2019-01-04, 13:22
Medlem
kennethakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Japp hon har hattat lite fram och tillbaka idag med och ha den offentlig och privat.
Någon som har screens från när den var öppen?
Citera
2019-01-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Visst så minns alla Glennarna, men en av dessa gick det lite utför sen

https://www.youtube.com/watch?v=3viPaYyjoCc

Härlig avslutning på det TV4 inslaget.

Glenntåget till Stockholm får en lite annan innebörd nu

Tror någon att Glenn Schiller kommer att förekomma på lika många mingelfestbilder framöver?

Hur blir hans framtid som kändis tror ni?
Citera
2019-01-04, 13:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Har läst domen. Det första jag reagerar på är att en nämndeman är skiljaktig och vill ogilla hela åtalet. Intressant. Kommer försvaret att bygga överklagan på.

Jennie Benjaminsson ska också ha skatteskulder på 160 000 kronor, deltagit i Sugar dejting i London där man får presenter av den som vill dejta henne.

Domen innehåller dock inte några redogörelser från vittnena. En väldigt sparsmakad dom måste jag säga. Kommer bli lätt att mala sönder den i hovrätten.

Jennie Benjaminsson tillerkänns också skadestånd på drygt 200 000 kronor.

Hovrätten ooo ja.
Nämndemannen, jag antar att det är en man , är säkert fotbollsfan. Hade Glenn varit okänd och/eller av utländsk härkomst hade han inte ogillat åtalet. Eller så känner han igen sig i handlingarna, liksom en del här kanske. Min tes.
Citera
2019-01-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Testa den här:

https://minfil.com/o643C3peb7/Stockholms_20TR_20B_2013985-18_20Dom_202019-01-04_pdf
Lägg gärna upp den på uploadfiles.io också, eftersom virusprogrammet skriker av minfil.com.
Citera
2019-01-04, 13:39
Medlem
Klart det alltid ska finnas män som ska misstro kvinnan. Blir man dömd för våldtäkt i Sverige då är det till 99.999% sanning att offre pratade sanning.

Gubbfan ser riktigt fet och vidrig ut och varför skulle en ung tjej ens vilja ha en fet ful gubbe medans han äckliga fru ligger och sover bredvid?

Nu kan han få sitta där och ruttna och hans fru kommer bli utfryst av sitt umgänge.
Citera
2019-01-04, 13:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig och menar att det inte förekommit något fysiskt våld, att hon lyckats ha sinnesnärvaro att spela in förloppet samt att hon dagen efter googlar på skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning.

"Skiljaktig mening

Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig i skuldfrågorna och anför
följande.

Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld. Sekretess B
har haft goda möjligheter påkalla hjälp från andra personer som fanns i lägenheten,
inte minst när de gick tillbaka från balkongen. Hon har berättat att hon varit mycket
chockad och t.ex. inte kunnat minnas om eller hur hon klädd ute på balkongen.
Trots det har hon haft sinnesnärvaro att både ta med sin mobiltelefon och sätta på
inspelningsfunktionen och lagt den på sängbordet. När hon satt på tåget hem på
morgonen den 13 oktober har hon kort efter tågets avfärd gjort Google-sökningar
om skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning. Dessa omständigheter medför
enligt min mening att målsägandens berättelse, även tillsammans med övrig
utredning, inte är sådan att det är ställt utom rimligt tvivel att Glenn Schiller, mot
hans förnekande, gjort sig skyldig till de åtalade gärningarna. Åtalen ska därför
ogillas."

Om jag blev utsatt för brott skulle jag nog googla för att få fram vad det innebär och vilka rättigheter jag har.
Citera
2019-01-04, 13:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det hade jag också gjort om jag var i hennes situation. Alltså med tanke på vilken skit som skrivs om henne här så antar jag hon får samma skit på sin Insta.

Att ifrågasätta händelsen och förloppet den där natten kan inte betecknas som skitsnack och nu finns det även en dom som lämnar stora frågetecken. Hon har ju dessutom blivit tagen med kola tidigare och ljugit om sitt missbruk, hon försökte ju tom muta en krogvakt för att denne skulle släppa henne innan polisen dök upp?

Anser du att den där kvinnan känns helt tillförlitlig i rättsliga sammanhang?

