2006-06-10, 01:36
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Sorry, Ghost, skall försöka att behandla dig som en individ.
Låter fint och blir enklast så. Tror inte du hellerskulle gilla att jag buntade ihop dig med andra mer frågande eller skeptiska personer som finns här. För att undvika missförstånd samt inte lägga ord i din mun så tycker jag det är enklast och schysstast att diskutera på det sättet. Du tar dock ansvar för sånt du slarvat med och det ger jag dig cred för.. .
Citat:
Det jag nu menade var det, att eftersom jag inte är, i dagsläget, intresserad av att läsa Dianetiken, utan endast nyfiken på Scientologin.
Min tur att be om ursäkt. Ibland glömmer jag bort att jag befinner mig på en tråd som enbart tycks diskutera Scientologin då jag har skrivit i Dianetik tråden också.Mitt misstag.
Citat:
Så om man nu, och här klumpar jag tyvärr ihop flera igen , ser till att man hela tiden hänvisar svaren till att köpa boken Diantekiken, så är väl det minsta man kan begära att vedebörande åtminstånde försöker få upp intresset för det (köpa boken alltså), genom att ge några svar....
Jag kan förstå den synpunkten. Själv kanske min medverkan på denna tråd inte riktigt bygger på en vilja att få upp intresset hos andra utan i den mån jag kan försöka besvara en del frågor för att åtminstone rensa bort en del missförstånd och skvallerpress mentalitet som ibland förekommer. Försökt besvara frågor har jag gjort men min kunskap är som sagt begränsad även om jag försöker leta fram svar från säkra källor i mån om tid också. I Dag blir det dock Fotboll för hela slanten!
Citera
2006-06-10, 01:54
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Fast här måste jag nog lägga mig i lite. Tycker nog att det är aningen sorgligt om antalet tjänade dollar eller populäritet i ytlighetsfabriken Hollywood, skulle sätta någon form av standard för huruvida vi har rätt eller inte. Om det är pengarna som styr huruvida vi skulle vara trovärdiga, så lever vi i en sorglig värld.
Jo det är sant. Tror i och för sig inte Putter menade riktigt så. Stjärnor kommer och går i nöjesbranschen och man kan ju konstatera att både Travolta och Cruise ändock lyckats relativt bra under relativt lång tid att hänga sig kvar i rampljuset. Om dessa skulle vara såna "freaks" så betvivlar jag att nån skulle vilja jobba med dom och då tror inte jag att dom skulle hängt kvar så länge i branchen som dom trots allt gjort.

Om Scientologin skulle haft en sån enormt förödande inverkan på båda dessa samt andra kända personer så tror jag dom skulle varit bortglömda för länge sen. Det är inte bara en dans på rosor att vara stjärna, det kräver att man är kapabel nog att leverera också. Det finns ju också musiker typ Chick corea, Edgar Winter, isaac Hayes, Billy Sheehan som kanske inte har samma stjärnglans men ändock är mycket skickliga musiker som inte heller blivit förstörda av Scientologin så vitt jag vet.
Citera
2006-06-11, 00:27
Medlem
Räsernajss avatar
En ytterligare fråga. Hur ställer sig Scientologin till Självmord?
Citera
2006-06-12, 04:29
Medlem
Självmord

