2010-01-30, 22:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
När jag säger tio gånger större ungefär så menar jag givetvis till befolkningen
Citera
2010-01-30, 23:43
Medlem
Sadgasms avatar
Döda fanskapen då
Citera
2010-01-31, 00:02
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgasm
Döda fanskapen då
Skulle definitivt skada Sveriges ekonomi kraftigt och dessutom snabbt. Oavsett politiska åsikter eller tillhörigheter så inser man nog en sak.
Idioter ska vara inlåsta utan internetacess, ska kontakta din läkare.
Citera
2010-01-31, 03:11
Medlem
fredd4ns avatar
Leve monarkin!
Citera
2010-01-31, 03:57
Bannlyst
Jag ser inget syfte i att avskaffa vår monarki. Säga vad man vill om kungafamiljen och dess låga intellektsnivå, men det är ändock viktigt att bevara "traditionella seder" och dylikt. Frågan man skall ställa sig är väl snarare på vilket sätt landet skulle bli bättre utan monarkin?
Citera
2010-01-31, 03:59
Bannlyst
Jag hade gärna sett ett avskaffande av arvsmonarkin och en återgång till småkungadömen som styrs av s.k. stormän eller krigsherrar. Självklart skulle jag vara en av dessa. (Helst vill jag ha Göteborg och norra Halland.)
Citera
2010-01-31, 06:55
Medlem
Det finns alltså inget som talar för att monarkin ger Sverige något stort PR-värde, mer än att alla royalister gärna vill tro att så är fallet. Att många tusen turister per år besöker slottet säger inte så mycket, många tusen per år besöker ju även Liseberg.

Att vi inte skulle tjäna något rent ekonomiskt på att avskaffa monarikin må vara sant just i denna stund, med den vänlige CG16 på tronen. Men om en framtida monark börjar bete sig som ett svin och säga dumheter som retar upp allt och alla kan det fortgå i decennier och göra landets anseende stor skada utan att någon lagligen kan sätta stopp för det. DET är faran med att inte ha demokratiskt valda representanter.
Citera
2010-01-31, 08:38
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Men om en framtida monark börjar bete sig som ett svin och säga dumheter som retar upp allt och alla kan det fortgå i decennier och göra landets anseende stor skada utan att någon lagligen kan sätta stopp för det. DET är faran med att inte ha demokratiskt valda representanter.

Kungafamiljen består av väluppfostrade ungar som vet sin plats och hur man bör bete sig som svenska representanter. Är betydligt mer osäker på att våra demokratiskt valda ledamöter beter sig som folk. Riksdagen är ju en formidabel samling av pladdrare som drar nationen i smutsen vid varje tillfälle de får.
Citera
2010-01-31, 08:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Det finns alltså inget som talar för att monarkin ger Sverige något stort PR-värde, mer än att alla royalister gärna vill tro att så är fallet. Att många tusen turister per år besöker slottet säger inte så mycket, många tusen per år besöker ju även Liseberg.

Att vi inte skulle tjäna något rent ekonomiskt på att avskaffa monarikin må vara sant just i denna stund, med den vänlige CG16 på tronen. Men om en framtida monark börjar bete sig som ett svin och säga dumheter som retar upp allt och alla kan det fortgå i decennier och göra landets anseende stor skada utan att någon lagligen kan sätta stopp för det. DET är faran med att inte ha demokratiskt valda representanter.

Då byter vi helt sonika monark - men vi avskaffar inte monarkin. Så har vi alltid gjort i Sverige.
Citera
2010-01-31, 08:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priosfei
Jag ser inget syfte i att avskaffa vår monarki. Säga vad man vill om kungafamiljen och dess låga intellektsnivå, men det är ändock viktigt att bevara "traditionella seder" och dylikt. Frågan man skall ställa sig är väl snarare på vilket sätt landet skulle bli bättre utan monarkin?

Vänstern har planterat ett illasinnat rykte att kungen skulle vara ointelligent. Det är naturligtvis inte sant, ty då hade han inte lyckats stärka monarkins ställning som han har gjort.

I alla händelser har ingen kunnat plantera ett likartat rykte om kronprinsessan, så Sverige har att se fram emot en intellektuell förbättring på tronen i sinom tid - även ryktesvägen. Det är kanske detta republikanerna är så rädda för.
Citera
2010-01-31, 08:50
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vänstern har planterat ett illasinnat rykte att kungen skulle vara ointelligent. Det är naturligtvis inte sant, ty då hade han inte lyckats stärka monarkins ställning som han har gjort.

I alla händelser har ingen kunnat plantera ett likartat rykte om kronprinsessan, så Sverige har att se fram emot en intellektuell förbättring på tronen i sinom tid - även ryktesvägen. Det är kanske detta republikanerna är så rädda för.

Vår monark lider av dyslexi. Denna ärftliga åkomma är ju inget tecken på bristande intelligens men tagits som intäkt av mörkrets krafter för att baktala vår kung.
Citera
2010-01-31, 09:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Vår monark lider av dyslexi. Denna ärftliga åkomma är ju inget tecken på bristande intelligens men tagits som intäkt av mörkrets krafter för att baktala vår kung.

Just så. Fienden försitter inga möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in