Citat:
Ursprungligen postat av
Baalzamon
De i bilen var narkomaner och hade nog därmed försämrad reaktionsförmåga. Numera måste man förutsätta att lastbilschaufförerna kastar sig ut i vänsterfilen utan att kolla så det är fritt bakom. Ser man två lastbilar som kör nära varandra måste man vara beredd.
Känner du dem eller var har du fått reda på att det var narkomaner?
Spelar ju förvisso ingen roll, eftersom det med resonemanget som förs här i tråden från vissa håll så är de som kör lagligt tvingade av lagen att hålla sig ur vägen för de som bryter den ... Logiskt väl?
Så är det förstås inte, om jag eller nån annan ligger på omkörning så finns det inte nån regel eller lag som gör att jag ska eller ens får köra fortare än vad det står på skyltarna. Allt snack om att man inte får hindra är ovidkommande, man får inte bryta lagen, om nån annan bryter lagen så innebär det inte att man själv ska göra det för att underlätta för denne.
Jag har ingen skyldighet att vänta in fortkörare trots att jag på långt håll ser att de kommer att komma ikapp, om jag går ut i god tid med goda marginaler så är det min fulla rättighet att göra det. Jag har inga synpunkter på att nån annan kör över hastighetsbegränsningen om omständigheterna är bra, men jag tänker inte anpassa min körning efter dem, de väljer att köra för fort, då ska de acceptera de som inte gör det.
Men tyvärr finns det alldeles för gott om plantor på vägarna som anser att det är deras rätt att bryta lagen och att de som inte gör det är i vägen för dem och ska se till att de kommer fram så fort de kan, som anser att de som följer lagen ska offra sin tid för att de själv inte ska förlora nån.