2019-01-11, 18:46
Medlem
Brevskrivaren från härom dagen har skickat vykort till JB:
Citat:
Jennie/,- vi har aldrig träffats!, - (angående brevet) - Jag är en fredlig person med snälla vänner!, - var alltså inte rädd!
Micha*l B*v*
*=e

JB kommenterar på Insta:
Citat:
Nej, men det här känns ju verkligen jättetryggt.. 😊 Han vann precis en polisanmälan för olaga hot, grattis!
Anledningen till att jag ”hänger ut” honom är för att jag är så jävla trött på att bli angripen av lättkränkta vita, ”snälla” (enligt dem själva) överklassmän. De verkar nästan ha inbillat sig att de har egna lagar.
Tar helg nu och försöker tänka på alla HÄRLIGA och GODA människor som finns både runt om mig och därute. 💪🏼❤️🙏🏼
Citera
2019-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Med lite tur kan man sälja hela berättelsen till Stefan & Krister så kan dom sätta upp en sängkammarfars om hela händelsen.

MAs replik, ”Han måste ha gjort det för min skull”, skulle ju passa perfekt i fars!

Ja, vissa personers teorier här är ju som gjorda för Stefan och Krister.

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Brevskrivaren från härom dagen har skickat vykort till JB: *=e

JB kommenterar på Insta:

Minst en skruv lös men jag har en känsla av att han menar väl och på fullt allvar tror han hjälper GS. Tråkigt för BO såklart, men han piggar ju upp den här tråden, det skall han fan ha. Han har alltså valt ett vykort, det blev stockholms stadshus, klottrat ner sitt budskap, slickat på ett frimärke, han valde ett med små blommor, och sen knatat ner till postlådan och lagt på det. "Så där ja, nu skall Glenn äntligen få upprättelse!" Eller så har han gått hem till JB och lagt det i hennes brevlåda, kortet har ju ingen poststämpel. (eller kör man inte med det längre?)
Senast redigerad av gohira 2019-01-11 kl. 19:44.
Citera
2019-01-11, 19:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

JB kommenterar på Insta:
Jag har sedan FUP släpptes varit övertygad om att GS skulle fällas för våldtäkt och då inte minst för att JB givit ett tillförlitligt och trovärdigt intryck i förhören med henne. Som jag uppfattar det nu gör hon sitt bästa för att förstöra intrycket inte bara jag utan också TR fick inför de troligen kommande hovrättsförhandlingarna. Att hänga ut någon byfåne och göra honom till villebråd för galningar på internet visar på ett så dåligt omdöme så det liknar inget och det blir absolut inte bättre av att föra in något rasistiskt resonemang i det hela.
Citera
2019-01-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jag har sedan FUP släpptes varit övertygad om att GS skulle fällas för våldtäkt och då inte minst för att JB givit ett tillförlitligt och trovärdigt intryck i förhören med henne. Som jag uppfattar det nu gör hon sitt bästa för att förstöra intrycket inte bara jag utan också TR fick inför de troligen kommande hovrättsförhandlingarna. Att hänga ut någon byfåne och göra honom till villebråd för galningar på internet visar på ett så dåligt omdöme så det liknar inget och det blir absolut inte bättre av att föra in något rasistiskt resonemang i det hela.

Ja, det ligger såklart nåt i det. Hade ju varit lika roligt utan att man vetat hans namn så hon kunde väl bara maskat det. Anmäla kan hon ju göra ändå om hon nu vill. Dock har hon ju aldrig framstått som nån framtida Nobelpristagare så det brister väl i konsekvensanalysen.
Senast redigerad av gohira 2019-01-11 kl. 20:16.
Citera
2019-01-11, 20:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Ja, det ligger såklart nåt i det. Hade ju varit lika roligt utan att man vetat hans namn så hon kunde väl bara maskat det. Anmäla kan hon ju göra ändå om hon nu vill. Dock har hon ju aldrig framstått som nån framtida Nobelpristagare så det brister väl i konsekvensanalysen.
Ja, ja, ja och ja. Hon utsätter en människa som uppenbarligen vill väl, men som inte riktigt förstår och kan greppa komplexiteten i tillvaron för risken att bli alltifrån trakasserad till dödad. Risken att han drabbas långt värre än att bli slickad i röven är uppenbar. Att hon själv är ett brottsoffer fråntar inte henne ansvaret att uppföra sig anständigt.
Citera
2019-01-11, 21:01
Medlem
Citat:

