2018-11-26, 14:22
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tror inte det är offentlig upplysning på vad polisen kontrollerar. Isabella säger att när VI kontrollerade bilarna. Gissar på livvakten och polisen.

Det är ett longshot. Men jag gissar på att livvakten var så pass nyfiken så han gjorde en egen sökning innan han gick till polisen med den information han samlat in. Så om livvaktens namn är känt så kan man fråga transportstyrelsen vad han har sökt på den senaste månaden. Om hans sökningar är en offentlig handling så går det sedan snabbt att se vilka av dom bilägarna som är dömda för några brott och få ett svar.

Här är jag sexistisk och antar att blondinbella inte själv har kollat upp ägarna.
Citera
2018-11-26, 14:38
Medlem
Skulle inte tro att det rör sig om att han har haft något att göra med kriminella organisationer som velat tvätta pengar. Rör sig mer sannolikt om "vanliga rika människor" som vill ha sina pengar placerade.

Han har även haft en slags kurs för noggrant utvalda personer där målet var att göra studenterna duktiga inom trading. Han kan även ha hämtat stålar därifrån men eftersom artikeln talar om många 10-tals miljoner så det måste röra sig om personer med stora tillgångar som velat ha pengar placerade.
Citera
2018-11-26, 14:39
Medlem
Tänkte googla upp den här Hampus, hittar inget förutom den här tråden. Hur kan han ha försvunnit från internet (Google) om han varit en profil på twitter osv?

Har han rensat det från Google så de som jagar honom har mindre chans att hitta han? Isåfall hur?
Citera
2018-11-26, 14:40
Medlem
Han har under en längre tid gått under det anonyma aliaset "Shark Week" på twitter och andra medier.

Här kommer en länk till hans instagram som fortfarande är kvar.

https://www.instagram.com/lifeofsharkweek/?hl=sv
Citera
2018-11-26, 14:40
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingZebra
Skulle inte tro att det rör sig om att han har haft något att göra med kriminella organisationer som velat tvätta pengar. Rör sig mer sannolikt om "vanliga rika människor" som vill ha sina pengar placerade.

Han har även haft en slags kurs för noggrant utvalda personer där målet var att göra studenterna duktiga inom trading. Han kan även ha hämtat stålar därifrån men eftersom artikeln talar om många 10-tals miljoner så det måste röra sig om personer med stora tillgångar som velat ha pengar placerade.

Vilken artikel talar om 10-tals miljoner?
Citera
2018-11-26, 14:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vilken artikel talar om 10-tals miljoner?
Citat:
Hur mycket pengar rör det sig om?
– Det är många, många miljoner. det rör sig om mycket mer än tiotals miljoner kronor. Jag fick reda på detta av att vi fick ett hembesök av ett gäng.

Men tog du aldrig upp frågan med honom?
– Jo det gjorde jag. Jag frågade honom om på vilket sätt han handlat eftersom det gått så bra. Jag är ju själv aktieintresserad och handlar med mitt eget kapital. Dag tror att alla har lurats av hans image.
Isabella Löwengrip berättar att hon har gett expojkvännen ekonomiska råd.
– Jag har försökt att råda honom. Han har ju taxerat noll och handlat allt på ett ISK-konto och jag sa det ser konstigt ut för Skatteverket.

Löwengrips livvakt säger att han har haft kontakt med Löwengrips expojkvän.
– Han handlar ju med värdepapper och det är något som har gått galet. Han har inga pengar kvar.
https://www.expressen.se/noje/kidnap...ex-pojkvannen/
Citera
2018-11-26, 14:55
Medlem
Från Expressen

Hur mycket pengar rör det sig om?
– Det är många, många miljoner. det rör sig om mycket mer än tiotals miljoner kronor. Jag fick reda på detta av att vi fick ett hembesök av ett gäng.
Citera
2018-11-26, 15:01
Medlem
Intressant rör dig sig om en blåsning eller bara trades som gått åt pipan?

Kan ju vara så att dom han blåst anlitat något gäng att driva in skulden eller lånet eller förvaltat kapital mot nån/några procent på 10 tals miljoner blir det en del.
Eller så har han blåst tunga personer direkt.

Undra om dom velat tvätta pengar på något sätt eller han fått låna pengar eller om han bara fått förvalta kapitalet.

Kanske han ville spela rik/framgångsrik för Blondinbella och kändes sig pressad att ta farliga lån för att hålla uppe fasaden... stackars kille vilket fall som helst.
Citera
2018-11-26, 15:04
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Intressant rör dig sig om en blåsning eller bara trades som gått åt pipan?

Kan ju vara så att dom han blåst anlitat något gäng att driva in skulden eller lånet eller förvaltat kapital mot nån/några procent på 10 tals miljoner blir det en del.
Eller så har han blåst tunga personer direkt.

Undra om dom velat tvätta pengar på något sätt eller han fått låna pengar eller om han bara fått förvalta kapitalet.

Kanske han ville spela rik/framgångsrik för Blondinbella och kändes sig pressad att ta farliga lån för att hålla uppe fasaden... stackars kille vilket fall som helst.
Folk fortsätter prata om pengatvätt. Jag förstår inte hur en trader skulle kunna utföra någon pengatvätt. Handeln sker digitalt och alla pengaströmmar in och ut måste väl gå att spåra?

Tänker ni att han handlat med sig själv i marknaden för att eliminera den totala risken och på det sättet flyttat pengar spårlöst?
Citera
2018-11-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Folk fortsätter prata om pengatvätt. Jag förstår inte hur en trader skulle kunna utföra någon pengatvätt. Handeln sker digitalt och alla pengaströmmar in och ut måste väl gå att spåra?

Tänker ni att han handlat med sig själv i marknaden för att eliminera den totala risken och på det sättet flyttat pengar spårlöst?

Nej, de fattar bara inte.
Citera
2018-11-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher

Ja jag tycker inte det verkar konstigt. Att han investerat kriminellas pengar i exempelvis sitt eget namn.
Citera
2018-11-26, 15:09
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Nej, de fattar bara inte.
Haha, jag misstänkte att det var så

Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Ja jag tycker inte det verkar konstigt. Att han investerat kriminellas pengar i exempelvis sitt eget namn.
Hur är det pengatvätt? Hur har pengarna hamnat i hans namn utan att slå igång en stor varningslampa? Hur skulle pengarna återföras till de kriminella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in