2018-11-27, 17:36
Medlem
discomusens avatar
Om nu farlig maffia låg bakom eller bara allmänt tungt kriminella, skulle H gå ut i media såhär och dementera? Han bör väl ligga lågt, eller hjälper de kanske honom att spela på de kriminellas sida att de minsann inte finns någon kriminell med i spelet.. för att tona ner.
Citera
2018-11-27, 17:39
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Förstår inte logiken i att Hampus är på flykt om han inte gjort något olagligt?

I Flashback forums historia, som jag kommer i håg den. Är det någon typ av personlighet som kan starta jättetrådar som aldrig har lett någonvart så är det borderlinetjejer som haft en dålig dag. Just nu så drar jag erfarenheter från en del av dom trådarna. Den här tråden och Blondinbellas gamla tråd har legat överst på heta ämnen hela dagen. Bara genom att ligga där så lockas det in nya människor, nya åsikter, precis allting som ett diskussionsforum frodas utav. Lägg därtill osäkerheterna i regeringsbildningen som mer normalt folk gått omkring och tänkt på och det här är nog rätt tråd i rätt tid för att skapa en skitstorm.

Nej, nu känner jag mig lurad av en borderlinetjej, ni som kommit hit via skvallerforumet vad har Blondinbella för diagnoser egentligen?
Citera
2018-11-27, 17:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför skulle han vara mer övertygande än en kvinna som flyr för sitt liv till ett annat land med barnen?
Det naturligtvis ord mot ord, men också en fråga om trovärdighet.
Isabella Löwengrip har en dokumenterad historia av lögner och halvsanningar bakom sig. Det går helt enkelt inte att lita blint på hennes ord om man vill veta sanningen.
Hur vet du t ex att hon flytt till ett annat land med barnen? Jo, för det har Bella sagt.

Så det kanske verkligen är som Hampus säger. Ännu så länge vet vi inte.
Det kan mycket väl vara så att Hampus investerat vita pengar, precis som han påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Nej, nu känner jag mig lurad av en borderlinetjej, ni som kommit hit via skvallerforumet vad har Blondinbella för diagnoser egentligen?
Enligt henne själv ADHD och Aspergerdrag. Hon kan t ex inte läsa av ansiktsuttryck.
Senast redigerad av DoraF 2018-11-27 kl. 17:45.
Citera
2018-11-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon skriver ju att de kom hem till henne och letade efter pojkvännen och när de slog på bilarna så var det personer/person som är dömd/dömda för människorov/kidnappning.
Jo, men det är inte säkert att Hampus känner dessa eller ens träffat dem. Det kan ju vara så att de bara sköter skuldindrivningen åt någon icke-kriminell som Hampus i sin tur är skyldig pengar..
Citera
2018-11-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Som trader är du ju inte anställd så spelar mindre roll. Sen vet alla i gamet att man kan ha år av dåliga affärer för att marknaden inte passar en mm.

Gossen var ju 17-18 år vid senaste lågkonjunkturen och har inte upplevt svängningar nedåt i hela sin "karriär". Nu när börsen skakar och ska ned 30% visar det sig direkt vilka som kan trada och inte bara kastar pil på kartan i uppgång.
Citera
2018-11-27, 17:52
Medlem
Om det nu inte är några kriminella utan vanliga laglydiga medborgare som lånat ut pengarna är det ju riktigt svinaktigt av Hampus att bara dra. Då får han stå för vad han gjort och försöka hitta en lösning.

Sen undrar jag hur han vet exakt vilka bilar som varit var. Om han är skyldig massa olika människor pengar som börjar inse läget är det väl inte omöjligt att något bett om hjälp att driva in skulden? Kan ju räcka med några enstaka miljoner för att det ska kännas lönt att be om hjälp mot provision.
Citera
2018-11-27, 17:53
Medlem
Ok, så här skriver BB på sin blogg:

"Låna miljontals kronor av olika ljusskygga människor för att handla dom till ett högre värde. Ett alldeles för högt spel med fel personer."

Hon måste ju ha pratat med Hampus som uppenbarligen har berättat vad det är för typer som blivit av med sina stålar, då är frågan: är det skumma affärsmän med kontakter i den kriminella miljön, eller både och(yrkes kriminella och skumma affärsmän) som blivit blåsta. Eller vad är det hon syftar på?
Citera
2018-11-27, 17:55
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Jo, men det är inte säkert att Hampus känner dessa eller ens träffat dem. Det kan ju vara så att de bara sköter skuldindrivningen åt någon icke-kriminell som Hampus i sin tur är skyldig pengar..

Hur kan han dementera när han inte var där? Och om det bara är EN "ickekriminell" som söker honom varför beskriver han det då som att han medverkat till fler människors förluster och att han orsakat lidande? Nä, narcissist deluxe.
Citera
2018-11-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Gossen var ju 17-18 år vid senaste lågkonjunkturen och har inte upplevt svängningar nedåt i hela sin "karriär". Nu när börsen skakar och ska ned 30% visar det sig direkt vilka som kan trada och inte bara kastar pil på kartan i uppgång.

Om du är netto-neutral mot marknaden (som Hampus i princip är) så spelar det ingen större roll. #BackaHajen
Citera
2018-11-27, 17:56
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Eller vad är det hon syftar på?

Hon har byggt en karriär av att synas och bli omtalad. Jag tror hon lyckades träffa helt rätt här.
Citera
2018-11-27, 17:59
Medlem
För mig är det här resultatet av en halsstarrig, nervöslagd dramaqueen till livvakt och en rubrikkåt flickvän ..... förlåt fd flickvän med en affärside som bygger på uppmärksamhet.

......... har absolut inget ogillande i sig till BB bara ett konstaterande att utan uppmärksamhet i bloggar radio och tv faller hennes affärside .... likt många andra idag framgångsrika ftg .

nåja H har tidigare lyckats dra in stålar, önskar honom lycka till i hans nya mål i livet ... att hamna på noll.
Citera
2018-11-27, 17:59
Medlem
RiverStyxs avatar
[quote=Pazzamo|65955685]Ok, så här skriver BB på sin blogg:

"Låna miljontals kronor av olika ljusskygga människor för att handla dom till ett högre värde. Ett alldeles för högt spel med fel personer."/QUOTE]

Men vem har han egentligen blåst?

Har han blåst folk som sen tagit in indrivare från "ljusskygga" grupper för att få tillbaka sina pengar?

Eller har han haft affärer direkt med dessa "ljusskyga grupper" direkt?

Det är ändå en jävla stor skillnad mellan att vara (ses som) skyldig till direkta maffia grupperingar, gentemot att vara skyldig till affärsmän som anlitar indrivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in