Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-10-24, 12:49
  #97
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, varför? Varför vill man ha ett PanEuropa?
Det får du fråga Soros och våra politiker om.
Enligt vissa så vill Judarna att Europa ska mixas och ha en blandrasbefolkning, då Judarna anser att dessa får en lägre IQ. Och Judarna blir då härskarfolket över dessa, om det stämmer eller inte kan jag tyvärr inte säga nåt om.
Citera
2018-10-24, 13:00
  #98
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det får du fråga Soros och våra politiker om.
Enligt vissa så vill Judarna att Europa ska mixas och ha en blandrasbefolkning, då Judarna anser att dessa får en lägre IQ. Och Judarna blir då härskarfolket över dessa, om det stämmer eller inte kan jag tyvärr inte säga nåt om.

Du hör ju själv hur argumentet förirrar sej bort i konspirationernas dimmor, hoppas jag?

Min utgångspunkt är nog ändå att våra politiker, hur inkompetenta och ibland halvkorrumperade de än må vara, så har de nånstans en vilja att göra något bra, att göra så gott de kan och försöka göra samhället bättre. Inte sagt att de lyckas så ofta, men viljan tror jag finns där.

Jag är en anhängare av principen att de förklaringsmodeller som är enklast och som förklarar det som händer på ett någotsånär tillfyllest sätt är att föredra framför dolda agendor, konspirationer och rena påhitt.
Citera
2018-10-24, 13:14
  #99
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Varför tycker våra politiker att det är en bra idé?

Ett annat svar lika bra som något annat är "varför inte fast varför bry sig?". En massa människor har ju en massa sjuka ideer för sig. Det är inget konstigt i sig. Frågan är varför svenska folket hängt med och begått självmord på det gamla Sverige? Det gamla Sverige, det som fungerade.
Citera
2018-10-24, 13:20
  #100
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Den svenska politikerkåren är dels korrupt (Reinfeldt och Lööf framförallt) och för övrigt består den av utopister som inte har folkets bästa för ögonen. Det är hela tiden det där som är det farliga.

Psykopater och utopister har störst motivation att ta sig uppåt i hierarkierna. Ett politiskt system som inte filtrerar bort dem, eller förhindrar att de tillfälligt får gemensamma intressen med tunga väljargrupper som har ett ekonomiskt intresse av vägen mot utopin (inte av utopin själv), är sårbart.

Det var ett misstag med de abrupta utförsäljningarna av hyresrätter till underpriser tidigt 90-tal. Det bildades hux flux en röstmässigt betydande väljargrupp med ett ekonomiskt intresse av värdestegringar på bostäder, vilket sammanföll med utopisternas gränslösa fantasier, och beredde vägen för psykopater som Reinfeldt.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-10-24 kl. 13:28.
Citera
2018-10-24, 19:50
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Varför är politiker för invandring?

Det säger väl en del om det totala "misslyckandet"(?) när ett politikområde, som håller på att förändra ett helt land i grunden, fortfarande är ett monumentalt mysterium. Allt är kontraintuitivt och förefaller galet också när lång tid har passerat i jakten på förklaringar.
Citera
2018-10-25, 02:36
  #102
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det säger väl en del om det totala "misslyckandet"(?) när ett politikområde, som håller på att förändra ett helt land i grunden, fortfarande är ett monumentalt mysterium. Allt är kontraintuitivt och förefaller galet också när lång tid har passerat i jakten på förklaringar.

Nja, det följer inte nödvändigtvis. Dels är nog inte alla överens om beskrivningen "misslyckande" även om de flesta ser att det finns brister i integrationspolitiken.

Ett monumentalt mysterium vill jag inte heller kalla det, men ibland får jag samma känsla som i den gamla fabeln om mannen som tappat sina nycklar på gatan, men valde att leta under gatlyktan eftersom där var det ljust - trots att det inte var just där han tappat dem.

Vi kanske letar förklaringar där de inte finns. Därav denna tråd.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback