Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
jo, i och för sig är det folket som drar nytta av att jobben kommer hit. Men jag har bara svårt att tänka mig att företag flyttar hit jobb bara för att de tyckte att silvia var så sjukt trevlig på ett mingalparty. Mer troligt är att han redan hade bestämt sig för att flytta hit jobben, hade en pratstund med silvia om det när hon berättade hur bra sverige är och sedan skriver aftonbladet att hon har fixat 150 jobb.
Du är ganska ung, va?
Säg att du och jag hamnar på samma middagsbjudning, så sitter vi bredvid varandra och pratar. Du nämner att du har funderat på att köpa stuga. Jag berättar då om Åre, som du hört talas om men inte vet särskilt mycket om, och hur nattlivet är, åkningen och så vidare. Du blir nyfiken och kollar upp det, upptäcker att det verkar toppen för just dig och du köper en stuga där. Utan mig hade Åre varit en tom stuga rikare.
Det är mer troligt att det var så det gick till än att Silvia råkade prata med någon som av en slump precis innan bestämt sig för att skapa 150 arbetstillfällen i just Sverige.
Citat:
Till en annna topic, kungabröllopet. Det stog ju att det ska dra in från utlandet. att svenskar köper tårtor kan inte på något vis räknas till kungahusets räkning. Det som är intresant är hur många utländska turister det kommer hit.
Jo, att svenskar köper tårtor kan självklart räknas till kungahuset om det är så att det är just bröllopstårtan de köper. Det är nämligen inte bara de som hade köpt tårta i vilket fall som helst som köper den... För övrigt har till och med jag som inte ens bor i Sverige och är inlåst under tentatider två gånger varit med om "bröllopstårtan".