2018-11-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Han är ju genomrutten. I oktober 2018 köpte han en bil för 1 mille..för andras pengar. Sinnessjuk man.
Det är en bil från 2013 så jag gissar bilen är värd 600 000 och det finns lån som kan tas för att köpa en bil nuförtiden.
Citera
2018-11-30, 20:23
Medlem
Skönt att Hampus nu steg för steg visar vilken lögnare il är. Fortsätt så!
Citera
2018-11-30, 20:41
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Så Isabella visste att Hampus köpte en Bentley för 1 mille..för andras pengar??😀 Viljen mytoman.

Att man har som yrke att förvalta kapital innebär inte att man handlar för andra människor kapital.

Det är helt efterblivet att inte förstå BB i detta.
Citera
2018-11-30, 20:43
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimi
Det är en bil från 2013 så jag gissar bilen är värd 600 000 och det finns lån som kan tas för att köpa en bil nuförtiden.

Vad du gissar och var katten skiter
Citera
2018-11-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Att man har som yrke att förvalta kapital innebär inte att man handlar för andra människor kapital.

Det är helt efterblivet att inte förstå BB i detta.

Men är du go' eller?

https://www.expressen.se/noje/exet-a...sms-som-bevis/

"Han hänvisar till ett blogginlägg där Löwengrip skrivit om sommaren 2017. Hon skrev:

”På vår första semester i Italien över midsommar (jag betalade fö alla våra resor) frågade han om jag ville bli hans flickvän och dagen efter började han gråta och berättade hur hans trading hade gått fel och han frågade mig om han fick låna 500 000 kr. Jag blev rasande över frågan, sa självklart nej, flög hem och bröt med honom i två månader.”

Utöver det visar exet ett sms, som kommit från Isabella Löwengrips nummer, under sommaren 2018. I sms:et skriver Löwengrip:

”Sagt att du förvaltar någons pengar och att det gör dig stressad.”"

https://nyheter24.se/noje/918852-se-...-ex-pojkvannen

Vilken normal funtad människa tar emot en gåva värd 112000 från någon som behövt låna
500000? Känner inte till kronologin exakt i hela händelseförloppet, men inte fan är det konstigt att hon uppsöks om hon fått sådana gåvor när han har sådana skulder. Hon kan ju börja med att lämna över gåvorna till de påstådda kriminella?

Nu kan jag inte obeståndsrätten som rinnande vatten, men eventuellt skulle väl de kriminella kunna förklara honom i konkurs och försöka återvinna en del som inte var hans att ge henne från början. Har hon gett tillbaka alla dessa gåvor?

Det verkar inte ens stämma att hon betalade alla resor.
Senast redigerad av EinsteinAfricAnus 2018-11-30 kl. 21:07.
Citera
2018-11-30, 21:06
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Ni kan fetglömma att Isabella skulle ha något romantiskt med vakten Magnus. Han är inte rik och berömd. Kanske som KK men inte mer. Hon vill ju ha en rik pojkvän har hon ju sagt på bloggen. Jag tror han tjänar pengar på henne genom att skrämma upp henne så blir han avlönad.
Exact vad jag menade, skrev inte romantiskt (menade KK, men vill inte skriva klartext då jag inte vet)
Citera
2018-11-30, 21:15
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Kan moderator stänga tråden nu och möjligen flytta den till skvaller. Är verkligen inget kriminalfall eller liknande... pinsamt!
Många olika brott, även om det går att lösa vissa av dom utan allmänhetens insyn, och eventuellt inte leder några åtal
Om han körde ponzi eller liknande (vilseledande för ekonomisk vinning m.m.) så är det såklart olagligt
Men att spela bort andras pengar är inte brottsligt i sig, och om H täcker förlusterna så ger han kunderna gratis säljoptioner, vilket vore helt vansinnigt vänligt
Citera
2018-11-30, 21:18
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Många olika brott, även om det går att lösa vissa av dom utan allmänhetens insyn, och eventuellt inte leder några åtal
Om han körde ponzi eller liknande (vilseledande för ekonomisk vinning m.m.) så är det såklart olagligt
Men att spela bort andras pengar är inte brottsligt i sig, och om H täcker förlusterna så ger han kunderna gratis säljoptioner, vilket vore helt vansinnigt vänligt

Det hela är ett enda stort skämt, folk som varit jävligt impade av han har väl tjatat för att få vara med på hans sk börsherravälde. Sen när man står med förlustens smak i käften vill ingen veta av han och då plötsligt ha tillbaka sina pengar. Har man lånat eller investerat i sån skit får man skylla sig själv. Större chans att man vinner V75 med en häst som är parad med en Apa.
Citera
2018-11-30, 21:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Han är ju genomrutten. I oktober 2018 köpte han en bil för 1 mille..för andras pengar. Sinnessjuk man.
Det där med bilen är intressant och känns inte logiskt agerande för någon som står på ruinens brant. Kan han ha köpt bilen för att sälja den snabbt till någon för underpris för att få kontanta medel att finansiera en flykt med?
Citera
2018-11-30, 21:27
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det där med bilen är intressant och känns inte logiskt agerande för någon som står på ruinens brant. Kan han ha köpt bilen för att sälja den snabbt till någon för underpris för att få kontanta medel att finansiera en flykt med?

Ja det är vanligt förekommande
Citera
2018-11-30, 21:55
Medlem
Citat:
Isabella har ju tjänat sina pengar på ett hederligt sätt.
Eller så har hon tagit del av pengarna han har blåst folk på och vetat om att de kommit där de kommit ifrån? Ingen kan svara säkert på detta dock, mer än 2 människor och tror inte någon av dessa kommer att göra det.
Citera
2018-11-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Förutom att han verkar äga den fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in