2018-12-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
.....Dessutom har det ingen betydelse i brottsmålet om MA givit GS något godkännande att locka MÄ till någon trekant så länge det grundade sig på frivillighet.

Nej, det har du såklart rätt i men nu ligger ju tråden i skvaller så då kan man ju spekulera fritt kring hela situationen.
Citera
2018-12-28, 13:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Nej, det har du såklart rätt i men nu ligger ju tråden i skvaller så då kan man ju spekulera fritt kring hela situationen.
Ja absolut. Det var mer ett konstaterande at GS har lite eller inget att vinna på att ändra sina uppgifter.
Citera
2018-12-28, 13:39
Medlem
Misters avatar
Jag håller det fortfarande som en möjlighet att Monkan och Glenn hade pratat och fantiserat en del, hon skickar sen in honom för att värma upp henne och helst återkomma med den unga gästen. När hon är försvunnen och de kanske inser att det kan bli problem så säger han att de ska skippa den delen om någon frågar, vilket Monkan naturligtvis håller med om. Stöd för den här hypotesen är att han säger att han frågat den unga kvinnan om hon ska med till master bedroom (han KAN väl inte bara vara så dum att han förutom att väcka nattgästen sen tänker väcka en fru som vindrucken precis kommit i djupsömn för att föreslå en trekant?). Att Monkan säger att han gjorde det för hennes skull stöder också min hypotes.

Men det kanske bara var ett "infall" som han uttryckte det.

Troligen blir han fälld. De mindre begåvade här hamnar i den vanliga diskussionen där våldtäkt innebär minst knivhot, hårdhänt penetration och med våldsinslag. Man kan tycka vad man vill om ordet och lagstiftningen men faktum kvarstår, det var en våldtäkt enligt den juridik vi har nu (om han nu inte blir friad vilket jag håller som osannolikt). Sen tycker jag personligen inte att två år på anstalt är rimligt. Tre månader och en offentlig avbön samt ett skadestånd hade varit mer rimligt. Och förstås behandling för sin alkoholism. Ryktena säger att han är en flitig drinkare liksom hans hustru. Han berättar att han inte alls känner sig berusad under kvällen men har högt på värdena dagen efter, det vittnar om hög tolerans. Enligt JB är också Monkan dragen tidigt på kvällen. Det spottas inte i glasen i den "exklusiva våningen".

Några spekulerar om en konspiration från JB. Ingenstans säger Glenn att hon har flirtat eller bjudit in honom, inte heller något om att de tidigare haft sex. Men JB kan förstås ha hypnotiserat honom under kvällen så att han omedvetet får ett "infall" och går dit i sin morgonrock. Jag håller inte det så troligt. För alla de som på fyllan fått "infall" och väckt nattgäster på liknande sätt eller gjort andra liknande handlingar känns det förstås bättre med en konspirationsteori. Då har man sin egen rygg fri.

Så nu lämnar hon in om skilsmässa. Det har blivit för stor press på henne, hon kan inte inför sina vänner och bekanta försvara det här på något sätt. Även om han mot förmodan skulle bli friad så vill hon inte ha en make vid sidan som alla vet är den där som i morgonrock kan få "infall" och väcka sina nattgäster med tungan. Det finns nog inte heller många som skulle våga övernatta hos dom. Det kan också ha inverkat att hon läst detaljer om hans analslickande och annat som väcker avsky hos henne i den kris hon nu befinner sig. Mycket fult av Monkan att smutskasta JB på det vis hon gjorde, dock förståelig utifrån att hon var och är i en kris. Hoppas hon någon gång har vett att be om ursäkt. Det skulle också gynna hennes karriär och sociala status (hett tips Monkan!).
Citera
2018-12-28, 14:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Här finns ett fyra år gammalt reportage om MA, nyligen skild från Tommy Berggren och nybliven sambo med Glenn Schiller. MA visar upp lägenheten för Leva & bo.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/monika-ahlberg-visar-nya-dromlagenheten/

Lite tragisk läsning faktiskt. MA är lycklig och nyförälskad efter en uppslitande skilsmässa och lyckliga verkar det ha varit ända till den dagen Glenn förstörde allt genom att inte kunna hålla k*ken i styr.
Citera
2018-12-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Tyckte nog det var ett ganska oväntat drag av Monika efter att ha läst vad hon sagt. Men skönt att hon vaknat upp.
Står dock fast vid att det är något som inte riktigt stämmer med trekanten. Antingen var Monika med på det, eller så är Glenn riktigt jävla dum i huvudet som tänkte dra med en tjej in oförberett till sin fru, som dessutom är anställd och dotter till vän till Monika. En gris hur man än vänder och vrider på det

