som en grej som kan vara påhittat av Hampus. Eller att han typ gjorde praktik på bank när han gick i högstadiet.

Har det luftats vilken utbildning han har? Gick han klart någon utbildning eller var det lösa kurser? Hur många poäng i så fall? Tog han kursen "etik och moral inom ekonomi"?

Verkar som han har haft någon form av supportfunktion hos Handelsbanken. Han började under sin studietid och fortsatte som support till 2016 enligt Linkedin.

Han tog kandidatexamen i företagsekonomi 2014 med uppsatsen "KONSISTENT TILLÄMPNING AV GENERISKA PATENTSTRATEGIER OCH DESS FÖRHÅLLANDE TILL LÅNGSIKTIGA KONKURRENSFÖRDELAR" som han skrev med två andra.
Citera
2018-12-02, 10:06
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Sluta tro att någon skulle vilja investera bara för att han var tillsammans med Bella. Det är helt orimligt.

Det är väl lika rimligt att anta som att anta att man lånat på till honom pga av hans analyser.

Är man så dum så man inte ser igenom hans analyser så är man säkert så dum att man tror att Bella skulle vara något sorts garanti att han skulle kunna få fram pengar om han torska.
Citera
2018-12-02, 10:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Må säga att jag är lite förvånad över att man raljerar över att BB skulle blivit rädd, HJ har väl själv sina sociala medier under pseudonym av vad jag förstår just den anledningen, att få oönskad uppmärksamhet från oönskat håll.
Med det sagt kan det ju ioch för sig också vara så att hon själv är föremål för något oönskat intresse och kanske föremål för någon slags kartläggning, när hon syns i media och det skrivs här och där att hon tjänar gott om pengar. De här konstiga människorna hon sett, mött kanske faktiskt existerar och verkligen är skumma men inte givet att de direkt har med HJs affärer att göra.
Citera
2018-12-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vad det verkar finns inga uppgifter på att han blåst något kriminellt gäng. Rätt mig om jag har fel.
Jag vet inte, Därför frågar jag. Men eftersom ingen kan svara på min fråga så kan vi utgå från att Hampus inte blåst något gäng. Så tråden borde hamna i papperkorgen.
Citera
2018-12-02, 11:03
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
”Livvakten” måste ju vara HELT slut i huvudet. Varför gå ut i media och säga att Hampus försökt kontakta
Haha jag satt också och funderade på detta. Kan det vara "löneförhöjning" "blink" "blink" han är ute efter?
Citera
2018-12-02, 11:07
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Jag vet inte, Därför frågar jag. Men eftersom ingen kan svara på min fråga så kan vi utgå från att Hampus inte blåst något gäng. Så tråden borde hamna i papperkorgen.

Det spekuleras fortfarande. De uppgifter som framkommit är att den person som besök Bella i bostaden kom i en bil som ägs av en person dömd för människorov.

Hampus som inte var på plats i bostaden vid tillfället säger sig kunna verifiera att dessa uppgifter inte stämmer.

Hur han kan göra det när han inte varit på plats är frågan.

Förmodligen har han fått det från personen som var och sökte honom. Om denne person är trovärdig eller inte är svårt att säga men vad vi vet är att han lånat i pengar till Hampus i hopp om 4% ränta per månad och att han efter att han inte fått sina pengar sökt Hampus i hans flickväns bostad.

Båda dessa saker är ju inget en vanlig professionell investerare skulle göra. Denna skulle ju aldrig investera i en tomte som Hampus och vidare skulle de aldrig ta tag i indrivningen själv utan gå den normala gången med inkasso, kronofogde och utmätning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in