2006-06-07, 23:03
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Så lite...
Jag ser att du fått ett utmärkt svar av adthelad på dina frågor.
Kan väl bara komplettera dessa med att återigen dra liknelsen med fotbollen.
Vill du som personal inom en Scientologiorganisation "spela" i en proffsliga, så är den närmaste ligan i Köpenhamn, finns även i England i Europa.
adthelad får rätta mig om jag har fel, då det kan finnas fler.
Sen finns det "proffsliga" i Australien, och USA(i den ligan finns många lag) och även den båt du refererat till.
Kanske finns fler som inte jag känner till.
Dessa ligor kan ju då liknas vid Italienska, Spanska och Engelska ligan som är de mest "delikata" och bästa ligorna.
Är det antalet "spelare" som avgör vad som betraktas som proffsliga? Eller är det spelarnas individuella kvalitet? Jag misstänker att Los Angeles, med sina extra glänsande spelare, kan ha en viss dragningskraft.
Citera
2006-06-08, 14:53
Medlem
Citat:
Så lite...
Jag ser att du fått ett utmärkt svar av adthelad på dina frågor.
Kan väl bara komplettera dessa med att återigen dra liknelsen med fotbollen.
Vill du som personal inom en Scientologiorganisation "spela" i en proffsliga, så är den närmaste ligan i Köpenhamn, finns även i England i Europa.
adthelad får rätta mig om jag har fel, då det kan finnas fler.
Sen finns det "proffsliga" i Australien, och USA(i den ligan finns många lag) och även den båt du refererat till.
Kanske finns fler som inte jag känner till.
Dessa ligor kan ju då liknas vid Italienska, Spanska och Engelska ligan som är de mest "delikata" och bästa ligorna.
Ja, det är rätt - Sea Org personal jobbar i närmaste Sea Org organisation.
Sen finns det Sea Org organisationer eller komma att finnas inom kort på Taiwan, Ryssland, Ungern och Italien (om jag kommer ihåg rätt).
Citera
2006-06-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Är det antalet "spelare" som avgör vad som betraktas som proffsliga? Eller är det spelarnas individuella kvalitet? Jag misstänker att Los Angeles, med sina extra glänsande spelare, kan ha en viss dragningskraft.
Nu hänvisar jag "spelarna" som personalen, vilket var det som vi diskuterade.
Det är alltså personalen som utgör "proffsligan", precis såsom spelarna i Barcelona eller Man U. etc.
Proffsligorna i fotboll finns där det finns en stor publik samt ekonomiska möjligheter, typ, Italien, Spanien, England och Tyskland.

Scinetologerna proffspersonal och organisationer fungerar på exakt samma sätt. En Sea Organisation finns i Köpenhamn av det skälet, vad jag kan förstå, att det är hyfsat centralt i Europa, och är en stor huvudstad.
Där jobbar närmare 250 proffs för att hjälpa alla betalande "publik" som kommer dit för att uppleva denna professionalism vad gäller leverans av Scientologi och Dianetik, denna publik kommer från hela Europa samt alla gamla Sovjetstater.

Samma sak gäller i England, där det också finns en organisaton med ca 250 proffspersonal som hjälper Europas människor med all den service de vill ha som Scientologin och/eller Dianetiken kan erbjuda. Skälet till att denna organisation finns i södra England är att denna organisation är den som Hubbard själv basade över på 60-70-talet.

Du startar ju knappast upp en "Sea Org" med proffspersonal i tex Afghanistan, där det i dagsläget finns en obetydlig "publik" och en obetydlig ekonomisk situation. Därför finns det ej heller någon proffsliga i fotboll där.

I Los Angeles finns det fler "Sea Orgs", där finns det ett antal olika organisationer som tillhör proffsligan där det alltså jobbar proffspersonal.
Detta av fler skäl, vad jag kan se.
1. Det finns många kunder eller "publik", det finns alltså väldigt många som efterfrågar Scientologins tjänster.
2. Det är många kändisar, rikisar och andra celebriteter som kräver helt andra förutsättningar än "vanliga" människor. Dessa kändisar har "Paparazzis" och journalister efter sig vad än de gör, vilket kräver helt andra säkerhetsarrangemang än vad det gör för vanliga människor som ett exempel.
3. Inom detta område finns det pengar.

En kyrka och/eller ideell organisation som Scientologin är, så innebär det att dessa INTE får gå med vinst, så därför är Scientologin tvungen att få in pengar via deras verksamhet för att dels kunna finansiera sina nuvarande verksamhet men även för att kunna öppna upp organsiationer i nya länder såsom alla gamla Sovjetstater, övriga östländer i Europa, Afrika och alla andra länder som hittills inte har någon Scientologorganisation.
Helt enkelt för att kunna expandera.
De pengar som kommer in via tex Los Angeles går till att öppna upp nya små organsiationer som inte har någon större publik och som inte har några större ekonomiska resurser.

Hänger du med?
Det som Crusie, Travolta, Presley, Alley, Winter och alla andra kändisar och andra betalar in till Los Angeles, används för att öppna upp nya "icke-professionella" organsiationer i nya och fattiga länder.
Citera
2006-06-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adthelad
Ja, det är rätt - Sea Org personal jobbar i närmaste Sea Org organisation.
Sen finns det Sea Org organisationer eller komma att finnas inom kort på Taiwan, Ryssland, Ungern och Italien (om jag kommer ihåg rätt).
Tack för det!
Expansionen går vidare ser jag, det var intressant.
Det betyder ju att allt fler anser att Scientologin är bra och fungerar utmärkt, hur ska våra meningsmotståndare förklara det att Scientologin fortsätter att expandera stort, och har gjort så i över 50 år!?
Citera
2006-06-09, 00:01
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Nu hänvisar jag "spelarna" som personalen...förkortning....

