2011-04-09, 15:31
  #3601
Medlem
unsungs avatar
Flashbacks regelverk är inte föremål för debatt i denna forumdel, vidare inlägg på samma tema kommer inte att accepteras.
Åter till ämnet!


// moderator
Citera
2011-04-10, 21:41
  #3602
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Så skönt att det äntligen kommer en påläst motdebattör som läst Simone Veil och kan redogöra för hennes vittnesmål. Emotser ett utförligt svar på Faurissons analys och kommentar på CODOH, vilken jag tidigare sammanfattat.

Oj. Den "sammanfattningen" har jag missat. Var den över en mening lång? Fanns där länk?

I inlägg 3590 bad du om ett trovärdigt vittne. I inlägg 3591 hänvisade jag dig till Simone Veils Une Vie från 2007. I stället för att läsa henne tramsar du på om bannlysning... (!) av alla dåliga argument (inlägg 3598). Varför inte börja veckan i positiv anda och knata i väg till biblioteket?
__________________
Senast redigerad av farbror Sven 2011-04-10 kl. 21:55.
Citera
2011-04-13, 19:05
  #3603
Medlem
Har ni hört talas om Denis Avey, mannen som bröt sig in i Auschwitz (The Man Who Broke Into Auschwitz), för att kunna vittna om Förintelsen? :

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&biw=1021&bih=626&q=denis+avery+au schwitz&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&rlz=1R2ADRA_s vSE397&aq=f&aqi=&aql=&oq=denis+avery+auschwitz&fp= 5625320abf0d90c4

Varför bröt han sig in?

Citat:
[...]I went in there to find out the truth, so I could tell everybody about the horrors of the Nazi regime.
http://en.wikipedia.org/wiki/Denis_Avey

Sen höll han tyst i 60 år - varför?

Citat:
[...]I was so traumatised at my whole experience of the Auschwitz camps it took me 60 years to be able to recount the horrors I saw."[9]

Varken hans mor, nuvarande fru eller hans styvdotter fick veta:

Citat:
Avey kept these traumatic events about his wartime past a complete secret from everyone, including his mother, his present wife, and also his step-daughter. "I knew there was something," said his wife, Audrey. "Naturally, you ask questions. But I never got an answer."

Citat:
He suffered from Post Traumatic Stress Disorder when he came back from the war and has only recently been able to speak about what he did and what he saw.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8382457.stm

Vad gav honom förmågan att minnas/berätta?

.....kosing?

Citat:
He first began disclosing these events seven years ago when invited to appear on the BBC to talk about war pensions.

Nån på BBC kanske tipsade om vad en Ernst Lobethall berättat om för Shoah Foundation 1995? :

Citat:
In 1995, Ernst Lobethall gave his testimony as a survivor of “The Holocaust” to the Survivors of the Shoah Foundation for their video library, as thousands of others have done. In it, he had some words to say about a British soldier he met while interned at Auschwitz III (Monowitz) who had done him a favor.
http://carolynyeager.com/Denis%20Avey_Righteous.htm

Avey började berätta för sju år sen....

Men då var Ernst Lobethall död.

Citat:
'Ginger'
Sadly, the emotional reunion came too late for Ernst - later Ernie - who died never even knowing the real name of the soldier who he says helped him survive Auschwitz.
But before he died Mr Lobethall recorded his survival story on video for the Shoah Foundation, which video the testimonies of Holocaust survivors and witnesses. In it he spoke of his friendship with a British soldier in Auschwitz who he simply called "Ginger". It was Denis.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8382457.stm

Det måste ha varit Denis:

Citat:
“I had a shock of red hair and a temperament to match.”
http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/the_way_we_live/article7039572.ece

Citat:
It was Denis.

Man kommer att tänka på Laura (Grabowski) och hennes Benny (Wilkomirskli):

Citat:
He's my Binji, that's all I know!


