Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Jo, men man har ju ingen aning om när den planen skulle ha kommit till. Kanske inte ens fanns innan kvällen, eller ens i början av kvällen. Men nu är man ju där igen. Kan ju vara väldigt subtila saker under kvällen som vi inte har en aning om. Hon kan ju ha kåtat upp honom på raffinerade sätt. Eller så föddes idén när de redan var i sängen t.om. Du vet ge honom lite..hålla på och trixa, rökpaus, tillbaka i 90-sängen. Ber honom att klä av henne..hehe fan vet....
Visst, så kan det vara. Vi får se i domen om försvaret påstått att hon förfört honom, lurat honom eller att det på något vid varit planerat. Har inte försvaret gjort det kanske inye mycket talat för något sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Saker och ting gick kanske inte som planerat för målsäganden denna kväll? GS gör helt plötsligt entre i sovrummet som på beställning och då sparkar föreställningen igång? Eller har du full insyn i händelseförloppet denna kväll/natt? Låg du gömd under sängen?
Och du, bara för att målsäganden är kvinna så innebär inte det att du ska lita på henne till 100% bara för att ni delar samma kön.
Kan inte målsäganden ha varit flörtig tidigare under kvällen? En sugande blick kan säga mer än 1000 ord. Och konsumerades inte det alkohol? Kan GS ha fått en blackout?
Jag håller inte automatiskt på kvinnorna i våldtäktstrådar. Det är många gånger jag har varit väldigt tveksam eller direkt tänkt att det varit ett påhitt. T ex trodde jag inte på kvinnan i Fittjamålet.
Vittnesmål och minnesbilder är aldrig 100% sanning för någon av oss. Allt är ju en slags tolkning av verkligheten. Och ibland överdrifter från BO samt underdrifter från GM.
Men visst det kan ha varit något subtilt som Glenn inte reagerat över med sitt medvetna, men som kuken kunnat läsa av. För Glenn har ju upplevt att det är han själv som tagit initiativet. Men domen kommer förhoppningsvis att klargöra om försvaret hävdar att hon lockat honom till detta.