Hänger du med?
Japp, det låter väl rätt logiskt. Spännande att höra om expansionen.
Citera
2006-06-09, 00:02
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Tack för det!
Expansionen går vidare ser jag, det var intressant.
Det betyder ju att allt fler anser att Scientologin är bra och fungerar utmärkt, hur ska våra meningsmotståndare förklara det att Scientologin fortsätter att expandera stort, och har gjort så i över 50 år!?
Med risk för att låta lite "Snottig". Kristendom har brett ut sig i 2000 år, och jag kan inte förklara det heller.
Citera
2006-06-09, 03:17
Medlem
mr beefcakes avatar
men va fan

efter att ha suttit och läst hela den här tråden och alla medföljande länkar kan jag bara konstatera att scientologi inte skiljer sig från någon annan religion när det gäller sunt förnuft och kritiskt tänkande.

travolta,cruise,lohan och alley ??? trodde att man som medlem i kyrkan lär sej hur man kontrollerar impulser och hur man styr sina känslor. med dessa kändisar som facit så kan väl inte någon ta denna grupp nötter på allvar.

va fan 2 av dom sitter hemma med en hink kyckingdelar i famnen och gråter arslet av sej tills dom når samma omfång som sune mangs medans cruise står och hoppar i en soffa å skriker, sen så har vi en liten hoppa som inte kan sluta supa och knulla runt, undrar om dom har upplevt samma sak som som ni hjärntvättade psykfall som sitter här och försöker övertyga oss stackars icketroende om hur förträffliga era liv har blivit sedan ni gick med i gökboet. dom utgör inte direkt några lysande exempel på scientologins förträfflighet
Citera
2006-06-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räsernajs
Med risk för att låta lite "Snottig". Kristendom har brett ut sig i 2000 år, och jag kan inte förklara det heller.
Nu var det ju inte Jesus som startade kristendomen, samt att den kristendom vi ser idag inte har mycket gemensamt ens med den kristendom Luther befäste i Sverige på 1500-talet. Bara det senaste halvseklet har denn kristendom ändrat skepnad och innehåll ganska rejält, om vi talar om den svenska statskyrkan som i och för sig inte är en statskyrka längre.

Du kan väl knappast ej heller påstå att kristendomen expanderat utifrån vad människorna ansett vara bra. Kristendomen har ju ett enormt blodigt förflutet där vi nordbor såväl brändes på bål, mördades och lemlästades för att på så sätt tvingas in i denna religion.
Ser vi idag och det senaste halseklet är kristendomen en religion som hela tiden tappar i makt och medlemmar, så du kan ju inte jämföra kristendomen med Scientologin.
De som blir Scientologer blir ju inte tvingade in i denna religion såsom vi andra blivit tvingade in i kristendomen, annars hade vi väl haft våra asagudar kvar eller nåt sånt.

Går ju inte att jämföra dessa religioner på något sätt!
Citera
2006-06-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
efter att ha suttit och läst hela den här tråden och alla medföljande länkar kan jag bara konstatera att scientologi inte skiljer sig från någon annan religion när det gäller sunt förnuft och kritiskt tänkande.

travolta,cruise,lohan och alley ??? trodde att man som medlem i kyrkan lär sej hur man kontrollerar impulser och hur man styr sina känslor. med dessa kändisar som facit så kan väl inte någon ta denna grupp nötter på allvar.

va fan 2 av dom sitter hemma med en hink kyckingdelar i famnen och gråter arslet av sej tills dom når samma omfång som sune mangs medans cruise står och hoppar i en soffa å skriker, sen så har vi en liten hoppa som inte kan sluta supa och knulla runt, undrar om dom har upplevt samma sak som som ni hjärntvättade psykfall som sitter här och försöker övertyga oss stackars icketroende om hur förträffliga era liv har blivit sedan ni gick med i gökboet. dom utgör inte direkt några lysande exempel på scientologins förträfflighet
Tom Cruise och John Travolta är båda två uttalade Scientologer sedan många år, och snackar vitt och brett om deras tro och Scientologins goda egenskaper.
Dessa båda ligger väl topp 5 vad gäller de mest populära, de mest ansedda och de högst betalda skådisarna i Hollywood och hela världen.
Hmmm.... Jag uppfattade inte riktigt din fråga?
Vad jobbar du själv med?
Citera
2006-06-10, 00:09
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Går ju inte att jämföra dessa religioner på något sätt!
Det var ett skämt.
Citera
2006-06-10, 00:23
Medlem
Räsernajss avatar
Citat:
Tom Cruise och John Travolta är båda två uttalade Scientologer sedan många år, och snackar vitt och brett om deras tro och Scientologins goda egenskaper.
Dessa båda ligger väl topp 5 vad gäller de mest populära, de mest ansedda och de högst betalda skådisarna i Hollywood och hela världen.
Hmmm.... Jag uppfattade inte riktigt din fråga?
Vad jobbar du själv med?
Fast här måste jag nog lägga mig i lite. Tycker nog att det är aningen sorgligt om antalet tjänade dollar eller populäritet i ytlighetsfabriken Hollywood, skulle sätta någon form av standard för huruvida vi har rätt eller inte. Om det är pengarna som styr huruvida vi skulle vara trovärdiga, så lever vi i en sorglig värld.
Citera
2006-06-10, 01:07
Medlem
Ghoststrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake

Gökboet är nog snarare en tragisk parodi på Psykiatrisk vård. Har du inget annat att komma med än sånt som du läst i skvallerpressen? Ger inte särskilt mycket för det ärligt talat. Kommentera istället vad JAG respektive någon annan sagt som du stör dig på och visa att du har lite mer att komma med . Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in