Citat:
"He's my Binji, that's all I know" she said.33
33. The New York Times, Dec. 29, 1999, p. E5. [See also: "Holocaust Survivor Memoir Exposed as Fraud," The Journal of Historical Review, Sept.-Oct. 1998, pp. 15-16.]
http://www.heretical.com/miscella/butz2.html

Citat:
Laura Grabowski claimed she and Wilkomirski were both child survivor of the Auschwitz-Birkenau and were experimented on by the infamous Dr. Mengele. She claimed that she was liberated from this camp, brought to the US after World War II and adopted by a Gentile couple at the age of nine or ten.
http://www.virginiakapic.nl/main/index.php/hebrews-133-remember-those-who-are-in-prison/308-holocaust-writers-turn-out-to-be-scam-artists-

Ingen av dom var judar, visade det sig.

Eller bröt dom sig in i Auschwitz-Birkenau dom också?

Forts följer
Citera
2011-04-13, 19:14
  #3604
Medlem
forts

Här är en annan version om den långa tystnaden:

Citat:
After surviving the camp and the ‘death march’ at the end of the war, Mr Avey tried to tell the army about his experiences. But when army officials showed little interest in what he said he gave up and kept silent for 60 years.
http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=3842

Han gav upp, när ingen ville lyssna.

Men man lyssnade på Charlie Coward, som vittnade i rättegångar fram till 1967:

Citat:
After the war Charlie Coward testified at the Nuremburg IG Farben war crimes tribunal, and his affidavit is registered as document ni-11696, prosecution exhibit No. 1462.
His testimony ensured that the civilian contractors could not be excused their dreadful part in this savage Auschwitz death factory enterprise. “I discussed the gas chambers with German civilians. I never heard of any of the German foremen who protested against the gassing. The others were in favour of gassing – provided it was for Jews.
‘They looked upon killing Jews as killing vermin. We were not permitted to talk to the inmates but managed to do so anyway. I was told by quite a number of inmates that if they were sick for more than five days, they would be sent to the gas chambers.
‘One foreman boasted about having seen Jews arrive for gassing, 100 to the railway wagon, standing because there was not enough room to sit down. It was too much trouble to take the inmates out, so a gas pipe was put into the wagon. He also told us about the Jews walking into the gas chambers.’
In 1961 he was an expert witness at the trial of Adolf Eichmann, who had been in charge of the extermination of the Jews, in Tel Aviv and he continued to attend Soviet war crimes trials as a prosecution witness until 1967.
http://www.mqmagazine.co.uk/issue-17/p-48.php

Har han passat på att sno lite från "the Count of Auschwitz"...?

http://www.google.se/#q=charles+coward+auschwitz&hl=sv&biw=1021&bih=626 &rlz=1R2ADRA_svSE397&prmd=ivnso&ei=dYahTbXCEMyUswb SxaSBAg&start=40&sa=N&fp=5625320abf0d90c4

Här är en färsk kommentar från Avey's (?) literary agent:

Citat:
It has been suggested on-line that Denis in some way 'stole' the story of the actions of another POW. Charles Coward. The reason this man was not mentioned in the book is simply that Denis did not wish to speak ill of the dead but there is ample convincing evidence to make me and others sure that Denis' version of what he did is accurate and his own.

When I talked about the book when Hodder acquired it I said that his life was as exciting as Andy McNab's thrillers. The difference is that Denis' is a work of non-fiction and I believe him 100%. He is a man of honour, courage and probity and I find it very sad that the reaction of some people is immediately to try to undermine and belittle the facts of his life. What possible motivation would there be for a man of 93 who has never talked previously about what he did in the war, and now only because he was interviewed in depth for a piece about WW2 compensation, to lie? Anyone who seriously wishes to challenge the authenticity of the man simply has to meet him to be convinced of his honesty.

posted by JANE April 04, 2011 2:58 PM comments (0)


http://www.janeturnbull.co.uk/news/news.php?entry_id=1301925530&title=the-man-who-broke-into-auschwitz

