Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Det finns så mycket inom läran som är rent skitsnack.
Jag anser att de som är hängivna scientologer är ovanligt lättlurade människor som tydligen aldrig ifrågasätter allt strunt inom scientologin.
Man kanske inte kan säga att de är korkade men det saknas nog en del analytisk förmåga....//....
I Scientologernas marknadsföring säger de att man kan bli lyckligare, effektivare, tjäna mer pengar samt att man kan bli intelligentare. Det rimmar ju illa med att de skulle vara dåliga vad gäller analytisk förmåga.
Jag tycker iofs att det är skumt med att de som når OTVII etc och som sett den fullständiga sk scientologbibeln inte tycker det känns lite underligt med rymdvarelser etc. Men å andra sidan behöver man ju inte vara dum för att man tror på alternativa verklighetsförklaringar.
Men kanske kan man säga att den som har tillgång till hela materialet, dvs fått det avslöjat för sig steg för steg som det är tänkt, och tror på det också måste vara UF-troende?
Adthelad, som säger sig vara nästan clear, säger för övrigt att han har IQ på geninivå. Eftersom geninivå torde ligga en bra bit över 170 kan jag tyvärr inte säga det samma...
Angående att man kan bli engagerad och uppleva att man förändras till person så är nog det ngt som kan hända i olika sammanhang där man intensivt engagerar sig i ngt sådant. Inte bara scientologin utan även frikyrkor, Landmark Education (som jag skrivit om i ett annat inlägg), mediationsläger etc.