Citat:
Postar en transkribering av förhör #2 med MGM för er som inte har möjlighet att ladda ned pdfen.
--------------------------
Förhör nummer 2 med *Gl3nn Schill3r* 2018-10-13 19:05 -- 19:45
Brottsmisstanke: VÅLDTÄKT genom att *Schill3r*, utan målsäganden XXXXXXXXXXXX samtycke, genomfört sexuella handlingar som är jämförliga med samlag mot XXXXXXXXXXXX, *K@rlavägen* Stockholm,
2018-10-12 någon gång mellan kl. 23.30 - 2018-10-13 kl. 03.00.
/Provokatör
--------------------------
Förhör nummer 2 med *Gl3nn Schill3r* 2018-10-13 19:05 -- 19:45
Brottsmisstanke: VÅLDTÄKT genom att *Schill3r*, utan målsäganden XXXXXXXXXXXX samtycke, genomfört sexuella handlingar som är jämförliga med samlag mot XXXXXXXXXXXX, *K@rlavägen* Stockholm,
2018-10-12 någon gång mellan kl. 23.30 - 2018-10-13 kl. 03.00.
Jag varken förnekar eller erkänner, jag vet inte. Vi tog upp XXXXX hit för att hon skulle jobbaHar tagit mig den konstärliga friheten att avmaskera vissa överstrykningar, dessa är markerade med *.
på *M0n1kas* café. Vi köpte biljetten och hon kom hem till oss med vin, choklad och ost. Vi
hade gjort mat och vi satte oss och käkade. Vi drack ca tre flaskor på fyra personer, YYYYYY
drack inte så mycket då han nyligen varit sjuk, Jag var inte nykter men heller inte full. Jag
tycker att jag kommer ihåg situationen bra. Det var likadant med XXXXXX, jag upplevde henne
varken mer eller mindre berusad än oss andra, Efter middagen gick vi och la oss kanske runt
tolv.
Lite senare vaknade jag för att gå på toaletten. Jag såg då i rummet som XXXXXX sov i att hon
rörde sig i sängen. Jag gick in och satte mig på sängkanten bredvid henne. Jag vet inte riktigt
vad vi sa men jag tror jag sade något som "sover du i den där tjocka tröjan?". Sedan började
vi kyssas och hon tog av sig den tjocka ylletröjan och vi fortsatte kyssas. Sedan tog hon av
sig jumpern och drog ner bh-banden och vände sin rygg mot mig så att jag kunde knäppa upp
den. Sedan åkte byxorna av och jag hjälpte till. Sedan började jag kyssa henne över brösten
och ner över magen och ner över skötet och även bak i rumpan då hon la sig lite på sidan.
Jag smekte henne också över skötet och tog in ett finger också i skötet. Jag frågade hela tiden
om det var skönt och det var det ju. Det kanske höll på ca 10-15 min och sedan gick vi ut och
rökte tillsammans. Vi känner varandra så jag tycker det är konstigt att hon inte sa att
hon inte ville.
Hur hjälpte du till med byxorna?
Hon började själv ta av sig byxorna och jag hjälpte till på slutet nere vid fötterna.
Hade hon trosor?
Ja, de åkte av samtidigt som hon tog av sig byxorna.
Hur visste du att hon tyckte det var skönt?
På sättet hon lät och på hela situationen. Sånt märker man ju. Jag frågade "Är det skönt?" vid
flera tillfällen och hon svarade "mmm". Det var liksom inga problem. Hon var med på det.
Sa hon något?
Nej inte vad jag kommer ihåg. Jag frågade om vi skulle gå in till *M0n1ka* men då sa hon nej.
Hur rörde hon på sig när du skulle gå till toaletten?
Hon snurrade runt i sängen liksom.
Var dörren öppen?
Ja den var öppen.
Vad hade du på dig vi tillfället?
Bara en blå morgonrock.
Hade du den på dig hela tiden?
Nej, jag tog av mig den någonstans under tiden jag slickade henne.
Gjorde hon något på dig?
Nej, förutom att kyssas då.