Ezzelino har förstås postat en länk om inbrytaren redan för ett o ett halvt år sen

https://www.flashback.org/sp20068615

Citat:
When millions would have done anything to get out, Mr Avey repeatedly smuggled himself into the camp.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8382457.stm

Shoah Foundation påpekar också det unika:

Citat:
While most inmates were concerned with getting out, Avey was trying to get in to the death camp to find out about the conditions.
http://www.neatorama.com/tag/shoah-foundation/

En kommentar från bbc.co.uk-länken ovan:

Citat:
This is an incredible story of courage, dignity - and humanity. thank you for sharing it! Denis Avery is an example for all of us - an inspiration. We have much to learn from him. this story made me cry. My love to all those involved in producing this story.
roberta oster sachs, richmond, VA USA

Deborah Lipstadt skulle säkert hålla med:

Citat:
"Deborah Lipstadt, author of the anti-revisionist polemic Denying the Holocaust, has assigned [Binjamin Wilkormiski's book] Fragments in her Emory University class on Holocaust memoirs. When confronted with evidence that it is a fraud [the author spent the war in comfort in Switzerland, not Auschwitz, and was not even a Jew], she commented that the new revelations 'might complicate matters somewhat, but [the work] is still powerful.'" --


http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/docs/fake/WA_SundayTimes_301004.html

Det starka är det sköna värt....

forts följer
Citera
2011-04-13, 20:03
  #3605
Medlem
forts II:

Wikipediaartikel om Avey ger bra länkar:

Citat:
He came to public attention for his claim that he smuggled himself into Auschwitz III, as described in his book The Man who Broke into Auschwitz (2011). This claim has since been widely questioned.
http://en.wikipedia.org/wiki/Denis_Avey

Här nämns hans fångläger, Auschwitz III (Monowitz), som han tydligen måste smuggla sig vidare från (efter att ha smugglat sig into Auschwitz III, enl ovan), för att se förbrytelserna med egna ögon ("witness...for himself") :

Citat:
Denis Avey, 92, was captured during the Second World War and sent to the IG Farben plant, known as Auschwitz III, where the deadly gas was produced. But when Mr Avey was told about the mass killings and smelled the horrendous stench from nearby crematoriums he vowed to witness the atrocities for himself.
The brave soldier bribed guards with cigarettes and swapped uniforms with a Dutch Jew who was roughly the same height. With the risk of almost certain death, he broke into the deadly camp and witnessed for himself the ‘vaguely human’ corpses piling up each day.

http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=3842

Han sändes till Auschwitz III, varfrån han bröt sig in i Birkenau, efter att ha känt stanken från krematorierna där massmorden skedde...

Här är en ett år gammal kritisk kommentar till en tidningsartikel:

Citat:
news article published by the Times Online on February 25, 2010.
https://furtherglory.wordpress.com/tag/monowitz/

Här är google-träffar för:

Citat:
Auschwitz III "where the deadly gas was produced"...

....en rubrik som bara tycks vara i bruk i samband med Avey:

http://www.google.se/search?hl=sv&lr=&biw=1004&bih=626&rlz=1R2ADRA_svSE 397&as_qdr=all&q=Auschwitz+III+%22where+the+deadly +gas+was+produced%22&btnG=S%C3%B6k&aq=f&aqi=&aql=& oq=

...men jag kan inte hitta nån kommentar till uppgiften att Auschwitz III (Monowitz) var där "the deadly gas" (Zyklon B?) "was produced".

Kanske det bara är en journalistisk konjektur av IG Farbens produktsortiment och dess användningsområde?

Citat:
I den polska orten Monowitz, uppfördes ett arbetsläger åt den tyska industrikoncernen IG Farben, kallat Auschwitz III. IG Farben tillverkade insektsbekämpningsmedlet Zyklon B som användes i Auschwitz-Birkenau. I Monowitz försökte arbetarna på syntetisk väg framställa gummi och olja, två varor som det blev stor brist på mot slutet av andra världskriget.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Monowitz

..................

