2018-11-01, 16:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Då ska man ha klart för sig att man ska bevisa att brott har begåtts och några bolag kräver färdig förundersökning och domslut. Dessutom så ligger tidsfristen på 3 år när det gäller återkrav. Alltså minsta lilla fundering kring sanningshalten vilket också kan hamna på ett brott så som försäkringsbedrägeri. Att utgå ifrån att dom flesta våldtäktsfall innefattar tjejer som vill ha försäkringspengar ser jag som rent nonsens. Jag skiter i vad du svarar på eftersom det är just detta fallet som diskuteras och då ska man ha på fötterna.

Du kan ju läsa vad polisen som utreder sådana här brott själva anser. Det görs ca 7000 våldtäktsanmälningar per år. Ca 8% av dessa anmälningar leder till åtal. Än mindre kommer faktiskt fällas för våldtäkt. Så trots nu att 92% av anmälningarna inte ens går till åtal är det bara 3-4 årligen som faktiskt döms för falskanmälan av våldtäkt. Det är fall där polisen måste ha extremt mycket på fötterna för att kunna åtala och där således saker som försäkringspengar kommer krävas tillbaka. Det är ingen större risk med andra ord att åka dit för falskanmälan och försäkringsbedrägeri.
Citera
2018-11-01, 16:07
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kan gå in på vilken försäkring som helst. Detta har varit upp i debatt så många gångar. Fattar du inte att en försäkring täcker saker som sveda och värk och ger ut pengar om man blivit utsatt för både olycka som brott. Där är då siffrorna jag nämnde de ungefärliga beloppen, vilket givetvis kan bli mer om misshandeln eller våldtäkten gjort att du drabbats av fysisk eller psykisk kroniskt åtkomma.

Sedan läser du visst som en kratta. Jag svarade på anledning varför en kvinna ljuger inte specifikt att just denna kvinna faktiskt ljuger. Även om hennes tidigare historia gör att det är mer troligt än genomsnittet. Om hon ljuger får man hoppas att det blir omvänt och straff för henne. Fastän det straffet är mest ett skämt då om hon nu ljuger och han får hela sitt liv förstört med att sitta i häkte mm så om hon blir anmäld så kommer inte få sitta en dag i häkte/finka utan får villkorligt.
Men om det nu är så att en kvinna skulle ta risken eller chansen att anmäla en våldtäkt med anledning att få ut pengar är inte risken lika stor att hon åker på ett stort skadeståndskrav om mgm blir frikänd?
Citera
2018-11-01, 16:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du kan ju läsa vad polisen som utreder sådana här brott själva anser. Det görs ca 7000 våldtäktsanmälningar per år. Ca 8% av dessa anmälningar leder till åtal. Än mindre kommer faktiskt fällas för våldtäkt. Så trots nu att 92% av anmälningarna inte ens går till åtal är det bara 3-4 årligen som faktiskt döms för falskanmälan av våldtäkt. Det är fall där polisen måste ha extremt mycket på fötterna för att kunna åtala och där således saker som försäkringspengar kommer krävas tillbaka. Det är ingen större risk med andra ord att åka dit för falskanmälan och försäkringsbedrägeri.

Då sorterar du bort våldtäktsfall i hemmet också det ger ingenting. Flera har fått nej av sina försäkringsbolag också. Dessutom är våldtäkt och sexuella övergrepp brott som inte alltid anmäls.
Vill du påstå något om den här målsägande så visar du att det är på det viset. Om du tittar på mordfallen där försäkringsbolaget IF agerat så har dom all anledning att titta på det mesta och definitivt på utbetalningar som är runt 100.000. Jag bryr mig föga om vad du påstår att polisen säger om våldtäkter och försäkringar eftersom det är du som påstår det bara. Det polisen däremot ska göra är att sluta lägga ner så fort och förkovra sig och se till att brotten utreds ordentligt. Dom löser ju knappt någonting i dag. Dessutom ska dom hålla käften om våldtäktsmål.
Citera
2018-11-01, 16:24
Medlem
OweGbgs avatar
Här är ett fall som blev 40000 kr i skadestånd för en mgm som blev frikänd.

