Citat:
Tjaa, jo det var ju en spacead historia. Jag har läst Bibeln också, vilken jag i och för sig vara minst lika spacead. Vars historia anses vara sannt till 100% av 100tals miljoner människor över världen, bla världens härskare nummer ett, George Bush. Det är än mer vansinnigt, tycker jag.
Ursprungligen postat av Southpacific
Nå, vad tyckte du om denna historia?
Va? Tyckte du att det var en Vansinnig historia?
Va? Tyckte du att det var en Vansinnig historia?
Allvarligt talat så har jag inte mycket att säga om detta, då jag fortfarande inte sett detta själv såsom korrekt och äkta källmaterial.
Jag har sett hur mycket skitsnack det har funnits om tex Narconon, där tex TV4 hade en veckas nyhtesrapportering i slutet 90-talet, där det var en veckas fullständig rappakalja. Vilket jag vet då jag hade förstahands insikt i den organisationen då "drevet" var som värst. Så jag VET verkligen vilka absurda data och fakta som kan figurera såsom sanna i såväl media som annorstädes.
Därför har jag inget att säga om din story, innan jag själv sett det med egna ögon.
Hur som helst kan man ju konstatera att Scientologin växer markant, antalet personer som klassificeras såsom OT 3 och därutöver ökar markant år från år.
Det är ju inte så att dom stannar vid OT-3 vilket din historia ska handla om, utan dom fortsätter ju trots allt.
Jag tycker det faller på sin egen orimlighet. När så många kulturella, intellektuella, företagsledare och alla möjliga slags folk uppnår OT3 och ändå fortsätter högre med stor glädje och tillfredsställelse, mycket stor glädje, så har jag svårt att tro att dom är blåsta eller hjärntvättade eller något annat.
Dom har tydligen funnit något som är sannt för dom, något som dom har funnit varit till stor nytta och glädje för deras liv och familj.
Du måste ju komma ihåg att det största flertalet av dom som genomför OT-3 och därutöver INTE är personal inom kyrkan. De är just allt från helt vanliga människor med vanliga jobb, till artister, skådisar, stor företagsledare, ja alla.
Dessa lever och fortsätter med sina vanliga jobb, så jag fattar inte på något sätt din rätt att idiotförklara alla dessa människor. På vilket sätt anser du att du är mer värd, eller inte värd, men mer upplyst, mer insatt, mer kapabel att se verkligheten, än de som faktiskt själva genomfört dessa nivåer såsom OT-3 och uppåt???
Citat:
Jag har förståelse för att du genom dina erfarenheter har ett stort agg mot Scientologin. Även i de allra bästa organisationerna kan saker och ting gå fel i enskilda fall, även så Scientologikyrkan.
Vi berättar denna historia för dig som en varning. Om du väljer att bli inblandad i Scientologi, så vill vi i alla fall att du gör det med öppna ögon, och fullt medveten om det material som de arbetar med.
Men du får inte glömma att det är miljontals människor som ser Scientologin som det bästa som hänt dom, glöm inte det, och fördöm inte andra människor tro, enbart för trons skull. Bedöm människor efter deras handlingar.
Citat:
Jag är inte på något sätt avskräckt. Jag har träffat människor som är allt från Clear till OT-8. Jag har själv pundat och rökt mängder av hasch i min ungdom med minst två polare, eller bekanta som idag är OT-3. Mer raka, ärliga positiva människor har jag aldrig träffat tror jag.
Nu när du har läst detta, känner du till deras stora hemlighet. Låt dock inte oss avskräcka dig från att gå med i Scientologirörelsen.
[/quote]