Man tänker osökt på Kurt Gerstein, a k a Guds Spion, som gick med i SS för att spionera på massmördarna - och vad kan vara effektivare täckmantel än att leverera Zyklon B åt dom?

Citat:
Guds spion: Kurt Gerstein – offer, modstandsmand, gerningsmand eller lidt af dem alle?
[...]
Det blev Gersteins opgave at sørge for leveringen af Zyklon B til Auschwitz.

http://www.folkedrab.dk/sw52702.asp

Eller varför inte Filip Müller, som uthärdade tre år som Sonderkommando (och hindrades begå självmord) för att kunna vittna om de miljoner judar han hjälpte tyskarna att avliva?

Citat:
At one point, seeing a group of his Czech countrymen go into the gas chamber while singing the Hatikvah and the Czech national anthem, Müller decided to die with them because he felt that there is no reason for him to live any longer. He had also learned a few days previously that the resistance had decided to postpone the uprising yet again. However, a girl named Jana saw him and pushed him out of the chamber, telling him he needed to live to tell the story of what happened to the Jews.
http://resources.ushmm.org/film/display/detail.php?file_num=4745

Som nån skriver efter att läst om "Ginger", inbrytarspionen:

Citat:
Such stories re-ignite hope in the power of humans rising above their existing condition and empathizing with fellow men. We're one at the end of the day, and no amount of genetics or melanin can change that. A refreshing and uplifting read.
Sam Wanjere, Naiobi, Kenya

Och spelar det då nån roll om inte allt stämmer till punkt och pricka?

Stanken från krematorierna, och sånt...?

Som når folk som jobbar i en gummifabrik (!!!), kilometervis därifrån?

Citat:
This was Auschwitz III-Monowitz. An order was shouted and I pulled myself upright like the rest. We had to look like we could work another day. They were already pulling someone from the line. No begging, no pleading or protest – he was too weak. He would be on the lorry to Birkenau before long.

The sweet, ghastly smell of the distant crematoria swept across the site.
http://www.telegraph.co.uk/culture/books/8391302/Denis-Avey-The-Man-Who-Broke-Into-Auschwitz.html

Citat:
The term Auschwitz-Birkenau, which was not used when Avey was a prisoner at Monowitz, is a name that is used today to mean both the Auschwitz main camp and the Birkenau death camp, which are two separate entities that are a distance of 3 kilometers from each other.
http://www.scrapbookpages.com/auschwitzscrapbook/history/articles/DenisAvey.html

Citat:
Discussion:
Imagine what it must have been like to sneak into somewhere like Aushwitz. Discuss in your group what you would have done in that situation.

Jesus:
The Bible tells us that Jesus did exactly what Denis did. He chose to put himself in a dangerous situation and swap places with those who were going to die. But unlike Denis, Jesus actually died on our behalf.

http://www.jonjolly.com/take-my-place/

Bibeln berättar också att Jesus fick all makt himmelen och på jorden när han gjort exakt vad Denis gjorde.

Vad fick Denis betala sin spökskrivare?
Citera
2011-04-25, 00:47
  #3606
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Troligare är att det är den uppenbart okunniga artikelförfattaren Astrid Adelgren som formulerat detta.
Hon väjer ju också de helt felaktiga benämningarna "Västtyskland" och "Östtyskland".

Ja så måste det ligga till grund

Du knäckte koden Månsan.
Lea Gleitman..
Citera
2011-04-28, 00:00
  #3607
Medlem
Min googlesökning på Denis Avey från den 2011-04-13 (se ovan)...

http://www.google.se/#hl=sv&source=h...25320abf0d90c4

...missade tydligen en senare (nr 3 i ordningen) tråd på forum.codoh :

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=6458

Där finns intressanta kommentarer och länkar.

.....................