JB kommenterar på Insta:

Tack för länken. Polisanmälan var väntad och helt rätt.
Citera
2019-01-11, 21:02
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ja, ja, ja och ja. Hon utsätter en människa som uppenbarligen vill väl, men som inte riktigt förstår och kan greppa komplexiteten i tillvaron för risken att bli alltifrån trakasserad till dödad. Risken att han drabbas långt värre än att bli slickad i röven är uppenbar. Att hon själv är ett brottsoffer fråntar inte henne ansvaret att uppföra sig anständigt.

JB:s insta är privat igen 🧐

Har vi någon status på Monkan?
Är hon tillbaka på Thielska?
Citera
2019-01-11, 21:05
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Hoppsan, råkade citera i föregående inlägg 😵
Citera
2019-01-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad som är ett normalt beteende kan diskuteras men det är väl samtidigt knappast normalt att bli ertappad med kokain i en krogkö som JB blev tidigare för att sen till råga på allt försöka muta vakten för att denne inte skall tillkalla polis?

Indikerar inte detta en totalt gränslös personlighet som i en viss situation kan ta sig för vad som helst för märkligheter?

Sätt detta i relation till det aktuella fallet där samma JB helt plötsligt kommer på snilleblixten att börja spela in våldtäkt nummer 2. Som om det inte räckte med att hon blivit våldtagen strax innan med ett kort mellanrum för att röka en cigarett på balkongen?

Finns det inte utrymme för en alternativ hypotes att hon kan ha improviserat i syfte att skaffa sig en hållhake på fotbollsmästaren?

Jag är rätt övertygad om att den där damen har en hel del skelett i garderoben.

Men visst, fotbollsmästaren borde kanske ha stannat på sitt rum med fingrarna på täcket och inte låtit sig förledas av sexuell lusta men det innebär samtidigt inte att det går att utesluta att JB kanske kan ha riggat den andra "våldtäkten"?

Och du är säker på att GS inte har nyttjat kokain? Du vet sådana vänner sådant umgänge..
Citera
2019-01-11, 21:29
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
JB:s insta är privat igen 🧐

Har vi någon status på Monkan?
Är hon tillbaka på Thielska?
Måhända har hon fått ett påpekande från sitt målsägandebiträde eller polisen att det kan vara ett brott att offentligt publicera privata brev man fått sig tillsänt. Om hon nu har polisanmält kan det så klart vara frästande för den polisanmälde att polisanmäla tillbaka och tusan vet om inte han i så fall har ett bättre mål.
Citera
2019-01-11, 21:41
Medlem
Citat:
Måhända har hon fått ett påpekande från sitt målsägandebiträde eller polisen att det kan vara ett brott att offentligt publicera privata brev man fått sig tillsänt. Om hon nu har polisanmält kan det så klart vara frästande för den polisanmälde att polisanmäla tillbaka och tusan vet om inte han i så fall har ett bättre mål.

Ja, det skulle vara väldigt intressant om han gjorde det! Han hyser ju sedan tidigare en aversion mot vuxenmobbning och då var det inte ens han själv som blev utsatt.
Citera
2019-01-11, 22:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Ja, det skulle vara väldigt intressant om han gjorde det! Han hyser ju sedan tidigare en aversion mot vuxenmobbning och då var det inte ens han själv som blev utsatt.
Ja, om jag får gissa och spekulera vilt här så instiftade tydligen hans mor en stiftelse för behjärtansvärda ändamål och eventuellt också för hans välbefinnande. Skulle så vara fallet finns det där kompetens att skydda honom och tillvarata hans intressen vid en rättslig tvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in