2009-11-02, 07:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Precis...

Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
En god sammanfattning.

Det är ju just det principiella man kan/bör vända sig emot. Att räkna ut huruvida Sverige som nation tjänar ekonomiskt på att vår statschef tilldelats sin post genom arv är således ganska ointressant iom att frågan ligger på ett mer principiellt plan. I sammanhanget är det ändå summor som är ganska obetydliga, då rikets statsbudget är massiv.

...min mening. Detta är en värderingsfråga, och mina värderingar säger mig att monarkin är att föredra, men jag inser att andra kommer till andra slutsatser. Men en ekonomisk fråga är det egentligen inte fråga om.

Citat:
Förväntar du dig föresten FnurrHa, att någon skall ta dig på allvar när du "kryddar" dina inlägg med alla dessa smileys och understrykningar? Det ser ju nästan ut som att 'Död och Återfödd' från paranormal-forumet kastat sig in i monarkidebatten. Du gör nog den republikanska rörelsen en björntjänst genom att raljera på det där viset.

Så jag "hjälper till" genom att se till att han får anledning att göra det ofta...
Citera
2009-11-02, 12:27
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...dumheter och påhitt.
Skygglapparna består. Strixius verkar ej klara av vedertagna faktum

Mina "påhitt", enligt skenhelige Strixius:
Att knugens far var brunskjorta? Detta är vederlagt av bla Hubinette. Att Sibyllas far Karl Edvard var djupt involverad i nazisternas program för medicinska experiment med – och likvidering av – mentalt störda och fysiskt handikappade. Detta har flera vederlagt.
Att Knugen gör av med smått otroliga 1470 MegaWatth el på Drottningholm. Läs på sfv:s hemsida.

Börjar du få ett knäpp av Knuglig dyslexi?
Senast redigerad av FnurrHa 2009-11-02 kl. 12:37.
Citera
2009-11-02, 14:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Vad bra att...

Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Skygglapparna består. Strixius verkar ej klara av vedertagna faktum

Mina "påhitt", enligt skenhelige Strixius:
Att knugens far var brunskjorta? Detta är vederlagt av bla Hubinette. Att Sibyllas far Karl Edvard var djupt involverad i nazisternas program för medicinska experiment med – och likvidering av – mentalt störda och fysiskt handikappade. Detta har flera vederlagt.
Att Knugen gör av med smått otroliga 1470 MegaWatth el på Drottningholm. Läs på sfv:s hemsida.

Börjar du få ett knäpp av Knuglig dyslexi?

...Du just bevisade Din egen oförmåga och att Du är naiv och lättlurad. Tobias Hûbinette är tidigare dömd för diverse våldsbrott, och är tillfället polisanmäld för flera fall av förtal.

Detta är alltså Din källa? Pah!

Apropå dyslexi, så rekommenderar jag Dig att ta reda på vad ordet vederlägga betyder.http://sv.wiktionary.org/wiki/vederl%C3%A4gga

Eller kanske är Du bara obildad och litet, eh... långsam,
Citera
2009-11-02, 20:37
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...Du just bevisade Din egen oförmåga och att Du är naiv och lättlurad. Tobias Hûbinette är tidigare dömd för diverse våldsbrott, och är tillfället polisanmäld för flera fall av förtal.

Detta är alltså Din källa? Pah!

Apropå dyslexi, så rekommenderar jag Dig att ta reda på vad ordet vederlägga betyder.http://sv.wiktionary.org/wiki/vederl%C3%A4gga

Eller kanske är Du bara obildad och litet, eh... långsam,

En sådan blåögd Strixius! Har du tittat för mycket på info14?
Jag upprepar: Vad har jag hittat på?
Klarar du ej av att hitta argument?

Ps. Även Sylfan har ju nassar i arvet.
Citera
2009-11-02, 20:43
Bannlyst
Citat:

Du kom med argument om att kungen drar mycket el vilket han besvarade med att säga att en president gör samma sak.
Citera
2009-11-02, 20:51
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Du kom med argument om att kungen drar mycket el vilket han besvarade med att säga att en president gör samma sak.
Jag vet ej var du hittade ditt roliga svar. Men roligt var det.
Berätta för mig vilka presidenter som bor i 3 stycken gigantiska slott?
Citera
2009-11-02, 20:59
Bannlyst
Citat:
Jag vet ej var du hittade ditt roliga svar. Men roligt var det.
Berätta för mig vilka presidenter som bor i 3 stycken gigantiska slott?

Jag har aldrig sagt att någon president bor i 3 stycken gigantiska slott.´

Men om du vill att jag ska lista presidenter som har högre bostadskostnader så kan jag säkert räkna upp nån.
Senast redigerad av Grizly 2009-11-02 kl. 20:59. Anledning: gg
Citera
2009-11-02, 21:11
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att någon president bor i 3 stycken gigantiska slott.´

Men om du vill att jag ska lista presidenter som har högre bostadskostnader så kan jag säkert räkna upp nån.
Du bör kanske läsa tråden innan du går mer fel än du redan har gjort!
Enligt Strixius är våran knug en ambassadör för Miljön
Citera
2009-11-02, 21:17
Bannlyst
Citat:
Du bör kanske läsa tråden innan du går mer fel än du redan har gjort!
Enligt Strixius är våran knug en ambassadör för Miljön

Du får nog läsa rubriken för det är intlåst till en miljö fråga. Jag pratar om den ekonomiska aspekten.

Du får diskussionen om miljön med Strixius.
Senast redigerad av Grizly 2009-11-02 kl. 21:17. Anledning: gg
Citera
2009-11-02, 21:30
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Du får nog läsa rubriken för det är intlåst till en miljö fråga. Jag pratar om den ekonomiska aspekten.

Du får diskussionen om miljön med Strixius.

Du jag bryr mig varken om han tar hänsyn till miljön, eller om han har lågt socialbidrag. Monarkin skall bort, för det är en relik från 1800-talet som vi klarar oss utan.
Citera
2009-11-02, 21:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Om man...

Citat:

...använder Tobias Hübinette som källa, så är man mer än lovligt naiv.

Varför gå längre än till FB? https://www.flashback.org/showthread.php?t=526417
Citera
2009-11-02, 21:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Nej...

Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du jag bryr mig varken om han tar hänsyn till miljön, eller om han har lågt socialbidrag. Monarkin skall bort, för det är en relik från 1800-talet som vi klarar oss utan.

...det är fastmer en omistlig del av det svenska politiska systemet. man kan faktiskt göra det så enkelt att man kan säga att om man är för en stabil demokrati och rättsstat, så bör man vara monarkist. Har man motsatt uppfattning är republik att marknadsföra.

Den stabilitet som den representativa monarkin skapar är mycket viktig, särskilt i tider av stora upplevda förändringar. Att den är 1000-årig är inte en balstning utan en tillgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in