Citat:
[...]I went in there to find out the truth, so I could tell everybody about the horrors of the Nazi regime.
http://en.wikipedia.org/wiki/Denis_Avey


Man kan, om man så vill, göra en jämförelse med en annan "inbrytare" och dennes metoder to find out the truth:

Citat:
In 1988, Leuchter traveled to several sites of structures identified as gas chambers, where, although he did not have permission to do so, he collected samples from walls, ceilings and floors, using a chisel and hammer to chip and scrape off pieces of the masonry.[2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fred_A._Leuchter


Citat:
I would have to pay for this crime. While I innocently told the truth in Toronto, plans were made, and subsequently implemented, for a major effort to destroy me. If I could be destroyed and discredited — so the reasoning went — no one would accept my professional findings, no matter how truthful.[27]

Men Errol Morris´ dokumentär om Mr Death kom till hans räddning, med ironin som slog bakut!

http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Death:_The_Rise_and_Fall_of_Fred_A._Leuchter,_ Jr.

Madagascar skrev i Filmtips-tråden:

Citat:
Jag har sett Mr Death. Mycket bra. Intressant porträtt av honom och den belyser även lite av mentaliteten i den revisiosinstiska rörelsen. Den gav ett balanserat och trovärdigt intryck. Den var inte propagandistisk.
https://www.flashback.org/sp30270252

Ni kan ju läsa vidare där,om ni vill...
Citera
2011-05-19, 23:30
  #3608
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Höss lyckades få det till en miljon extra mördade, han påstod att man samlade fett från öppna kremeringar (nonsens), att arbetarna i krematorierna tuggade på mellanmål medan de hanterade lik i ett rum med dödlig gas, etc. Gersteins vittnesmål innehåller så mycket nonsens att det kan avfärdas direkt: förutom omöjligt många personer (15-32) per kvadratmeter i kammarna, skriver Michael Tregenza:
Siffror hit och dit kan variera och feluppskattas.
Detaljerna om fett kan jag inte uttala mig om, men misstankarna om dess felaktighet räcker ändå inte långt för att förkasta den traditionella synen på historien.
Citat:
Pery Broad, Elie Wiesel, Rudolf Vrba, Filip Müller
Dessa har inte blivit "avslöjade som lögnare".
Citat:
Moshe Peer...
Misstankar om att han skulle ha ljugit, räcker inte för att bortförklara övriga vittnesmål, och övrig bevisning.
Citat:
Och som du säkert känner till men kanske inte låtsas om (?) har deras fantasifulla vittnesmål sågats ordentligt både i böcker, på diverse websidor och i trådar här på FB.
Jag känner mycket väl till att varenda vittnesmål och dokument rörandes folkmordet på judarna har "sågats" på detta delforum. Och som jag har sagt tidigare, så består merparten av dessa "sågningar" att man automatiskt klassar dokumentation som falsk och vittnesmål som lögner, även fast man inte kan belägga detta. Inte mycket till vetenskap alltså.
Citera
2011-05-19, 23:52
  #3609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Siffror hit och dit kan variera och feluppskattas.
Detaljerna om fett kan jag inte uttala mig om, men misstankarna om dess felaktighet räcker ändå inte långt för att förkasta den traditionella synen på historien.
Om du är kommendant för ett koncentrationsläger där människor massmördas på industriell väg överdriver du knappast antalet offer med en miljon.

Nej, jag misstänker att tusen felaktiga "detaljer" - som har använts som källor och bevis i rättegångar och historieböcker - inte räcker för att du ska ändra på din historiesyn.

Citat:
Dessa har inte blivit "avslöjade som lögnare".
Jo. Har du inte granskat deras vittnesmål?

Citat:
Misstankar om att han skulle ha ljugit, räcker inte för att bortförklara övriga vittnesmål, och övrig bevisning.
Det är på inget sätt misstankar att han ljög, han ska ha överlevt flera gasningar i Belsens icke-existerande gaskammare.

