Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Det är du och CaesarDavid som antyder att högarna av "kvarlevor" beror på att alla har mördats medelst gasning.
CaesarDavid KANSKE kan tänka sig att de har dött på ett annat sätt…
Absolut inte!
Inte jag i alla fall. Jag tror att några/många kan ha dött av andra orsaker.
Jag förnekar verkligen inte sådana historiska faktum. Försök inte.
Citat:
Du skriver att även sjukdomar spelade roll, men andemeningen är ändå att huvudanledningen till att folk dog var på grund av gasning, vilket enbart är propaganda som inte ens den officiella historieskrivningen går med på - även om det inte framkommer särskilt tydligt i offentligheten. Det blir ju inte lika ondskefullt i gemene mans hjärna om gasningen förlorar huvudrollen och ersätts av tyfus och undernäring…
Huvudanledningen för detta forum är inte de som dog av undernäring eller sjukdomar.
Man kan iofs inkludera dom i massmordet, men kanske ändå inte alla av dom.
Det var ju krig och många dog som du säger av de orsakerna, men det finns lagar och konventioner om hur krigsfångar och säkerligen vanliga fångar skulle behandlas och där tror jag det brast rejält i de tyska (och säkerligen andra) fångläger under kriget.
Men som sagt, denna avdelning handlar om hur du och andra förnekar att det mördades en förskräcklig massa människor med bla gas.
Något som det finns vittnen om, som denna tråd handlar om.
Citat:
Det där har väl diskuterats till leda i relevant tråd?
https://www.flashback.org/t921119
Kanske, men tråden förstörs av Erlebs pajasinlägg.
Ditt eget bidrag är synnerligen fattigt.
Kan du inte svara på frågan här och nu utan att referera till gamla trådar eller genom att ställa motfrågor.
Kom med ett svar, tack.
Det behöver inte vara så långt.
Man kan ju tro att du försöker ducka.
Om du inte svarar nästa gång vet vi att det är så.
Vill du svara i den andra tråden, så varsågod.
/VV