Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Nja, här kan jag nog inte riktigt hålla med. Visst, Tom och många andra har otroliga karriärer, men inte fasiken beror det på att dom är Scientologer eller huruvida dom är smarta eller inte.
Det är ju naturligtvis svårt att sia om eftersom Cruise varit Scientolog ganska länge.
Man kan ju i alla fall konstatera att Scientologin inte försämrat deras karriärer
Citat:
Vad det gäller Tompan och JohnT så hade dom redan grundmurade karriärer innan det blev allmänt känt att dom tillhörde Scientologin.
Man kan ju naturligtvis inte hävda att deras framgångar beror på att de är Scientologer eftersom det finns många andra stora skådisar som INTE är Scientologer. Frågan man kan ställa sig är möjligtvis om Cruise och Travolta skulle varit lika stora om de INTE varit Scientologer. Det blir en hypotetisk karusell som egentligen inte är så intressant i mitt tycke,och det är därför jag enbart säger att de knappast kan ha blivit några hjärntvättade freaks som ingen vill jobba med pga Scientologin.
Citat:
Detta beror givetvis på flertalet faktorer som både utseende och att kunna, på ett övertygande och/eller intressant sätt, måla upp en alternativ personlighet/värld för publiken. Det finns skådisar/kändisar som tjänar grovt med pengar men som är dumma som spån i alla fall. Man är dessutom aldrig större än sin senaste succsé
Nu känner inte jag några Stora Hollywood stjärnor så jag kan inte uttala mig om de är dumma som spån eller bara har en egen personlig stil som kan verka halvskum. Just med tanke på vad du nämner om att man inte är större än sin senaste succe så är det naturligtvis också lätt att bli bortglömd i Hollywood.
Citat:
Hollywood är en penningkåt industri, och dom ger folk det folk vill ha, med minsta risktagande i åtanke. Jag är övertygad om att de flesta bolag skulle ha blivit nervösa på allvar om Tom Cruise hade betett sig som han gjort sedan lanseringen av Världarnas krig, om han gjort det i början av sin karriär.
Hans hårda kritik mot Psykiatrin har säkerligen gjort honom mer impopulär hos vissa men möjligtvis också mer populär hos de som delar hans åsikter.Jämt skägg kanske?
Citat:
Med detta sagt, så vill jag bara påpeka att jag tycker att Tompan är en bra skådis.
"Tompan" och Travolta är helt ok skådisar. Men ska vi snacka skådespelarinsatser så titta på Robert De Niros och Cristopher Walkens insatser i The Deer Hunter!! Scenen när dom som fångatagna tvingas spela rysk Roulette är bland de grymmaste jag sett. Världsklass helt enkelt!