Citat:
Jag känner mycket väl till att varenda vittnesmål och dokument rörandes folkmordet på judarna har "sågats" på detta delforum. Och som jag har sagt tidigare, så består merparten av dessa "sågningar" att man automatiskt klassar dokumentation som falsk och vittnesmål som lögner, även fast man inte kan belägga detta. Inte mycket till vetenskap alltså.
Nej, man påstår verkligen inte det utan belägg, utan man påpekar omöjligheter, överdrifter, motsägelser. Sådant som sänker trovärdigheten.
Citera
2011-05-20, 00:10
  #3610
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
tusen felaktiga "detaljer" - som har använts som källor och bevis i rättegångar och historieböcker
Påhitt av dig.
Citat:
Jo.
Jag känner inte till någon "lögn" i deras vittnesmål.
Citat:
man påpekar omöjligheter
Nej, några omöjligheter har ni inte påpekat.
"Kritiken" ligger på denna nivå:
Man kan inte hitta ett hål i en söndersprängd byggnad, (Krema II), alltså kan den inte ha varit gaskammare.
Rudolf Vrba, hette egentligen Rosenberg, "alltså ljög han i sina memoarer."

Att sedan Himmler sa att "vi utrotar judarna" och Goebbels skrev att "omkring 60 % måste likvideras", väljer "revisionisterna" att negligera.

Det som verkligen är omöjligt, är att tyskarna inte skulle bestrida det deras nation "felaktigt" har anklagats för.
Citera
2011-05-20, 01:11
  #3611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag känner inte till någon "lögn" i deras vittnesmål.
Broad lyckades få antalet mördade i Auschwitz till 2-3 miljoner. Det kunde han knappast ha gjort om han inte vidarebefordrade den heltokiga siffran från Sovjet som senare reviderades. Han kom dessutom med en extremt detaljerad beskrivning av gasningsprocessen, inifrån krematoriet, men efteråt har han istället sagt:
Citat:
I myself never participated during gassing in the small crematory in
Auschwitz. Only once could I watch a gassing procedure from the window of
the upper floor of the SS hospital building, which was located opposite of the
small crematory.
Två vittnesmål från samma person som är helt oförenliga.

Wiesel talade inte alls om gaskammare i sina första memoarer utan där var det att offren gick på rad ner i brinnande gropar som gällde. Och han kom med myten om att höga lågor sköt upp ur krematorieskorstenarna, en omöjlighet som också andra "vittnen" kom med.

Müller upprepade myten om att man samlade fett vid öppna bränningar, hävdade att man höll högljudda böner i gaskammaren. Han påstod att de elaka tyskarna skar av muskler från stackars judar, muskler som lades i hinkar och dessa hinkar studsade omkring på grund av spasmer i musklerna (nonsens). Han menade också att gasningsoffren var blåaktiga vilket de inte alls skulle vara om de dog av förgiftning.

Det finns många fler dumheter de kom med, men jag vill inte skriva en hel uppsats här. Helt säkert har deras dumheter redan tagits upp här i forumet, jag har inte läst de flesta trådar.

Framförallt var "vittnena" inte oberoende vittnen. Det spreds rykten och skvaller i lägren de befann sig i, och de hade goda möjligheter att tala med varandra efter kriget, också i samband med rättegångar.

Citat:
Nej, några omöjligheter har ni inte påpekat.
"Kritiken" ligger på denna nivå:
Man kan inte hitta ett hål i en söndersprängd byggnad, (Krema II), alltså kan den inte ha varit gaskammare.
Det påstås ju att Zyklon B släpptes ner genom dessa hål. Om vittnesmålen har helt fel på den punkten trots att de är så detaljerade så sänker det deras trovärdighet rejält.

Citat:
Rudolf Vrba, hette egentligen Rosenberg, "alltså ljög han i sina memoarer."
Nej, men Vrba medgav i Zündel-rättegången att han aldrig hade sett en gaskammare, utan bara byggnader som han antog var gaskammare på grund av rykten.

Citat:
Att sedan Himmler sa att "vi utrotar judarna" och Goebbels skrev att "omkring 60 % måste likvideras", väljer "revisionisterna" att negligera.
Nej. Det är helt enkelt en tolkningsfråga. Ni gillar att ta saker ur sitt sammanhang och tolka ord som det passar er. Goebbels skrev tjugo dagar tidigare i dagboken:
Citat:
“The Jewish question must be solved within the framework of Greater
Europe. There are still over 11 million Jews in Europe. They must first be
concentrated in the east. Eventually, after the war, they can be sent to an island,
like Madagascar. At any rate, there will be no peace in Europe until
the Jews are completely excluded from the European territory.”
Och Posen-talet är också en tolkningsfråga. Den del av det långa talet som berör judarna kan lika gärna tolkas i enlighet med evakuerings-hypotesen. I talet jämställs "utrotningen" med att förflytta dem österut:
Citat:
... the evacuation of the Jews, the extermination of the
Jewish people. It is one of those things that is easy to say: ‘The Jewish people
will be exterminated,’ says every Party comrade, ‘that is quite clear, it is
in our program: deactivation [Ausschaltung] of the Jews, extermination;
that is what we are doing.
I NSDAP-programmet står det förstås ingenting om utrotning, utan om att judar inte ska vara tyska medborgare. Därför planerade man först att få dem att emigrera, och sedan att förflytta dem österut. Han talar som om "utrotning" vore en självklarhet för varje partimedlem, och med tanke på att ett eventuellt massmord skulle vara hemligt och att programmet tidigare hade tolkats som att judar ska lämna tyskt territorium, är det också en rimlig tolkning att det betyder eliminerandet av judar från tysk mark, kort och gott. I Himmlers anteckningar till talet skriver han dessutom "Judenevakuerung". Och ordet för utrotning hade använts i olika sammanhang tidigare där det framgår att det inte rör sig om fysiskt dödande, vilket innebär att man inte ska dra förhastade slutsatser av retorik.

Hans Frank sade:
Citat:
On 7 February 1944 I succeeded in being received by Adolf Hitler personally--I might add that throughout the war he received me three times only. In the presence of Bormann I put the question to him: "My Fáhrer, rumors about the extermination of the Jews will not be silenced. They are heard everywhere. No one is allowed in anywhere. Once I paid a surprise visit to Auschwitz in order to see the camp, but I was told that there was an epidemic in the camp and my car was diverted before I got there. Tell me, My Fuhrer, is there anything in it?" The Fuhrer said, "You can very well imagine that there are executions going on?of insurgents. Apart from that I do not know anything. Why don't you speak to Heinrich Himmler about it?" And I said, "Well, Himmler made a speech to us in Krakow and declared in front of all the people whom I had officially called to the meeting that these rumors about the systematic extermination of the Jews were false; the Jews were merely being brought to the East." Thereupon the Fuhrer said, '"Then you must believe that."
Citera
2011-05-20, 01:38
  #3612
Medlem
FritzDaCats avatar
Och så var vi där igen...
Samma rundgång och förnekanden av det vi tagit upp så många gånger tidigare.
Eftersom vittnesmålen totalt är så många så behöver du kunna motbevisa merpartens autencitet för att din tes ska vara intressant.

Och även om vi skulle säga att några av skildringarna faktiskt skulle vara påhittade, så finns det ändå ingen alternativ förklaring till vad som skedde under kriget:
Den tyska ledningens vilja att förinta judar och andra är dokumenterad.
Judar fanns i tyskarnas kontroll.
Mordprocessen är dokumenterad.
Ett antal miljoner judar är "spårlöst" försvunna.
Dagens tyskar stöder den officiella versionen.
Med detta i åtanke kan du dra upp alla möjliga smådetaljer som du finner absurda, utan att detta på något sätt förändrar den traditionella historiesynen.

Om du verkligen vill framföra tesen att en gigantisk "evakuering" skulle ha ägt rum, så ligger det på dig att hitta människor som varit med på denna.
Och det har ni ju inte lyckats med hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in