http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/blaljus/e/20969/lanet-kvinna-atalas-for-falsk-anklagelse-om-valdtakt/
Citera
2018-11-01, 16:34
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Leif GW tog väl upp statistiken nyligen. Han sa att 9 av 10 anmälningar om våldtäkt inte leder till åtal och att det var i princip riskfritt att våldta. Fällande domar är förstås lägre. Baserat på den statistiken ligger MGM bra till i det här fallet. Går det att sätta något tvivel i ljudinspelningen, till exempel att det är dålig kvalitet och det blir fråga om tolkning och i vilken situation något sas, så lutar det åt friande dom.
Citera
2018-11-01, 16:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Leif GW tog väl upp statistiken nyligen. Han sa att 9 av 10 anmälningar om våldtäkt inte leder till åtal och att det var i princip riskfritt att våldta. Fällande domar är förstås lägre. Baserat på den statistiken ligger MGM bra till i det här fallet. Går det att sätta något tvivel i ljudinspelningen, till exempel att det är dålig kvalitet och det blir fråga om tolkning och i vilken situation något sas, så lutar det åt friande dom.
Det som talar emot är väl omhäktningen med samma höga misstankegrad och fulla restriktioner?
Citera
2018-11-01, 16:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk

Nja, vi har ju samtyckeslagen att ta hänsyn till. GS sa väl inget till BO om att ha sex enligt sin berättelse i förhöret och inledde inte heller något förspel med kyssar utan dök rakt ner på fittan mitt i natten med mun och fingrar om jag inte minns fel.

Någon som kommer ihåg skeendet enligt GS egen utsago får gärna rätta mig. Jag kan ha missuppfattat det hela. Men som sagt var samtyckeslagen kan ställa till det hela.
Citera
2018-11-01, 16:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nja, vi har ju samtyckeslagen att ta hänsyn till. GS sa väl inget till BO om att ha sex enligt sin berättelse i förhöret och inledde inte heller något förspel med kyssar utan dök rakt ner på fittan mitt i natten med mun och fingrar om jag inte minns fel.

Någon som kommer ihåg skeendet enligt GS egen utsago får gärna rätta mig. Jag kan ha missuppfattat det hela. Men som sagt var samtyckeslagen kan ställa till det hela.
Enligt hans berättelse började det med prat och gick sedan över till att de kysstes osv.
Citera
2018-11-01, 17:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Enligt hans berättelse började det med prat och gick sedan över till att de kysstes osv.

Bra att du minns, för mitt minne är tydligt blurrigt.

Kanske ljudfilen visar att så är inte fallet. Att det inte sades något från hennes sida. Eller till och med ett nej alternativt sluta. Något talar ju tydligt emot honom eftersom han är omhäktad på den högre misstankegraden.
Citera
2018-11-01, 17:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bra att du minns, för mitt minne är tydligt blurrigt.

Kanske ljudfilen visar att så är inte fallet. Att det inte sades något från hennes sida. Eller till och med ett nej alternativt sluta. Något talar ju tydligt emot honom eftersom han är omhäktad på den högre misstankegraden.

Man undrar om detta ljudinspelning. Sett till hennes trovärdighet också. Förväntade sig hon att hon skulle bli utsatt och satte på inspelningen direkt. Eller var det efteråt när de stod och rökte som hon spelade in och att han erkände att jo detta gick för långt jag ber om ursäkt.

Det verkar ju vara det mest primära i bevisningen och det är ju ganska ovanligt att ett våldtäktsoffer inte förmår få sig loss eller signalera att detta inte är ok men har sinnesnärvaro att sätta igång en inspelning på mobilen.
Citera
2018-11-01, 17:43
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Man undrar om detta ljudinspelning. Sett till hennes trovärdighet också. Förväntade sig hon att hon skulle bli utsatt och satte på inspelningen direkt. Eller var det efteråt när de stod och rökte som hon spelade in och att han erkände att jo detta gick för långt jag ber om ursäkt.

Det verkar ju vara det mest primära i bevisningen och det är ju ganska ovanligt att ett våldtäktsoffer inte förmår få sig loss eller signalera att detta inte är ok men har sinnesnärvaro att sätta igång en inspelning på mobilen.
En tanker är hon använde en sådan app som registrerar om man snarkar eller pratar i sömnen. Det kunde stämma med målsägandebiträdets uttalande om att det är så lyckosamt att det finns en inspelning. Han får det att låta som det var mer en tillfällighet än en planerad handling att inspelningen blev till.
Citera
2018-11-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
MA och GS lever ett mer glamouröst liv än JB dom har jättefin kåk ute på Marstrand tex och bostad i Spanien . Dom umgås med massor med kändisar vad fan JB är inte ens i närheten av dom kretsarna och i TV-rutan är hon inte välkommen heller längre . Nej hon ville sola sig lite i deras stjärnglans och lite sex med GS var hon sugen på men inte en trekant med GS fru MA.

Har du blivit uppfostrad av pinokio eller? Ta reda på fakta istället och sluta snacka så jävla mycket skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in