Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Om du ligger i ca 80 på farthållaren på skyltat 70 så begår du sannolikt en hastighetsöverträdelse, och är kanske inte rätt person att klaga på andras beteende.
Nu måste du väl ändå skämta?
Du vet väl mycket väl att det inte är många som ligger i 70 på en 70-väg vid normala timmar på dygnet.
Du får det även som att låta att jag kör 90 förbi en skola eller dylikt.
Jag kan ju informera att det inom allt finns grader med idioti. T.ex. om din bil börjar hacka vid minsta lilla gaspådrag på motorvägen en sen kväll och inga bilar så långt ögat kan nå så klarar du iaf att ligga runt 60 vilket är ok för dig tills du kommer hem om ca 10 min. På denna 2-filiga motorväg ligger du således i högerfilen och som sagt inga bilar så långt ögat kan nå. Helt plötsligt dyker det upp en bil i backspegeln som kommer ikapp dig snabbt så man kan förmoda att han kört en bra bit över 110. Väl uppe i arslet på dig ligger han där.
Vänsterfilen? Helt tom så långt ögat kan nå. Han lägger sig riktigt nära, han börjar blinka. 10 sek senare kör han om i vänsterfilen och glor på dig som att du vore den största jävla idioten på jorden.
Skulle du nu säga att du likställer ditt åkande i vad din bil max klarar av just då med felet den har vs den andra?
För att återgå till min ursprungliga historia. Tänk dig en vanlig landsväg. Jag ligger i 65 på 70-väg och du eller någon annan ska köra om vilket låter helt normalt. Raksträcka som är väl tilltagen kommer upp, du eller någon annan börjar omkörningen, jag gasar på lika mycket så vi ligger sida vid sida, nu kommer det en mötande bil.
Du eller någon annan är alltså lika mycket idiot som vad jag är i detta fall om man ska enbart gå efter ditt inlägg?
Hoppas du inte är en av de som ökar farten då man ska köra om vare sig det är på landsväg eller flerfilig väg. Skulle ju dock inte förvåna mig då du verkar vara en paragrafryttare av rang.
"ne här ska du inte komma och köra om för fort"
Eller då någon lägger sig i vänsterfilen vid ett rödlyse och denna fil försvinner in i högerfilen. Då lär du väl gasa på så in i helvete vid rödljuset så den andra inte kommer före? Bara för att lägga dig exakt i rätt hastighet som tillåts.
"här ska tamefan inga köra för fort"
Avslutningsvis så kan jag informera dig att då min bil visar 80 på mätaren så går det 73 verklig fart. Så du sitter och klagar på folk som kör 3km/h för fort på en 70-väg?
"ja, även 1km/h är 1 för mycket!"
Herrejävlar.