Fick du någon utlösning?
Nej.
Hur kom det sig att ni gick ut och rökte?
Det var hennes initiativ. Jag hade slutat slicka då.
Varför hade du slutat?
Det var liksom ingen spänning längre då hon sa nej till att gå in till *M0n1ka*. Så jag slutade
efter en stund.
Hur länge var ni ute på balkongen?
Det var bara en kort stund. Jag gick in innan henne och lade mig igen hos *M0n1ka* i
vardagsrummet. Vi sa inte så mycket, jag sa väl något som "God natt, ses imorgon".
Vilket rum sov XXXXXX i?
I ?????? rum. Det ligger vid toaletten vid toaletten så när jag kom från vardagsrummet så såg jag in där.
Hörde du någon gång XXXXXX säga nej till dig?
Nej, inte alls. Bara när hon svarade på min fråga om att gå in till *M0n1ka*.
Har du någon aning om varför XXXXXX har anmält dig?
Jag vet inte om hon ändrat sig eller kanske känner någon ånger för ??????. Jag vet inte
Hur har er relation tidigare varit?
Hon jobbade hos oss ett år för ca två år sedan och sen var hon borta ett år och jobbade och nu skulle hon jobba i helgen hos oss.
Har ni kyssts någon gång tidigare?
Nej, det har vi inte.
Gör du anspråk på mobiltelefonen BG106760-9 eller den blå morgonrocken?
Ja, på båda
*Gl3nn* informeras om förenklad delgivning gällande beslag.
Uppläst och godkänt.
/Provokatör
Citat:
Del tre av min analys som även den ska läsas på stor skärm.
Ganska samstämmiga uppgifter iaf så skiljer sig inte innebörden. GS vill få med JB till sitt eget sovrum, alltså gör han detta med sin frus goda minne. MA och JB kanske pratat om detta innan. GS propsar men JB avböjer. Han gör nog detta då han bedömer att hon är tillräckligt 'uppmjukad' men utan resultat. Tjat? Ja. Brottsligt? Nej.
Han gillar tydligen lite smisksex vilket han försöker få med henne på det är tydligt. Här går versionerna isär i tolkningarna, försvaret har utelämnat stora delar av tjatet. Många NEJ och mycket tjat från GS men inget som styrker brott så länge han inte går över i handling.
Här ligger han förmodligen och 'pillar' på henne och undrar om han får knulla båda samtigt men märker att det är hon inte intresserad av då ändrar han sig och bedyrar att han bara vill knulla JB. Han försöker få tillåtelse att slicka henne vilket hon avböjer, det kan vara så att hon tycker att 'pilla' går bra men inget mer. Jag kan tycka att han är en riktigt tjatgubbe men kan inte utläsa att inte får fingerpulla henne men jag kan heller inte utläsa att han får det.
Här hettar det till under 7 minuter att han gillar smisksex är nu bekräftat, han upprepar frågan om han får slicka, vi vet inte vad hon svarar, hon kan ha sagt ja. Polisen skirver, Ahh , Mm, Mm, Mm, Mm, Mm, Ahh Ah. JB slår samtidigt GS i ansiktet 6 gånger på hans uppmaning. Det räcker nu kan betyda att hon har kommit eller är nära att komma, att hon inte är med på noterna i denna del har jag mycket svårt att utläsa. Försvaret uppger ett Aj AJ medan polisen tolkar det som ett Ahh Ah, nåja det är konstaterat på SÖS att hon helt saknar skador efter händelsen. Brott kan inte styrkas
/Provokatör
Kod:
DEL 13 POLISEN FÖRSVARET 21:28 G: Ska jag gå och lägga mig? 21:26 G: Ska jag gå och lägga mig? J: Ja 21:27 J: Mm G: Ska du inte komma till min säng? 21:32 G: Kan inte du komma till min säng? J: Nähe 21:33 J: Nej G: Jo 21:33 G: Jo J: Nähe 21:33 G: Nej G: Jo ----------- J: Nej -----------
Ganska samstämmiga uppgifter iaf så skiljer sig inte innebörden. GS vill få med JB till sitt eget sovrum, alltså gör han detta med sin frus goda minne. MA och JB kanske pratat om detta innan. GS propsar men JB avböjer. Han gör nog detta då han bedömer att hon är tillräckligt 'uppmjukad' men utan resultat. Tjat? Ja. Brottsligt? Nej.