Det är ju rätt uppenbart att hon saknar trovärdighet i det stora hela och hennes tidigare historik borde givetvis ha beaktats av tingsrätten. Vi håller givetvis tummarna för att det blir en ny vända i hovrätten och att åtalet ogillas.
Citera
2019-01-04, 13:45
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Klart det alltid ska finnas män som ska misstro kvinnan. Blir man dömd för våldtäkt i Sverige då är det till 99.999% sanning att offre pratade sanning.

Gubbfan ser riktigt fet och vidrig ut och varför skulle en ung tjej ens vilja ha en fet ful gubbe medans han äckliga fru ligger och sover bredvid?

Nu kan han få sitta där och ruttna och hans fru kommer bli utfryst av sitt umgänge.
Frun har ju begärt skilsmässa så umgänget kommer väl snarast stötta henne som råkade ut för ett sådant svin till man.

Att frun inledningsvis försvarande sin man beror nog på att hon var i någon slags chock och förnekelse då, efter att ha fått ta del av allt material så lär nog bilden ha klarnat för henne samtidigt som chocken hunnit lägga sig och hon fått förnuftet åter.
Citera
2019-01-04, 13:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig och menar att det inte förekommit något fysiskt våld, att hon lyckats ha sinnesnärvaro att spela in förloppet samt att hon dagen efter googlar på skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning.

"Skiljaktig mening

Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig i skuldfrågorna och anför
följande.

Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld. Sekretess B
har haft goda möjligheter påkalla hjälp från andra personer som fanns i lägenheten,
inte minst när de gick tillbaka från balkongen. Hon har berättat att hon varit mycket
chockad och t.ex. inte kunnat minnas om eller hur hon klädd ute på balkongen.
Trots det har hon haft sinnesnärvaro att både ta med sin mobiltelefon och sätta på
inspelningsfunktionen och lagt den på sängbordet. När hon satt på tåget hem på
morgonen den 13 oktober har hon kort efter tågets avfärd gjort Google-sökningar
om skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning. Dessa omständigheter medför
enligt min mening att målsägandens berättelse, även tillsammans med övrig
utredning, inte är sådan att det är ställt utom rimligt tvivel att Glenn Schiller, mot
hans förnekande, gjort sig skyldig till de åtalade gärningarna. Åtalen ska därför
ogillas."

Om jag blev utsatt för brott skulle jag nog googla för att få fram vad det innebär och vilka rättigheter jag har.

Men du är å andra sidan ingen dömd fd kolatorsk heller som trampat i klaveret tidigare så du kan alltså inte jämföra dig med kvinnan vars berättelse ifrågasätts av den kvinnliga nämndemannen.

Åtalet borde ha ogillats enhälligt av rätten eftersom det verkligen inte är ställt utom allt rimligt tvivel att GS gjort sig skyldig till gärningarna.
Citera
2019-01-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Frun har ju begärt skilsmässa så umgänget kommer väl snarast stötta henne som råkade ut för ett sådant svin till man.

Att frun inledningsvis försvarande sin man beror nog på att hon var i någon slags chock och förnekelse då, efter att ha fått ta del av allt material så lär nog bilden ha klarnat för henne samtidigt som chocken hunnit lägga sig och hon fått förnuftet åter.

Tyckte ja läste när detta var ny då frun anklagade offret och sa en massa skit om henne?

Begärde hon skillsmässan innan eller efteråt han blev dömd?

Du he nog rätt om atr hon nog bara varit i chocktillstånd för det hade nog dom första varit i den där sjuka situationen.

Våldtar någon medans sin partner ligger och sover i rummet bredvid, det är nog riktigt äckligt om det varit otrohet men nu är det 10000x äckligare.

Han lär ju få åka på pisk av någon karl som ogillar snuskgubbar.
Citera
2019-01-04, 13:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Åtalet borde ha ogillats enhälligt av rätten eftersom det verkligen inte är ställt utom allt rimligt tvivel att GS gjort sig skyldig till gärningarna.
Men som du skrev tidigare i tråden. I tingsrätten är det fler nämndemän utan juridisk utbildning som dömer och att du därför trodde på en mer korrekt dom först i hovrätten
Citera
2019-01-04, 14:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nåja, kriminella som sitter i fängelse brukar vara populära hos kvinnor, så Glenn har nog inga problem att få besök av damer. Kanske gifter han till och med om sig när han sitter i fängelset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in