Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...tur att jag inte är något av detta.
1. Värderar inte tronföljaren efter finhet, eller hennes syster efter utseende. Förnekar det dock inte.
2. Värderar inte kungen efter hans trevlighet. Förnekar det dock inte.
3. Har sannolikt reflekterat över landets statsskick mer än de allra flesta, varför mina åsikter är väl underbygda.
Denna debatt har förts sedan 60-talet, och monarkin är ohotad. men Du menar nog inte debatt utan vulgärproaganda från vänster.
Uppdaterar min lista:
Min erfarenhet av rojalister är
fyra:
1. Gamla såssetanter (Hon är det finaste vi har, Victoria, och Madelään som är så söt)
2. Gamla förstoppade konservatister som tycker att kungen är en "skön prick" och hänvisar extra mycket till tradition.
3. Folk som aldrig reflekterat över landets statsskick (Utgör ca. 90% av alla som förespråkar monarki)
4.
Strix m/94, passar inte på någon av de ovan.
Kanske skall sluta med pajkastningen och bli seriös istället:
Menar du att debatten verkligen förts sedan 60-talet? Var då? Vartannat år kunde man höra att någon skäggig representant för kultureliten dök upp och pratade om republik. Det är först på senare år det verkligen har förts åtminstone ett litet embryo till debatt när republikanska föreningen har kampanjat litegrann. Är själv med i denna "klubb" (som har representanter från samtliga sju riksdagspartier och således inte är vulgopropagande från vänster) och fick utskick om att det var en kampanj på gång hösten -04, men efter Tsunamin var det inte läge att ta den...