gillas inte av Scientologer. Ej heller homosexualitet. Intressant att en av L Ron Hubbards söner var homosexuell och tog livet av sej.
Citera
2006-06-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
gillas inte av Scientologer. Ej heller homosexualitet. Intressant att en av L Ron Hubbards söner var homosexuell och tog livet av sej.
Är du Scientolog?
Citera
2006-06-12, 12:50
Medlem
Har varit under en förvirrad ungdomstid.
Om Quentin Hubbards död finns att läsa på www.xenu.com
Klicka sedan på "Deaths at Flag".
Citera
2006-06-12, 14:09
Medlem
Det verkar inte som om du riktigt förstod att Scientologi har ingenting emot homosexuella.
Citera
2006-06-13, 01:19
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
En ytterligare fråga. Hur ställer sig Scientologin till Självmord?
Ja du , hur ställer sig en människa till att någon annan inte vill leva..Beror väl på om personen har en dödlig sjukdom och vill dö för att slippa plågorna eller om personen är djupt deprimerad och i sina bästa år. Har aldrig hört något särskilt ställningstagande angående självmord mer än att det är tragiskt och att dessa människor behöver hjälp.
Citera
2006-06-13, 01:25
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Har varit under en förvirrad ungdomstid.
Om Quentin Hubbards död finns att läsa på www.xenu.com
Klicka sedan på "Deaths at Flag".
Är du anti nu eller?
Citera
2006-06-13, 10:20
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Ja du , hur ställer sig en människa till att någon annan inte vill leva..Beror väl på om personen har en dödlig sjukdom och vill dö för att slippa plågorna eller om personen är djupt deprimerad och i sina bästa år. Har aldrig hört något särskilt ställningstagande angående självmord mer än att det är tragiskt och att dessa människor behöver hjälp.
Tänkte mest på att det, ur "scientologiskt" tänkande, skulle kunna ses som en genväg till en ny, kanske bättre reinkarnation.
Citera
2006-06-14, 00:12
Medlem
Citat:
Tänkte mest på att det, ur "scientologiskt" tänkande, skulle kunna ses som en genväg till en ny, kanske bättre reinkarnation.
Den gemensamma nämnaren som alla levande varelser och organismer har tillsammans är "att överleva". Detta är en grundläggande tes som Hubbard fått fram. Själva livet bygger på detta faktum.
Tänk efter så ser du att detta är sant, från den enskilda mikroben, via dina egna krukväxter och husdjur och fram till dig, så har ni det gemensamt att drivkraften är att "överlev".

Varför chansa då du kanske skulle få en sämre fysisk kropp och sämre förutsättningar, när du alltid istället kan ändra på din situation och ditt tillstånd i nuvarande situation och fysiskt liv?
Det är ju ett bättre och säkrare sätt, eller hur?
Citera
2006-06-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Jo det är sant. Tror i och för sig inte Putter menade riktigt så. Stjärnor kommer och går i nöjesbranschen och man kan ju konstatera att både Travolta och Cruise ändock lyckats relativt bra under relativt lång tid att hänga sig kvar i rampljuset. Om dessa skulle vara såna "freaks" så betvivlar jag att nån skulle vilja jobba med dom och då tror inte jag att dom skulle hängt kvar så länge i branchen som dom trots allt gjort.

Om Scientologin skulle haft en sån enormt förödande inverkan på båda dessa samt andra kända personer så tror jag dom skulle varit bortglömda för länge sen. Det är inte bara en dans på rosor att vara stjärna, det kräver att man är kapabel nog att leverera också. Det finns ju också musiker typ Chick corea, Edgar Winter, isaac Hayes, Billy Sheehan som kanske inte har samma stjärnglans men ändock är mycket skickliga musiker som inte heller blivit förstörda av Scientologin så vitt jag vet.
TACK!
Kunde inte sagt det på ett bättre sätt!
Tänk att alla dessa MEGAregissörer och MEGAproducenter VÄLJER att arbeta med dessa uttalade Scientologer och dessutom ge dom oförskämt mycket betalt.(vilket jag tycker att alla Hollywoodskådisar får)
Jag menar, dom är ju eftertraktade som fan, hur kan då något stort filmbolag anlita dom om dom vore helt rökta i huvudet??

Svaret är ju lika självklart som sant. Dom är inte rökta i huvudet, dom är duktiga, pålitliga, eftertraktade osv, publiken dvs oss själva vill se dom på bio, det är ju därför dom tillhör topp 5 i Hollywood, enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in