2007-04-07, 21:13
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne111
Om du har en negativ inställning så kommer det inte att vara dig till nytta.
Ett väldigt enkelt sätt att kontra på. Skulle man inte kunna säga att COS många gånger visar en väldigt negativ inställning till andra? Att förkasta istället för att hjälpa...
Citera
2007-04-14, 08:58
Medlem
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Ett väldigt enkelt sätt att kontra på. Skulle man inte kunna säga att COS många gånger visar en väldigt negativ inställning till andra? Att förkasta istället för att hjälpa...

Självklart visar vi ochså en negativ inställning till andra.Men den killen är ju med i en suppressiv gruppp - läste jag efteråt - så då är det ju kört hur som helst.
Citera
2007-04-14, 09:13
Medlem
JemyMs avatar
Okej. Här är ett argument för Scientologerna.

DET FINNS FOTON SOM KAN VARA UFO'N

Det finns absolut inga bevis alls för något judaismen (Judendom, Katolism, Kristendom, Islam) påstår.
Citera
2007-04-16, 16:32
Medlem
Mark Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Okej. Här är ett argument för Scientologerna.

DET FINNS FOTON SOM KAN VARA UFO'N
Kanske det, men så länge man inte har några bevis på att det är farkoster från den Marcabiska Konfederationen så är det inget tungt vägande argument.
Citera
2007-04-18, 20:57
Medlem
överjagets avatar
Köpte precis Dianetik på loppis för 2 spänn.

Om intresse finnes kan jag posta kommentarer när jag läst den
Citera
2007-04-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av överjaget
Köpte precis Dianetik på loppis för 2 spänn.

Om intresse finnes kan jag posta kommentarer när jag läst den

Tyvärr är den så förbannat tråkig.. Vilken människotyp skall man vara för att finna boken intressant?
Citera
2007-04-18, 21:47
Medlem
överjagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vilken människotyp skall man vara för att finna boken intressant?

Vågar man hoppas på ett självutlämnande svar från någon scientolog?
Citera
2007-04-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av överjaget
Vågar man hoppas på ett självutlämnande svar från någon scientolog?

Man behöver inte vara någon "typ" överhuvudtaget utan bara intresserad av en självförbättringsmetod.
Citera
2007-04-20, 17:40
Medlem
HoldenCaulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne111
Man behöver inte vara någon "typ" överhuvudtaget utan bara intresserad av en självförbättringsmetod.

Isåfall är alla som är intresserade av någon form av självförbättringsmetod material för att bli scientolog, men som tur är så ser verkligheten inte ut så.

"Verklighet" är nåt som ofta betonas i Scientologi, men bland dess utövare har den inte riktigt infunnit sig...
Citera
2007-04-24, 23:54
Medlem
loungepuppys avatar
Tänk att den här tråden lever ännu...

Ska inte ge mig in i den aktuella diskussionen, bara uppmana läsaren att ta sig tid att titta ppå hur tråden utvecklat sig. Framförallt är det avslöjande att läsa inläggen av trådens egna scientologer, bla Ghoststrokes.

Jag gjorde under trådens tidiga skede mycket research, både på scientologägda sidor och kritikers sidor. Har postat en mängd länktips och citat.
Citera
2007-05-12, 20:32
Medlem
HoldenCaulfields avatar
Absolut. Det har tagit sin lilla tid men har nu läst igenom hela tråden. Som en som, dessvärre, har stor erfarenhet av Scientology kan jag inte hålla mig för att småle varje gång jag läser/lyssnar på någon av dess medlemmars försvarstal. Alltid lika tomt ekande och ogenomtänkta, ett by-the-numbers exempel på deindividuationsprocessen som det talas om i t.ex socialpsykologin.
Citera
2007-08-15, 22:32
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaulfield
by-the-numbers exempel på deindividuationsprocessen som det talas om i t.ex socialpsykologin.
Vad är en deindividuationsproces? Har det något att göra med att förinta jaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in