Det är bara en ansökan än så länge. Väntat drag tycker jag. Kompisarna på Expressen skriver. De har inte ens sökt kvinnan för en kommentar ..
Tror inte för en sekund att hon vaknat upp. Hennes offentliga insta är väll fortfarande full av kärleksbilder på paret. Sist jag kollade av fanns en och annan hälsning till maken hon likat. I min värd ser det konstigt ut att ansöka om skilsmässa utan betänketid utan att rensa ut bröllopsbilder och reportage om hennes kärleksrevansch på en öppen insta om man menar allvar vill säga.

Men för hennes barn skull hoppas jag att det är på riktigt och att hon faktiskt går vidare.
Citera
2018-12-28, 15:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Kan man skiljas direkt om den andre parterna (i detta fall GS) skulle vara emot skilsmässan?
Citera
2018-12-28, 15:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filbanken
Frivårdens yttrande, enligt lagen om särskild personutredning i brottmål m m:
https://minfil.com/9dQdRdo1b2/Stockholms_TR_B13985-18_Aktbil_110_pdf

I Frivårdens yttrande hävdar GS att han bara dricker alkohol vid festliga tillfällen och att det inte sker ofta. Fan tro’t.
Citera
2018-12-28, 15:26
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan man skiljas direkt om den andre parterna (i detta fall GS) skulle vara emot skilsmässan?

Då tar det längre tid, om han inte skriver på papperet alltså. Skulle kanske inte se så snyggt ut men han kanske är beredd att strida för sin sak om nu Monkan var införstådd med kvällens planer.
Citera
2018-12-28, 15:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Då tar det längre tid, om han inte skriver på papperet alltså. Skulle kanske inte se så snyggt ut men han kanske är beredd att strida för sin sak om nu Monkan var införstådd med kvällens planer.

Utan henne faller hans liv ihop. Ingen bostad, inget jobb, inga vänner (det känns som att han umgåtts mest med hennes vänner). Och han verkar väldigt kär i henne trots allt. Så han kan nog vilja dra ut på det hela och hoppas på att hon ändå ändrar sig.
Citera
2018-12-28, 15:33
Medlem
Misters avatar
Citat:
Utan henne faller hans liv ihop. Ingen bostad, inget jobb, inga vänner (det känns som att han umgåtts mest med hennes vänner). Och han verkar väldigt kär i henne trots allt. Så han kan nog vilja dra ut på det hela och hoppas på att hon ändå ändrar sig.

Det tror jag också. Stora fuktiga tårar och ännu större löften om vin och gröna skogar i Marbella kan bli hans recept. Hon kommer i så fall få ett tufft val. I ena ringhörnan hennes "livs kärlek", i andra det sociala livet och karriären. Men står hon fast vid sitt beslut kan han nog bli lite småelak mot henne tror jag.
Citera
2018-12-28, 16:49
Medlem
Citat:
I Frivårdens yttrande hävdar GS att han bara dricker alkohol vid festliga tillfällen och att det inte sker ofta. Fan tro’t.

Ja, det säger egentligen ingenting om faktiska alkoholvanor eftersom Frivården tydligen inte har kontrollerat om han talar sant. I så fall hade man gjort ett blodprov som bekräftat hans utsago och redovisat detta också. Det finns speciella prov som avslöjar alkoholvanor. Om han är en suput och pimplar vin ofta tillsammans med MA såsom JB påstått så vet jag inte om det har någon egentligen betydelse för tingsrättens bedömning.
Citera
2018-12-28, 16:53
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Ja, det säger egentligen ingenting om faktiska alkoholvanor eftersom Frivården tydligen inte har kontrollerat om han talar sant. I så fall hade man gjort ett blodprov som bekräftat hans utsago och redovisat detta också. Det finns speciella prov som avslöjar alkoholvanor. Om han är en suput och pimplar vin ofta tillsammans med MA såsom JB påstått så vet jag inte om det har någon egentligen betydelse för tingsrättens bedömning.

Hade han sagt att han dricker mycket och då kan tappa kontrollen och få sexuella "infall" så hade det kunnat vara till fördel på det sätt att han hade kunnat få kontraktsvård istället för sitta på anstalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in