2018-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Ett samband,.

När BB köper ett hus för 25 miljoner kr i sommar..
så lånar han 25 miljoner kr.. de blir ihop..

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7...vag-2-13875195

Nej
Citera
2018-12-01, 23:13
Medlem
Ni som diskuterar ISK utan nån som helst kunskap. Lägg ner o läs på istället.
- Hajen har säkert haft lite kapital på Nordnet i en ISK som han köpt turbowarranter för. Men en stor del av hans handel har varit på CMC i cfd-kontrakt. Valutahandel och futures i dax. Det går inte att handla cfd i ISK. Så ni kan lägga ner erat blajande om ISK. Mestadels av handeln har inte varit i ISK.

Det vet alla som följt Hajen på Twitter och bloggen imarknaden.se
Citera
2018-12-01, 23:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Jag tycker i första hand att hennes barn lever farligt om det är som hon vill göra gällande i hennes blogg och diverse forum. DE lever i en mycket otrygg tillvaro med en mor som enligt sig själv lever så farligt att hon tvingas till flykt. För det andra så utsätter hon sin examen tillika barnens far för fara om det är på det viset som hon målat upp. Hon utsätter även sina föräldrar för fara om hennes version stämmer. För OM det var någon som ville klämma henne på H:s förlust så får hon nog gömma sig resten av livet och hela släkten likaså.
Det som förfaller naturligt att tänka på också är att hon utsätter sina anställda i bolaget för fara också men det kanske man kan säga är relativt ofarligt för tillfället. Men det är ju enklare att besöka kontoret än flera andra ställen där hon vistas.

Om det stod någon utanför som varit dömd för något så förutsätter jag att det var anmält till polisen men det är inte det, finns ingen anmälan upprättad. Därför så drar jag slutsatsen tillsammans med halva Sverige (jag vet att det inte är din halva) att det hela är enormt märkligt och att OM allt är förstorat (påstår inte att det är påhittat alltihopa) så har hon äventyrat många i det här dåliga dramat.

Kriminella Gäng eller ej, personligen så tror jag inte att det funnits eller finns, Det har blivit höna av en fjäder här på Flashback med massa teorier etc. Jag tror att det är möjligen en person som sökt H och försökt få en förklaring till varför han inte svarar på kontakt och vart pengarna är. Denna person är inte någon kriminell.
Man kan ju fråga sig hur rimligt det är att Kriminella Gäng upprättat skuldebrev som Hampus sedan kunnat visa upp för sin käresta. Lite tveksamt, tycker jag.
Citera
2018-12-01, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
- Hajen har säkert haft lite kapital på Nordnet i en ISK som han köpt turbowarranter för. Men en stor del av hans handel har varit på CMC i cfd-kontrakt. Valutahandel och futures i dax. Det går inte att handla cfd i ISK. Så ni kan lägga ner erat blajande om ISK. Mestadels av handeln har inte varit i ISK.

Nordnetkontot använde han till att få tillbaka pengar från Skatteverket.. senast underskott på 1.8 miljoner kr..
Citera
2018-12-01, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Man kan ju fråga sig hur rimligt det är att Kriminella Gäng upprättat skuldebrev som Hampus sedan kunnat visa upp för sin käresta. Lite tveksamt, tycker jag.

Hon sitter väl fö hvete inte och ljuger i media. Det är lätt att kolla upp. Det här handlar om att hennes fd pojkvän visade sig vara en sol o vårare, en mytoman, en psykopat som tom lånat pengar av andra..för att säga att de har gått upp i rök. Jag fattar bara inte hur han kunnat förlora så mycket pengar..
Citera
2018-12-01, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD

CMC har ju svaren..
Citera
2018-12-01, 23:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Hon sitter väl fö hvete inte och ljuger i media. Det är lätt att kolla upp. Det här handlar om att hennes fd pojkvän visade sig vara en sol o vårare, en mytoman, en psykopat som tom lånat pengar av andra..för att säga att de har gått upp i rök. Jag fattar bara inte hur han kunnat förlora så mycket pengar..
Isabella Löwengrip är en notorisk lögnare. Hon satt i tv i Skavlan härom veckan erkände det rakt av.
Det finns massor av exempel på lögner som synats. Googla, så hittar du dem. Eller läs i hennes skvallertråd.

Upprättar Kriminella Gäng skuldebrev?
Senast redigerad av DoraF 2018-12-01 kl. 23:28.
Citera
2018-12-01, 23:28
Medlem
Citat:
Nordnetkontot använde han till att få tillbaka pengar från Skatteverket.. senast underskott på 1.8 miljoner kr..

Kan underskottet som deklarerats vara ränta på lån? Dvs om det görs korrekt med skuldebrev ska väl intäkt och kostnad för ränta deklareras som vilket lån som helst.
Citera
2018-12-01, 23:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinAfricAnus
Vilka oss? Hon tjänar alltså pengar åt dig?

Min idol vem? Det är väl snarare så att vi har att göra med en svensk version av "Bonnie and Clyde", snarare än någon Paris Hilton som blir sol-och-vårad.

Läs: ”Hon tjänar (oss veterligen)...”, alltså så vitt vi vet har hon byggt sitt imperium helt lagligt. Inget tyder på något annat.
Att du tror hon slänger det i sjön någon lyxbil tyder på att din slutledningsförmåga inte är fullt utvecklad, och du försöker skydda honom med halmstrån.
Citera
2018-12-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinAfricAnus
Nej, precis det betyder väl inte per automatik att man är kriminell att man är kass gambler. Det är ju hon som målat upp den kriminella bilden utan att presentera bevis.

Han har ju erkänt tidigare att han haft problem med tradingen och velat låna 500000:-. Detta enligt hennes eget blogginlägg. Då tycker du att det är rimligt att ta emot en gåva värd 112000:- från samma person utan att ifrågasätta?

Så du tycker det är en rimlig ordning att hon bara skördar frukterna och att fordringsägarna ska ta hela smällen?
Hon kanske fick klockan innan han frågade om lånet ? Eller så kanske hon trodde att han gjort en storvinst och tjänat igen de saknade pengarna. Han kan ju ha sagt, idag tjänade jag 3 millar på en bra aktieaffär.
Citera
2018-12-01, 23:47
Medlem
Citat:
Men har du NOLL koll på vad ISK och hur beskattning funkar?
Underskottet är väl uppenbarligen från handeln i cfd som inte sker i ISK. Det förstår alla som håller på och handlar själv. Nivån är sjukt låg härinne.
Citera
2018-12-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkan
Kan underskottet som deklarerats vara ränta på lån? Dvs om det görs korrekt med skuldebrev ska väl intäkt och kostnad för ränta deklareras som vilket lån som helst.
Spelar det nån roll för dig? Lånen har ju tagits upp iår och har alltså INTE deklarerats än. Inkomståret 2018 deklareras år 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in