Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Nu har jag läst förhöret med Monika.
Hon ger en bild av den kultur och det hem i vilket det här har utspelat sig. Hon berättar att Glenn tidigare har pratat om att han velat ha en trekant. ”Glenn måste ha fått en idé om att JB skulle passa då hon är lättfotad ... att det kändes lite familjärt”.
”Jag är grymt lättväckt, de måste varit grymt tysta.” ... ”Jag är 1000% säker...” … ”Det är illa nog om Glenn varit otrogen men då är jag säker på att han gjort det för min skull.” ... ”Jag vet att han älskar mig till och med marken jag går på och allt jag tar i.”
Och sent förstod jag vad för folk det här handlar om och i vad för hem det här har utspelat sig.
Var det möjligen i samma förhör där polisen frågar varför Monika babblar om trekant utan att de tagit upp det. Monika svarar då att det står att läsa om på flashback dvs förhöret med Glenn.
Det förhöret känns rätt tillrättalagt för att backa Glenn. Nu vet dessutom Monika att även detta förhör kommer att ligga ute och då passar hon på att förminska brottsoffret genom att ånga på om att Kära maken tycker bo är lönnfet och måste ha bjudit ut sig då hon är lösaktig. Dessutom ska bo minsann inte inbilla sig att den skojsiga gull maken gjort detta utan omtanke dvs omtanke till hustrun.
Monika är helt blåst, mer behöver man inte säga. Maka söker kaka.