Kod:
DEL 14 POLISEN FÖRSVARET G: Skulle älska slå lite på dig? 21:38 G: Älskar att slå lite på dig J: Nej, det vill jag inte 21:42 J: Nej jag vill inte. Nej jag vill inte G: Du gillar inte det 21:45 G: Nej du gör inte det? G: Jo ---------- J: Nej ---------- G: ****** ---------- J: Nej tack ---------- G: Jag hör vad du säger 21:53 G: Jag vill höra hur du säger G: Får jag pilla på dig, ---------- G: Du ligger i mitten? 22:00 G: Bara ligger i mitten J: Nej ----------
Han gillar tydligen lite smisksex vilket han försöker få med henne på det är tydligt. Här går versionerna isär i tolkningarna, försvaret har utelämnat stora delar av tjatet. Många NEJ och mycket tjat från GS men inget som styrker brott så länge han inte går över i handling.
Kod:
DEL 15 POLISEN FÖRSVARET 22:11 G: Kan jag knulla er samtidigt? --------- --------- 23:08 G: Jag vill bara knulla dig 23:10 G: Du är så fin 23:13 G: Du e så fin 23:33 G: Får jag slicka dig lite? 23:31 G: Får jag slicka lite? J: Nej 23:33 J: Nej G: Inte? 23:34 G: Inte? J: Nej 23:34 J: Nej G: Varför då, bara lite --------- G: ****** ---------
Här ligger han förmodligen och 'pillar' på henne och undrar om han får knulla båda samtigt men märker att det är hon inte intresserad av då ändrar han sig och bedyrar att han bara vill knulla JB. Han försöker få tillåtelse att slicka henne vilket hon avböjer, det kan vara så att hon tycker att 'pilla' går bra men inget mer. Jag kan tycka att han är en riktigt tjatgubbe men kan inte utläsa att inte får fingerpulla henne men jag kan heller inte utläsa att han får det.
Kod:
DEL 16 POLISEN FÖRSVARET ----------- 23:46 G: Får jag slicka lite nu? 24:01 J: ****** ----------- 24:15 G: Gud så skönt ----------- TVÅ MINUTER TYSTNAD--------------------------------- 26:19 J: Ahh ----------- ----------- 26:37 G: Hjälp mig. Ett slag på kinden 26:38 G: ****** ----------- 26:46 G: Mm ----------- G: Mm ----------- 26:58 G: Mm ----------- ----------- 27:01 J slår GS på kinden ----------- 27:03 J slår GS på kinden ----------- 27:04 J slår GS på kinden ----------- 27:12 J slår GS på kinden ----------- 27:14 J slår GS på kinden ----------- 27:15 J slår GS på kinden 27:04: G: Mm ----------- G: Mm ----------- 30:17 J: Det räcker nu ----------- J: Det räcker ----------- 30:34 J: Ahh Ah 30:34 J: Aj Aj
Här hettar det till under 7 minuter att han gillar smisksex är nu bekräftat, han upprepar frågan om han får slicka, vi vet inte vad hon svarar, hon kan ha sagt ja. Polisen skirver, Ahh , Mm, Mm, Mm, Mm, Mm, Ahh Ah. JB slår samtidigt GS i ansiktet 6 gånger på hans uppmaning. Det räcker nu kan betyda att hon har kommit eller är nära att komma, att hon inte är med på noterna i denna del har jag mycket svårt att utläsa. Försvaret uppger ett Aj AJ medan polisen tolkar det som ett Ahh Ah, nåja det är konstaterat på SÖS att hon helt saknar skador efter händelsen. Brott kan inte styrkas
/Provokatör
Vad blir din analys om du sätter transkriptionen i relation med GS tidigare utsaga?